رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران:

۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیران هستند/ خروج ۷۹ قلم داروی بازنشستگان از شمول بیمه

دهقان کیا گفت: دولت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده تا به عنوان کارفرما حق بیمه پرداخت کند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در نشست خبری خود که امروز (۸ آبان) برگزار شد، اظهار کرد: در آخر سال ۹۸ سبد هزینه خانوار ۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان بود و امروز به ۱۰ میلیون تومان رسیده و تقریبا همه چیز دوبرابر افزایش قیمت یافته است.

وی گفت: بازنشستگان ما نمی‌توانند در برابر این تورم کمر راست کنند. تا کی باید حقوق ثابت باشد، اما به واسطه تورم، اقلام مختلف چندمرتبه افزایش قیمت پیدا کنند؟

دهقان کیان بیان کرد: قیمت همه چیز چند برابر شده، اما تا درباره دستمزد صحبت میکنیم می‌گویند کارخانه‌ها با مشکل مواجهه می‌شوند. دولت در ابتدای سال ۹۸، ۵۰ درصد حقوق شاغلان خود را افزایش داد و برای بازنشستگان کشوری و لشکری هم افزایش سالیانه را اجرا کرد و در دو مرحله متناسب سازی را انجام داد. اما شورای عالی کار نمیتواند برای افزایش حقوق کارگران جلسه تشکیل دهد، بدنه وزارت کار این آمادگی را ندارد که جلسه شورای عالی کار تشکیل شود.

وی افزود: انتظار از دولت این بود بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند تا متناسب سازی را اجرا کنیم، دولت متناسب سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری را انجام میدهد، اما از محل بودجه عمومی این اقدام را انجام داد اما این بودجه برای تمام آحاد جامعه است.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در رابطه با بحث بدهی دولت به تامین اجتماعی، گفت: ما یک قانون ساختار جامع رفاه تامین اجتماعی داریم در بنده ماده ۷، گفته شده که مطالبات سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای فعال از دولت بر مبنای ارزش واقعی روز و براساس نرخ اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.

دهقان کیا تصریح کرد:، اما در ۱۶. ۲. ۹۷ دولت مصوبه‌ای را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت برمبنای بهره مرکب محاسبه شده و این بهره خلاف شرع است و این بدهی را قبول نداریم و دولت براساس بهره ساده بدهی خود را با سازمان تامین اجتماعی محاسبه می‌کنند.

وی ادامه داد: آیین نامه‌ای را هم تهیه کردند که در تبصره ۲ ماده ۳ آن آیین نامه کلمه "بروز رسانی" را دولت به طور کامل حذف کرده است براساس این مصوبه بدهی قطعی تامین اجتماعی از دولت که از سال ۸۳ تا ۹۵، ۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود دولت قبول نکرد و این رقم را ۵۸ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد، درصورتی که ۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی را وزارت اقتصاد هم تایید کرد.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: در سازمان تامین اجتماعی دولت هیچ آورده‌ای ندارد و پول تامین اجتماعی از حق بیمه هاست، اگر دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود تا آخر سال ۹۸ را به موقع به تامین اجتماعی پرداخت میکرد این پول را برای بازنشستگان سرمایه گذاری کرده بودیم و به یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

دهقان کیان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیران هستند، اضافه کرد: دولت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده تا به عنوان کارفرما حق بیمه پرداخت کند، اما حق بیمه آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

وی گفت: در سال ۹۹ بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. این پول حق الناس است، به شدت مخالف بند ن تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت هستیم و ما خواهان بروزرسانی بدهی دولت هستیم.

بیشتر بخوانید

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد عملیاتی شد

خبرخوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی/ مبلغ غرامت بیمه عمر افزایش یافت

دهقان کیا با اشاره به وضعیت نامناسب بیمه تکمیلی درمان و خارج شدن ۷۹ قلم از دارو‌ها از شمول بیمه اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر باید به اقدامات خوب انجام شده اشاره کرد. ماه گذشته ۷۰۰۰ نفر برای وام ثبت نام شده اند و مبلغ وام افزایش یافته که باید از این اقدامات هم قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
وام به جیب خودتون می ره نه بازنشسته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عدالت یعنی.................؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
با 10 سال حق بیمه نمی شود روی 30 سال حقوق دریافت کرد
آخرین اخبار