در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تأمین امنیت دورکاری کارمندان در ایام کرونا

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بر لزوم تأمین امنیت دورکاری کارمندان در ایام کرونا، تأکید کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به تشدید بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی، دورکاری از طریق اینترنت را به عنوان راهکاری برای مقابله با شیوع کرونا در بین کارکنان خود به کار گرفته‌اند.

وی افزود: با این حال دورکاری می‌تواند تهدیداتی را برای امنیت اطلاعات سازمان‌ها و کارکنان آن‌ها به همراه داشته باشد که باید توصیه‌های امنیتی در این خصوص رعایت شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مدیران و کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌ها برای افزایش امنیت دورکاری باید از سایت‌هایی که دارای دستورالعمل‌های امنیتی هستند، استفاده و ارتباطات را رمزنگاری کنند.

وی افزود: افراد باید از گذر واژه‌های قوی استفاده و قابلیت رمز دو مرحله‌ای را بر روی حساب‌های کاربری خود فعال کنند و همچنین از آنتی ویروس و نرم افزار‌های امنیتی بروز و معتبر بر روی سرور و سیستم‌های رایانه‌ای استفاده کنند.

به گفته سرهنگ رجبی کارمندان ادارات باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرند و در محل مطمئنی از آن نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکل اطلاعاتشان از بین نرود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار