قطر و سوریه ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کردند

سوریه و قطر ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرده و آن را تروریستی خواندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سوریه ترور دانشمند هسته‌ای ایران را اقدامی تروریستی خواند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه جدید سوریه در دیدار خود با «جواد ترک آبادی» سفیر ایران در دمشق از احساس خشم پس از این اقدام مجرمانه سخن گفت و اعلام کرد سوریه در کنار دولت و ملت ایران در برابر تلاش‌های کورکورانه این چنینی ایستاده است.

وزیر خارجه جدید سوریه در ادامه در خصوص تأثیر چنین جنایاتی بر تمامی جهان هشدار داد و اعلام کرد آنچه از این کار‌ها حاصل می‌شود، تنها یک عملیات ترور نیست؛ بلکه اقدامی تروریستی است که باید جامعه جهانی آن را محکوم کند و سازمان ملل متحد باید مسئولیت خود در مبارزه با تروریسم را پذیرفته و به قواعد حقوق بین الملل پایبند باشد که در غیر این صورت، جز افزایش تنش چیری ما شاهد نخواهیم بود.

همچنین قطر به شدت، ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان محسن فخری زاده را محکوم کرده و آن را تجاوز آشکار به حقوق بشر خواند. «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مکالمه‌ای تلفنی که امروز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان داشت، از تسلیت دولت و ملت قطر در خصوص این عملیات ترور سخن گفت.

آل ثانی در ادامه گفت: این چنین گام‌های جز در ریختن سوخت بر آتش در زمانی که منطقه و جامعه جهانی به دنبال ابزار‌هایی برای کاهش تنش و بازگشت به میز مذاکرات و دیپلماسی هستند، سودی نخواهد داشت.

وزیر خارجه قطر همچنین خواهان خویشتنداری و تلاش برای ایجاد راهکار‌هایی ریشه‌ای برای مسائل بر زمین مانده شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عناصر تروریستی مسلح خودوری حامل دکتر فخری زاده را هدف حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها، دکتر فخری زاده به شدت مجروح و راهی بیمارستان شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار