نیاز رودخانه‌های طغیانی شمال کشور به سرشاخه گیر

معاون فنی و آبخیزداری سازمان جنگل‌های کشور گفت: رودخانه‌های طغیانی شمال کشور به سرشاخه گیر نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،پرویز گرشاسبی معاون فنی و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و ‌آبخیزداری کشور در رامسر با بیان نیاز رودخانه‌های طغیانی شمال کشور به سرشاخه گیر، گفت: این پروژه کار جدیدی در اقدامات کنترل سیل‌های واریزی است که می‌تواند بار جامد سیل بالای ۵۰ درصد حجم جریان را سد کند.

او افزود:در تمام آبراه‌های مناطق شمالی کشور از جمله شهرستان‌های گلستان، نکا، بهشهر، حوزه غرب مازندران و گیلان این مشکل را داشته و حتی مطالعات از این نوع سرشاخه گیر‌ها که بار‌های جامد را می‌گیرند باید انجام شود.

گرشاسبی با بیان اینکه بار جامد تخریب‌ساز است و پل‌ها و آب‌نما‌ها قادر به تخلیه آن نیستند و در نتیجه سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی وارد می‌شود، گفت: این سازه‌های مشبک بار جامد را گرفته و بار مایع را به راحتی عبور می‌دهند.

او افزود: بار این سرشاخه گیر‌ها برای سیل بعدی تخلیه می‌شوند که در نتیجه شن برای کار‌های موثر و مفید تخلیه می‌شود و همچنین چوب‌ها نیز به مزایده و فروش گذاشته می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و‌آبخیزداری کشور گفت: این تکنولوژی جدید و بومی شده کشور چین در دهه ۸۰ در ایران است که مشاوران و پیمانکاران ما بر آن مسلط شده و به راحتی این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.