برای نخستین بار در کشور با تلاش فناوران، سیستم کنترلی مشعل‌های کوره، مطابق با استاندارد‌های روز دنیا طراحی و تولید شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان از سال ۹۵ در زمینه طراحی، تحلیل، مشاوره، ساخت و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات پیشرفته صنعتی و معدنی فعالیت می‌کند.

این شرکت با چشم‌انداز تجهیز، ساخت و ارتقای سطح دسترسی صنعت و معدن کشور به کالا‌ها و خدمات تخصصی این حوزه تاسیس شد و با آغاز فعالیت خود، به حوزه ساخت سیستم کنترلی مشعل‌های کوره ورود کرده است.

ایمان علی زاده عصار، مدیر عامل شرکت  درباره تولید این سیستم، گفت: شرکت ما با توجه به مشکلات تحریم و عدم تامین این محصول فناورانه و اخلال در مشعل‌های کوره کارخانه گندله سازی، مهندسی معکوس آن را سال پیش آغاز کرد.

او افزود: برد کنترلی این سیستم، طبق الگوریتم پیچیده دوازده‌گانه فرآیند‌های ایمنی استاندارد‌های اروپایی طراحی شد و هم‌اکنون در کارخانه گندله‌سازی شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در حال کار است.

این فعال فناور ادامه داد: از ویژگی‌های این محصول می‌توان به داشتن دو پردازنده مجزا با برنامه‌های منحصر به فرد، دقیق و تکرارپذیر، توانایی عملکرد درشرایط صنعتی و محیط‌هایی با دمای بالا و گرد و غبار زیاد، قابلیت اتصال سنسور شناسایی شعله و سایر امکانات جانبی، عیب یابی خودکار و اعلام خرابی توسط برد و گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت مپسام اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


علیزاده بیان کرد: با دستیابی به دانش فنی طراحی این محصول، شرکت مپسام توانایی ساخت و تولید محصولات مشابه در صنایع مختلف مانند سیمان، شیشه و مس را دارد.

او گفت: در حال حاضر شرکت در سه حوزه قطعات و تجهیزات ماشین‌آلات سنگین، سیستم‌های اندازه‌گیری و ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی در حال فعالیت است و دستاورد‌هایی در زمینه طراحی و ساخت محصولات پیشرفته مطابق با استاندارد‌های روز دنیا، به دست آورده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.