پس از ابتلای رئیس‌جمهور الجزایر به کرونا و انتقال او به آلمان برای درمان، سکوت خبری درباره سلامتی و وضع جسمانی او به افزایش درخواست‎‌ها برای برکناری او منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، پس از افزایش ابهام‌ها درباره وضع جسمانی «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر، که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستانی در آلمان تحت معالجه است، درخواست‌ها برای برکناری او را بیشتر کرده است.

روزنامه الوطن الجزایر شنبه خبر کوتاهی منسوب به عبدالحفیظ علاهم، مشاور عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در امور خارجه را منتشر کرد که او اعلام کرده است هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم درباره موضوع معالجه تبون در خارج نداشته و از وارد شدن به این پرونده امتناع می‌کند چراکه در حوزه بخش اطلاع‌رسانی در ریاست‌جمهوری الجزایر است.

روسیا الیوم سه شنبه هفته گذشته خبری به نقل از مشاور رئیس جمهور الجزائر منتشر کرد که او از بهبود سلامتی تبون خبر داد و اعلام کرد که او در حال معالجه است و حالش خوب است. همچنین از وی نقل شده که با پسر تبون در آلمان تماس گرفته و او تأکید کرده که حال پدرش خوب است.

این خبر در حالی هفته گذشته منتشر شد که گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های خارجی درباره احتمال مرگ تبون مطرح شده بود.

با افزایش ابهام‌ها درباره وضعیت جسمانی تبون، عبدالرحمن صالح، وکیل و فعال الجزایری کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی برای اجرای ماده قانون اساسی درباره برکناری تبون به راه انداخته است.

بر اساس ماده‌ای در قانون اساسی الجزایر در صورت اثبات ناتوانی کامل رئیس‌جمهور باید او از ادامه مأموریتش باید برکنار شود.

به رغم اینکه به الجزایری‌ها اطمینان داده شده است، اما این مسئله وضعیت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور سابق را یادآور می‌شود که در سال‌های اخیر حکمرانی او درباره وضعیت جسمانی‌اش هیچ‌گونه اطلاعاتی داده نمی‌شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار