چالش اکسیژن در مراکز درمانی استان مرکزی

با افزایش مراجعات بیماران کرونایی اکسیژن رسانی به بیماران بستری در استان مرکزی به یک مسئله تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   در حالی که بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و کشور می گذرد، مبتلایان و به تبع آن بیماران بستری در بخش کرونا افزایش یافته و نیرو‌های درمان در بیمارستان‌ها شبانه روز مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

پزشکان و متخصصان معتقدند در حال حاضر تنها درمان قطعی برای حفظ جان و سلامتی بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری می‌شوند، اکسیژن درمانی یا اکسیژن رسانی است.

حال آنکه کمبود اکسیژن برای بیمارستان‌ها و تامین آن برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به یکی از مسئله‌های مهم درمانی و چالش تبدیل شده است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و متولی سلامت استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برخی از صنایع استان که اکسیژن تولید می‌کنند در ابتدا از اهدا به مراکز درمانی امتناع و سپس با قیمتی نجومی به فکر فروش آن بودند.

این درحالی است که با افزایش مراجعات و بستری‌ها در بیمارستان‌ها و آماده نبودن برخی زیرساخت‌های پزشکی، برخی از بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها استان مرکزی فاقد دستگاه تهیه اکسیژن و اکسیزن ساز هستند و تنها دو شهرستان استان از این دستگاه بهره می‌برند.

جالب است که در استان‌هایی نظیر اصفهان برخی از صنایع نه تنها اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی استانشان را رایگان تامین کرده اند بلکه حاضر به ارسال رایگان این محموله مهم و با ارزش به سایر استان‌ها نیز هستند.

در مرکز استان مرکزی هم گرچه وضعیت نسبتا خوب است، اما هر چه تعداد مراجعه بیماران به مراکز درمانی بیشتر و دستور بستری پزشکی بیشتر شود همان اندازه برای هر بیمار که حدود ۱۰ لیتر در دقیقه است باید اکسیژن تامین شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.