آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس از مرز ۱۴۶ هزار نفر گذشت

بر اساس اعلام آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، از مرز ۱۴۶ هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه، با اشاره به افزایش نمونه گیری‌های تشخیصی به بیش از ۴۹۵ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، دهم آذر، اظهار کرد: با بررسی نمونه‌های انجام شده، تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۷۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با اشاره به کاهش نسبی آمار جانباختگان این بیماری در مقایسه با هفته گذشته، از جان باختن ۲۵ هم استانی مبتلا به این بیماری طی دیروز تا کنون، افزود: مجموع آمار جانباختگان کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، به ۲ هزار و ۴۹۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: همچنین با توجه به اعمال برخی محدودیت ها، در آمار بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک و دارای علامت این بیماری نیز با کاهش نسبی مواجه بوده ایم و هم اکنون از مجموع هزار و ۸۹۷ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۴۴ نفر به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بستری بوده و مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی همچنین از بهبودی ۱۳۴ هزار و ۲۰۱ مبتلا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگرچه آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته منتخب درمان سرپایی کروناویروس و بیمارستان‌ها طی هفته جاری کاهش داشته است، اما استمرار شرایط کنونی به تداوم همدلی و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز دارد.

او با بیان اینکه کرونا قاتلی بی رحم است، از مردم خواست تا با پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، خود را در برابر این بیماری مصون دارند.

همتی با تاکید بر اینکه بکوشیم تاوان سهل انگاری ما، گریبانگیر دیگران نشود، گفت: برای شکست این بیماری همه تیم‌های بهداشتی درمانی همه توان خود را به کار بسته اند و از مردم نیز می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار