در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد‌؛

دی اکسید گوگرد آلاینده‌ای سمی برای سلامت انسان

یک کارشناس محیط زیست گفت: دی اکسید گوگرد یکی از عوامل دخیل در آلودگی هوا و یک آلاینده سمی برای سلامت انسان است.

بهروز فرهادی کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خطرات انتشار گاز دی اکسید گوگرد اظهار کرد: دی اکسیدگوگرد، گازی آلاینده و سمی است که غیرقابل اشتعال، غیرقابل انفجار و بی رنگ است و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این گاز بین دو تا سه روز در هوا باقی می‌ماند، لذا این گاز از مهم‌ترین آلاینده‌هایی است که سبب بروز خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست و سلامت انسان‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه این گاز تأثیری مستقیم بر سلامت انسان و بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی دارد، گفت: متأسفانه روزانه ۳ تن دی اکسید گوگرد در هوای تهران منتشر می‌شود که بیشترین سهم را وسایل نقلیه دارند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه غلطت گاز دی اکسید گوگرد در فصول پاییز و زمستان در شهر تهران افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در صورت تداوم انتشار بالای این آلاینده در فصل زمستان و با توجه به شرایط غالب جوی از جمله وارونگی هوا، آلودگی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

فرهادی با اشاره به عوارض انتشار گاز دی اکسید گوگرد، گفت:  آسم شایع‌ترین مشکل تنفسی و از جمله بیماری‌های مزمن ریوی است که ممکن است به‌ دنبال تنفس گوگرد در بدن ایجاد و باعث تحریک راه‌های هوایی و سرفه، خس‌خس سینه، گلودرد و کوتاه شدن حجم تنفس شود.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: گاز دی‌ اکسید گوگرد سنگین‌تر از هواست و وقتی بدن در محیطی بسته و مملو از این گاز قرار می‌گیرد، در مواردی حتی می‌تواند باعث خفگی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار