هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان درکاشان مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کاشان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس شاه میرزایی رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با اشاره به کشف، توقیف و معدوم سازی بیش از سه هزار و ۶۵۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در شهرستان کاشان اظهار داشت: این کشفیات در هشت ماه گذشته صورت گرفته است که شامل انواع گوشت ماهی و گوشت قرمز است.

او با بیان اینکه این مواد فاسد با دستور مقام قضایی معدوم شده است، ابراز داشت: شهرستان کاشان از لحاظ مراکز پخش فرآورده‌های خام دامی دارای مراکز متعددی است که اقداماتی همچون عرضه محصولات بدون هویت، انقضا تاریخ مصرف از جمله تخلفات احتمالی این واحدهاست.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه برخی مواد غذایی با توجه به ظاهر و کیفیت مناسب و با وجود انقضای تاریخ مصرف نیاز به آزمایشات تخصصی دارند، تصریح کرد: در صورتی که در آزمایشات مربوطه و با بررسی‌های انجام شده فساد این مواد غذایی احراز شود با دستور قضایی از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

او با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در کاشان مشاهده نشده است، افزود: لازم است مردم و دامداران در صورت کوچک‌ترین مشاهدات از علائم آنفلوانزای حاد پرندگان و یا تخلف در عرضه مواد خام دانی سریعاً مراتب را از طریق شماره تماس‌های ۱۵۱۲ و ۵۵۵۴۱۸۰۰ به کارشناسان این شبکه اطلاع دهند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.