رئیس مجلس گفت: هیئت رئیسه موظف به رعایت آئین نامه داخلی مجلس است، از این رو نمایندگان باید بررسی پیشنهاداتشان را مدیریت کنند.

هیئت رئیسه موظف به رعایت آئین نامه مجلس استبه گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید احسان خاندوزی، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ در راستای حفظ شأن و جایگاه قوه مقننه اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ قانونگذاری، مجلس پیش  گام تغییر مهم در صنعت راهبردی هسته‌ای شده است، بنابراین نمایندگان برای پاسداشت این افتخار باید حواسشان باشد.

وی افزود: پیشنهادات اصلاحی زیادی برای اصلاح طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران از سوی نمایندگان ثبت شده که اگر بخواهیم وارد بررسی این جزئیات شویم احتمال ایجاد دوگانگی وجود دارد و اصل موضوع دچار آسیب می‌شود.

خاندوزی بیان کرد : اگر فرآیند تصویب این طرح طولانی شود، اصل پاسخ مقتدرانه و سریع به دشمنان دچار خدشه می‌شود، بنابراین باید اهم و فی الاهم کنیم و با رأی کامل و اجماع تمام نمایندگان این طرح را به تصویب برسانیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هیئت رئیسه باید آئین نامه داخلی مجلس را رعایت کند از این رو نمی‌توان به صورت یکجا تمام پیشنهادات را در نظر نگرفت و بررسی نکرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۳۰ پیشنهاد مطرح شده که بررسی آنها زمان بر است، اما نمایندگان می‌توانند از طرح آنها انصراف دهند اگر قرار باشد همه این موارد مطرح شود باید با رأی مجلس طرح دوباره به کمیسیون بازگردد و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار