فراهانی در تذکر پیش از دستور:

بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر/ انتقاد از بی توجهی شهرداری به حق نظارت مالی شورا

عضو شورای شهر گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران که در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است.
عضو شورای شهر تصریح کرد: متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب داده نشده است و این امر زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.
وی با اشاره به تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها مبنی بر به رسمیت شناختن حق نظارت مالی شورا در حین خرج با تایید ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب گفت: متاسفانه با این وجود شاهد بی توجهی‌های مکرر شهرداری هستیم.
فراهانی ادامه داد: جابجائی قائم مقامان ذیحساب منتخب شورا، بدون اخذ مصوبه از واحد مورد تأیید شورا و بکارگیری این افراد در سایر واحد‌ها، مغایر مصوبه شورا می‌باشد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به افرادی که به صورت هم زمان در بیش از یک واحد به عنوان قائم مقام ذیحساب یا سرپرست قائم مقام ذیحساب منصوب می‌گردند اظهار کرد: این امر مغایر صریح ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۲۷۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن است.
وی افزود: افرادی که بیش از این دارای سابقه قائم مقام ذیحساب مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران نبوده اند، پیش از تصویب و تأیید شورا در واحد‌های اجرایی به عنوان قائم مقام ذیحساب به کار گرفته می‌شوند و سپس برای اخذ تأیید به شورا معرفی می‌شوند که این رویه مغایر قانون است.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: جابجائی و انتقال افراد سه ماه پس از مصوبه شورا مبنی بر تایید بکارگیری فرد در واحد مربوط به عنوان قائم مقام ذیحساب، بی توجهی به مصوبات شورا را در اذهان تقویت می‌کند.
فراهانی در پایان اظهار کرد: درباره بی توجهی به حق نظارت مالی شورا در حین خرج در بکارگیری افراد بدون تایید شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب» به شهردار تهران تذکر می‌دهم و خواستار پایان دادن به روند بی توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی حین خرج هستم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار