ساخت فیلم‌های کوتاه برای کاهش جرائم غیر عمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از ساخت ویدیو‌هایی با هدف فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با جرائم غیر عمد به زندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: با توجه به نبود آگاهی اقشار مردم از جرائم غیر عمد و ورود ناخواسته آن‌ها به زندان، در نظر داریم تا فیلم‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف برای آگاهی مردم و جلوگیری از ورود آن‌ها به زندان بسازیم.

او با تاکید بر این که یکی از نقش‌های مهم ستاد دیه در کنار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد به زندان است، افزود: در تلاش هستیم تا با ساخت مجموعه ویدیو‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف از ورود ناخواسته افراد به دلایل بدهی‌های مالی جلوگیری کنیم.

افشون ادامه داد: این ویدیو‌ها با موضوعاتی از قبیل ” تایین مهریه معقول ”، “بیمه نمودن وسیله نقلیه و داشتن گواهی نامه برای رانندگی ”، ” قوانین مربوط به چک و سفته ” و ” حوادث کارگاهی ” که گاهی منجر به قتل نیز می گردد ساخته خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان، اظهار داشت: هم اکنون تعداد۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند که بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۳۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه‌های بعد دیه مربوط به رانندگی و حوادث کارگاهی قرار دارند.

 افشون گفت: در نظر داریم برای ساخت فیلم‌های کوتاه از چهره‌ها و بازیگران مطرح استانی استفاده نماییم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان استانی استفاده بهینه کرده باشیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.