رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سامانه‌های هوشمند در زمینه تجارت و اقتصاد راه اندازی می‌شود

مؤیدی خرم‌آبادی گفت: راه اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیک برای سامان دادن به تجارت و اقتصاد باید در شمار اولویت‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه هوشمندانه را یادآور شد و گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب و تأکید و ابلاغ رئیس محترم جمهوری استقرار سامانه‌ها در شمار اولویت‌های مدیران نظام قرار گرفت.

او بیان کرد: نقش قاچاق درعدم توسعه یافتگی یک نقش اساسی بوده و سامانه‌ها می‌توانند بعنوان یک شاهکار، تجارت و اقتصاد را به سامان برسانند.

مؤیدی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کانون تولید فکر است، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت را از وظایف اصلی این ستاد برشمرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صحت و سلامت ستاد را در گرو نظارت دستگاه‌های نظارتی و عنوان کرد و گفت: انتظار داریم تا انصاف، تقوا و مصلحت نظام در اولویت بررسی و تنظیم گزارش واقعی از جمله صداوسیما لحاظ شود.

او با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه‌های کشور برای بسترسازی و راه‌اندازی سامانه‌ها هزینه شده است، افزود: زیرساخت‌هایی چون شبکه، تجهیزات و نفرات آموزش‌دیده آماده‌اند تا ضمن هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام نهایی را انجام دهند.

مؤیدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های گذشته با وجود معایبی، اقدامات خوبی نیز داشته و از ظرفیت و آمادگی خوبی برای انجام امور برخوردار است.

او ادامه داد: موانع، مشکلات، توجیه نادرست مدیران دستگاه‌ها و عدم تمرکز ستاد منجر به تأخیر در استقرار سامانه‌ها شده است.

مؤیدی اظهار کرد:، اما این موضوع از سال ۹۷ به‌صورت جدی پیگیری شده و از آن پس مصمم به اجرای قانون هستیم.

او با ابراز امیدواری به همدلی دستگاه‌های مختلف و هم‌چنین مطالبه‌گری از صداوسیما برای رفع موانع فرارو گفت: یکی از کار‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسترسازی برای پیشگیری از وقوع قاچاق بوده که در این حوزه اقدامات خوبی با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف انجام شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف به توفیقات بزرگی دست یافته و تا یازدهم بهمن‌ماه امسال شاهد اتفاق عظیمی در خصوص استقرار سامانه‌ها و کنترل انبار‌ها هستیم که خود گام بزرگی در تحقق دولت الکترونیکی خواهد بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.