پرتاب ماهواره نظامی امارات با موشک سایوز

ماهواره نظامی امارات بامداد امروز چهارشنبه با یک موشک سایوز از مرکز فضایی گویان پرتاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از دو تعویق پیاپی طی ۴۸ ساعت گذشته، یک موشک سایوز بامداد چهارشنبه از محل سکوی پرتاب سیناماری در مرکز فضایی گویان به همراه یک ماهواره نظامی اماراتی پرتاب شد.

این موشک سایوز که حامل ماهواره نظامی رصد زمین موسوم به «چشم شاهین» (FalconEye) متعلق به امارات عربی متحده بود، ساعت ۲۲ و ۳۳ دقیقه سه شنبه به وقت محلی از سکوی پرتاب سیناماری در مرکز فضایی گویان فرانسه پرتاب شد.

برنامه این پرتاب شامگاه یکشنبه به علت خطر برخورد صاعقه در حین پرواز و شامگاه دوشنبه نیز به علت مشکل انتقال داده‌ها بین پرتابگر و سرویس پشتیبان که مسئولیت خنثی سازی آن را داشت، به تعویق افتاد.

این ماهواره نظامی که ابتدا «چشم شاهین ۲» نام داشت، قرار بود دو ماهواره نظامی نیرو‌های ارتش امارات (چشم شاهین یک و دو) را در مدار زمین قرار دهد. اما ژوئیه ۲۰۱۹ نخستین ماهواره نوری این برنامه، روی یک موشک سبک وِگا قرار گرفت که متحمل شکست شد و از مسیر خود خارج شد.

ماهواره «چشم شاهین ۲» - ماهواره مشابه این برنامه، نیز ابتدا قرار بود با یک موشک وگا پرتاب شود. اما در نهایت این ماهواره که اکنون «چشم شاهین» نام گرفته است، بامداد چهارشنبه با موشک سایوز که مطمئن‌تر از موشک وگا است به فضا پرتاب شد.

این ماموریت سایوز از لحظه پرتاب تا جدا شدن ماهواره نظامی امارات حدود ۵۸ دقیقه بود.

ماهواره «چشم شاهین» ار سوی کنسرسیومی به رهبری شرکت هوا فضای اروپایی «ایرباس دیفنس اند اسپیس» و شرکت فرانسوی-ایتالیایی هوا فضای «تالس آلنیا» ساخته شده است. این ماهواره قرار است پاسخگوی نیاز‌های ارتش امارات و ارائه تصاویری به بازار تجاری باشد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
ماهواره نظامی با اهداف تجاری؟
آخرین اخبار