در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقاد یک گرافیست از انحصاری کردن جشنواره‌ها در تهران

آقاقلی زاده گفت: اگر یک جشنواره را تنها به مدت چند روز و در یک مکان خاص برگزار کنیم، نمی‌توانیم حرف از تاثیرگذاری بزنیم.

احمد آقاقلی زاده گرافیست نام آشنای کشور در آستانه برگزاری ششمین دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت، درباره این رویداد به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حالت کلی، برگزاری جشنواره باعث رشد و اعتلای هر هنری میشود. حال این جشنواره که با محوریت مقاومت هم برگزار می‌شود میتواند به همان میزان تاثیر گذار باشد. اما اگر قرار باشد که جشنواره‌ای به تهران و تنها یک نمایشگاه کلی محدود شود، عملا دستاورد خاصی ندارد.

وی افزود: تاثیرگذاری یک جشنواره به وسعت برگزاری آن بستگی دارد. اگر جشنواره مقاومت بتواند به صورت همزمان در استان‌های مختلف برپا شود و رادیو و تلویزیون هم به آن بپردازد و ماحصل جشنواره هم کتاب یا سایت تخصصی باشد، میتواند در حوزه تاثیرگذاری مدعی شود، اما اگر یک جشنواره را تنها به مدت چند روز و در یک مکان خاص برگزار کنیم، نمی‌توانیم حرف از تاثیرگذاری بزنیم.

این استاد گرافیست اظهار کرد: همزمان با برپایی جشنواره به صورت فیزیکی، نسخه مجازی آن هم میتواند در دسترس باشد. همچنین، چون موضوع جشنواره «مقاومت» است و تنها به ایران محدود نمی‌شود، میتواند در کشور‌های همسایه که آن‌ها هم از آمریکا و صهیونیست‌ها خنجر خورده اند برگزار شود. شرق آسیا هم قطعا از این جشنواره استقبال خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


وی درخصوص کیفیت آثار جوانان در دوره‌های پیشین جشنواره مقاومت گفت: در دوره‌های اول، شرکت کنندگان اصل موضوع جشنواره را درست متوجه نشده بودند و هر اثری را به مقاومت ارتباط داده بودند، اما به مرور زمان در دوره‌های بعدی بهتر شد. هر جشنواره‌ای باید در کنار آثار جوانان، بخشی را به پیشکسوتان اختصاص دهد و از آنان چه به صورت دعوتی و چه افتخاری بخواهد که آثارشان را در جشنواره ارائه کنند تا جوانان هم سبک کار این پیشکسوتان را الگو قرار دهند.

آقاقلی زاده با بیان اینکه هنر در ایران مورد اهمیت نیست تصریح کرد: هنر باید پا به پای مسائل نظامی در جامعه پیش رود. تمام دشمنان ما قبل از اینکه مردم یک سرزمین را از موشک و بمب اتم بترسانند، روی فکر آنان کار می‌کنند، فرهنگ خود را به آن مردم القا و سپس از راه نظامی هم به کشور ورود می‌کنند. متاسفانه هنر در این کشور مهم نیست و هر کاری که انجام شده به همت خود هنرمندان بوده است و تاکنون مدیران قدم جدی در این حوزه برنداشته اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.