درخشان: در آمریکای لاتین نمی‌توانید فوتبال تدافعی ارائه دهید/ بازگشت کی‌روش به ایران را فراموش کنید

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در آمریکای لاتین شما نمی‌توانید فوتبال تدافعی ارائه دهید، چون در آن منطقه همه تیم‌ها فوتبال تکنیکی و رو به جلو از خود ارائه می‌دهند.

حمید درخشان کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد دلیل اخراج کارلوس کی‌روش از تیم ملی کلمبیا گفت: در آمریکای لاتین شما نمی‌توانید فوتبال تدافعی ارائه دهید، چون در آن منطقه همه تیم‌ها فوتبال تکنیکی و رو به جلو از خود ارائه می‌دهند و هیچ فوتبال‌دوستی دفاع کردن را در این منطقه نمی‌پسندد. اگر هم قصد داشته باشی با دفاع کردن تیمت را هدایت کنی تیم‌های مقابل با تاکتیک‌های مختلفی رو به روی شما قرار می‌گیرند و دفاع تیم را به هم می‌ریزند و دروازه تیمتان باز خواهد شد. در آمریکای جنوبی کوچکترین اشتباه باعث می‌شود ۶ گل دریافت کنید.

در آسیا تیم‌ها در تاکتیک‌های رو به جلو چندان پیشرفته و قدرتمند نیستند

او ادامه داد: در آسیا شرایط متفاوت است و تیم‌های حاضر، در تاکتیک‌های رو به جلو چندان پیشرفته و قدرتمند نیستند. به جز ژاپن و کره جنوبی که مقابل ژاپن ما ۳ گل دریافت کردیم. ما در دوران کی‌روش در خط حمله هیچ بهره برداری از تاکتیک‌های او نداشتیم. اما در خط دفاع خیلی به ما کمک کرد و مربیان ما دفاع ۱۱ نفره را فرا گرفته اند.

کی‌‎روش فلسفه‌ای را دنبال می‌کرد که در فوتبال ما و آسیا جواب می‌داد

درخشان در مورد عملکرد کی‌روش در ایران گفت: او در ایران عملکرد بدی نداشت و تیم ملی در دوران او با چنگ و دندان به جام جهانی صعود کرد، اما کیفیت فوتبال رو به جلوی ما در این دوران پیشرفتی نداشت. او فقط دفاع کردن را به بازیکنان و مربیان داخلی یاد داد. واقع بینانه باید به این موضوع نگاه کرد و باید بگویم کی‌روش در زمان حضورش در ایران برای فوتبال زحمت کشید و کمک‌های زیادی نیز انجام داد. اینکه ما ۲ دوره در جام جهانی حضور پیدا کردیم قابل احترام و تقدیر است. کی‌‎روش فلسفه‌ای را دنبال می‌کرد که در فوتبال ما و آسیا جواب می‌داد، اما در آمریکای لاتین و اروپا دفاع صرف هیچوقت نتیجه بخش نخواهد بود.

بازگشت کی‌روش به ایران را فراموش کنید

او در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت کی‌روش به ایران می‌تواند به آینده تیم ملی کمک کند؟ گفت: بازگشت کی‌روش به ایران را فراموش کنید. دفاع کردن را هر مربی می‌تواند انجام دهد و الان به مربی نیاز داریم که تیمش فوتبال رو به جلو بازی کند. ما باید به دنبال این باشیم که در مرحله دوم جام‌جهانی حضور پیدا کنیم. در جام جهانی قبل بازیکنان ما نمی‌توانستند ۵ پاس سالم به یکدیگر بدهند. مالکیت توپ ما در جام جهانی ۲۰ درصد بود، این یک فاجعه است.

اسکوچیچ دانش فوتبالی خوبی دارد

درخشان درمورد شرایط تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ با اینکه مربی گرانی نیست، اما نشان داده که دانش فوتبالی خوبی دارد و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. در ۲ بازی دوستانه‌ای که اسکوچیچ هدایت تیم را بر عهده داشت دیدیم که تیم افکار تاکتیکی و رو به جلو دارد. باید اسکوچیچ را حمایت کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
درخشان گزینه مناسبی برای رئال مادرید هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
فوتبال هجومی ابزار میخواد زیدان هم بی یاری تو ایران نمی تونه کاری بکنه بازیکنی مثل مهدی طارمی نگاه کنید یا وحید امیری خیلی بازیکن های حال و گذشته فوتبالمون رو اصلا گذشته فوتبالی ندارن بگیم در رده های مختلف مثل نونهالان نو جوانان و جوانان و امید رشد کرده باشن همین جوری یلخی اومدن تو فوتبال با این بازیکنان توقع فوتبال هجومی از کیروش داشتیم ما واقعا مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
علیاری
۱۹:۳۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
آقای درخشان بنظر من مناسبترین جانشین برای کی روش در تیم ملی کلمبیا جهت انجام بازی تهاجمی شما باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
کیروش به چه روزی افتاده که تو هم میخوای نقدش کنی
آخرین اخبار