در خراسان رضوی:

تاکسی‌های اینترنتی در ساعات منع تردد جریمه می‌شوند؟

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: تا زمانی که ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های تردد شبانه در شهر‌های وضعیت قرمز را اعلام نکند، تنها خودرو‌های امدادی، پلیس و تاکسی‌های پلاک زرد و تعدادی از تاکسی‌تلفنی‌های معتبر می‌توانند تردد شبانه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ علیرضا رحیمی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هیچ نامه‌ای مبنی بر فعالیت خودرو‌های اینترنتی به ما نرسیده است،گفت: تا زمانی که ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های تردد شبانه در شهر‌های وضعیت قرمز را اعلام نکند، تنها خودرو‌های امدادی، پلیس و تاکسی‌های پلاک زرد و تعدادی از تاکسی‌تلفنی‌های معتبر می‌توانند تردد شبانه داشته باشند.

او با اشاره به وضعیت تردد شبانه تاکسی‌های اینترنتی افزود: این خودرو‌ها نیز مجوزی برای تردد شبانه ندارند و در صورت تردد جریمه می‌شوند. و موضوع تردد خودرو‌ها در مشهد تنها یک شایعه است، تاکنون هیچ فهرستی از فرمانداری مشهد یا ستاد ملی کرونا به پلیس راهور خراسان‌رضوی نرسیده است و تا مادامی که این فهرست به ما نرسد، تردد شبانه این خودرو‌ها نیز مانند دیگر خودرو‌ها ممنوع است.

شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی باید اقدام کنند

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی ادامه داد: تنها در صورتی ممنوعیت تردد خودرو‌های اینترنتی برداشته می‌شود که فهرست تأیید شده از فرمانداری مشهد یا مورد تأیید ستاد ملی کرونا به پلیس راهور استان برسد.
بیشتربخوانید

 
رحیمی مسئول مستقیم پیگیری این فهرست را، مسئولان شرکت‌های تاکسی اینترنتی دانست و بیان کرد: چون شرکت‌های مادر در تهران است، آن‌ها باید از همان جا اقدامات لازم را انجام دهند.
 
او در این باره که اگر این فهرست بعد از پایان محدودیت‌ها به دستشان برسد، جریمه‌ها بخشیده می‌شود یا نه، تصریح کرد: اگر چنین فهرست به ما برسد در شورای عالی ترافیک استان موضوع را مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رفت و آمد ۷ هزارخودرو با وجود ممنوعیت‌ها

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی با اشاره به آمار در زمینه طرح ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها در استان، تاکید کرد: ۸۵ درصد شهروندان این طرح را رعایت می‌کنند.

رحیمی اظهار کرد: میانگین تردد‌های شبانه در استان ۲۷ تا ۳۰ هزار مورد است که ۶ تا ۷ هزار تردد آن غیرمجاز است و متخلفان جریمه می‌شوند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من رانند تاکسی اینترنتی هستم در روز اول اجرای محدودیتهای ترافیکی مسافری را از مبدا رشت که یک شهر قرمز بود به مقصد بندر انزلی بردم که توسط دوربین بین راهی پیامکی با محتوای جریمه که در حال بررسی است دریافت کردم به و فورا با پشتیبانی اسنپ تماس گرفتم اونها به من گفتند نگران نباشید اگه مسافر داشتید پاک میشه منم تا چند روز بعد به این امید شرکت گفته پاک میشه اقدام به جابجای مسافر بین این دوشهر و سایر شهرهای استان گیلان کردم تا جایی که تعداد پیامک ها زیاد شد دوباره با نگرانی به پشتیبانی شرکت تماس گرفتم اونا گفتند مشکلتو از طریق اپلیکشن راننده ها گزارش بده منم این کارو کردم تا در نهایت برام پیامی از طرف شرکت اومد که کلا منکر این قضیه شدم و الان من موندمو چندین پیامک جرمیه که خدا میدونه چقدر باید پرداخت کنم آخه مگه من سرم درد میکنه که واسه یه مبلغ ۵۰ تا ۶۰ هزار تومنی واسه رفتو برگشت بخوام انقدر جریمه بشم حالا باید از کجا بیارم این پولو بدم .
چرا شرکت های تبسی و اسنپ روز اول انقدر گفتن نگران نباشید انجام بدید الان زدن زیر حرفشون .
هنوزم خیلی هستن که داره مسافر جابجا میکنند و ازین موضوع خبر ندارن .
بخدا ظلمه توی این شرایط بد اقتصادی چرا با ما اینکارو میکنند آدم باید به کجا شکایت کنه .
تو رو خدا پیگیری کنید .
با سپاس .