انتشار اولین گزارش کارشناسان ملی یمن درباره حجم تجاوزات ائتلاف سعودی

یمن از انتشار اولین گزارش کارشناسان ملی این کشور درباره حجم تجاوزات ائتلاف سعودی به این کشور و ویرانی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی المسیره، یمن از انتشار اولین گزارش کارشناسان ملی این کشور درباره حجم تجاوزات ائتلاف سعودی ضد مردم یمن در جنگ تحمیلی علیه این کشور خبر داد.

کنفرانس مطبوعاتی درباره اولین گزارش کارشناسان ملی یمن درباره جنایت‌هایی که ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی ضد مردم یمن از آغاز جنگ تا ماه ژوئن گذشته مرتکب شده است، در صنعا برگزار شد.

عبدالله حجر، رئیس کمیته ملی همکاری با کارشناسان بین الملل و منطقه ای، درباره این گزارش گفت: آنچه در گزارش اعلام می‌شود، تنها بارزترین جنایت‌هایی است که متجاوزان عضو ائتلاف سعودی مرتکب شده اند.

در این گزارش آمده است: تعداد شهروندان یمنی که وضعیت معیشتی آنان در سال ۲۰۱۹ به زیر خطر فقر رسید، به ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به ۶۵ درصد رسیده است. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۶ هزار و ۸۰۲ شهروند یمنی در این جنگ قربانی شده اند که ۱۰ هزار و ۶۸۸ نفر آنان مرد، ۳ هزار و ۷۵۳ نفر آنان کودک و ۲ هزار و ۳۶۱ نفر آنان زن هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: متجاوزان ۴۸۳ بیمارستان و مرکز طبی را ویران کرده اند به طوری که ۶۰ درصد از بیمارستان‌های یمنی از کار افتاده‌اند. همچنین بر اثر جنگ تحمیلی علیه یمن، ۳ هزار و ۵۵۳ مرکز آموزشی آسیب دیده که در این میان ۴۰۲ مدرسه بر اثر بمباران‌ها به طور کلی تخریب شده‌اند. همچنین ائتلاف متجاوز سعودی ۱۴ بندر را با حمله مستقیم هوایی ویران کرده است. خسارت‌های وارد شده به بخش انرژی برق بر اثر تجاوز ائتلاف سعودی نیز میلیارد‌ها دلار برآورد می‌شود. ۴۱ ساختمان و مجتمع متعلق به دستگاه قضایی یمن ویران شده است.

همچنین شمار حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی به تاسیسات امنیتی یمن به یک هزار و ۷۴۸ حمله رسیده که به ویران شدن ۴۷۷ مرکز امنیتی، شهادت ۱۷۸ نیروی امنیتی و زخمی شدن ۱۳۹ نیروی امنیتی دیگر منجر شده است. تقریبا ۴ هزار و ۹۷۶ کیلومتر از جاده‌ها و ۱۰۱ پل در یمن تخریب و بیش از ۶ هزار و ۲۷۸ وسیله نقلیه مختلف به آتش کشیده شده است.

در این گزارش آمده است: نیرو‌های متجاوز ۴۷۲ پمپ ینزین و جایگاه پمپ گاز را به آتش کشیده و ۲۹۱ تانکر حامل سوخت و میعانات گازی را از بین برده اند.

متجاوزان در همین حال بیش از ۴۷ موسسه رسانه‌ای را ویران کرده و ۲۸ دکل و سکوی پخش رادیویی و تلویزیونی را از بین برده اند. بیش از ۱۳۱ ساختمان ورزشی در معرض حملات مستقیم هوایی قرار گرفته است.

اولین گزارش کارشاسان ملی یمن افزود: ائتلاف متجاوز سعودی در حملات خود تعداد زیادی از مساجد، آثار باستانی و مراکز فرهنگی و گردشگری را به طور عمد هدف قرار داده است. متجاوزان یک هزار و ۳۲۴ مسجد را هدف قرار داده و ۴۱۷ اثر باستانی و تاریخی را نیز از بین برده اند.

ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز تجاوزات خود، از سلاح‌های تحریم شده مانند بمب‌های خوشه ای، صوتی و فسفری استفاده کرده است. بر اثر جنگ و محاصره یمن، ۲۰ میلیون شهروند یمنی از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند که ۸ میلیون نفر آن‌ها به شدت با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. محاصره یمن باعث شده است ۳۲۰ هزار بیمار نتوانند خارج از این کشور مداوا شوند، زیرا فرودگاه بین المللی یمن بسته شده است. از ۲۸ مرکز دیالیز موجود در کشور یمن، ۷ مرکز دیالیز تخریب شده است و بیمارستان‌های یمن در زمینه ۱۹ نوع از ملزومات پزشکی کمبود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار