دیدار جرد کوشنر با امیر قطر

امیر قطر و جرد کوشنر، مشاو دونالد ترامپ با همدیگر در دوحه دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخلیج آنلاین، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از ریاض وارد دوحه شده بود، با همدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار در خصوص روابط راهبردی میان دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی، به خصوص تحولات خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیش از این یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته بود، کوشنر طی چند روز آینده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شهر نیوم عربستان و با امیر قطر در دوحه دیدار خواهد کرد.

این مقام افزود: در این سفر آوی برکوویچ، نماینده آمریکا در خاورمیانه، برایان هوک، نماینده سابق آمریکا در امور ایران و همچنین آدام بوئلر، رئیس اجرایی شرکت مالی توسعه بین المللی آمریکا کوشنر را همراهی می‌کنند.

گفتنی است این در حالی است که عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در این باره نوشته بود: ما اعتقاد نداریم که داماد ترامپ در آخرین سفر خود پیش از خداحافظی از کاخ سفید مشتاق باشد که گامی در جهت خدمت به برخی از اعراب و به ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس بردارد، زیرا هدف اصلی وی شکست انزوای رژیم صهیونیستی و انحلال آرمان فلسطین است و حضور دو تَن از بزرگترین شخصیت‌های ضد عرب مانند «آوی بیرکوویچ» مشاور ترامپ در امور خاورمیانه و «برایان هوک» نماینده سابق رئیس جمهور آمریکا در امور ایران، این واقعیت را تأیید می‌کنند.

وی اعلام کرده بود: اینکه این سفر در کمتر از یک هفته پس از ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران توسط موساد اسرائیل و عوامل آن انجام می‌شود، بیانگر اهداف این سفر یعنی تلاش برای گسترش حلقه ائتلاف رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار