نبی: AFC هزینه‌های میزبانی جام ملت‌های آسیا را می‌دهد/ قطر و عربستان رقیب ما هستند

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص مسائل مختلف این فدراسیون صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص نامزدی ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ بیان کرد: یکی از نکات مهم برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا، پهناوری کشور ما محسوب می‌شود. کشور ما پهناور است و استان‌های زیادی دارد که از لحاظ اقامتی و تامین زمین تمرین مشکلی وجود ندارد.

او افزود: در استان‌ها از لحاظ پروازی و موارد دیگر مشکلی وجود ندارد و این موضوع می تواند به سود ما باشد. ما جلساتی را با شرکت توسعه تجهیز برگزار کرده‌ایم و قرار است در شیراز ورزشگاه جدیدی نیز افتتاح شود. دولت نیز باید به ما کمک کند. تاکنون ۱۲ سیستم حاکمیتی کشور، مجوز میزبانی را به ما داده اند.

نبی ادامه داد: میزبانی در جام ملت‌های آسیا می‌تواند به سود ما باشد و به زیرساخت‌ها کمک کند تا استادیوم‌ها و دیگر مجموعه ها به شرایط بهتری برسند. همان طور که شما در جریان هستید در گذشته نمی‌توانستیم مسابقات را در شب برگزار کنیم، اما با وجود حرفه‌ای شدن لیگ مشکلی با این موضوع نداریم. دولت با میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ موافقت کرده است و کسب مجوز‌ها کار را تسهیل می‌کند تا بتوانیم برای میزبانی برنامه ریزی کنیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما مشکل هزینه نداریم، زیرا AFC بخشی از آن را می‌پردازد و فقط باید از نظر سخت‌افزاری پیشرفت کنیم. باید بودجه‌هایی به شرکت توسعه و تجهیز تعلق بگیرد تا کار‌های عمرانی انجام شوند.

نبی در پایان گفت: رقبای ما قطر و عربستان هستند و باید تلاش کنیم. ما از FIFA مبلغ ۴ تا ۵ میلیون یورو و از AFC هم یک میلیون یورو طلبکار هستیم که به خاطر تحریم‌ها بلوکه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خیلی اعتماد بنفس دارید
آخرین اخبار