اشتغالی که «به ما می‌توانیم» معنایی تازه داد

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ۱۳۲۰ نفر از معلولان البرزی برای تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که ۱۳۲۰ نفر از معلولان البرزی برای تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۵۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹ به بانک های عامل معرفی شده اند، گفت: تعداد ۷۵۰ نفر از معلولین دارای بازتوانی و یا اعضای خانواده معلولین غیرقابل بازتوان نیز برای دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

او افزود: حق بیمه سهم کارفرما طبق ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ۳۹۵ نفر به مبلغ ۳۸۴ میلیون تومان که در کارگاه‌ها و مراکز غیردولتی مشغول کار هستند به طور کامل از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: بعد از تصویب لایحه دولت در ارتباط با قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال ۹۷ و ابلاغ آن به دستگاه‌ها تلاش شد اساسنامه صندوق تسهیلات شغلی افراد دارای معلولیت برای تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

او افزود: سامانه الکترونیکی دانشجویان تحت پوشش در هفته جهانی افراد دارای معلولیت رونمایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر کمک هزینه تحصیلی برای دانشجوی دارای معلولیت به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود این در حالی است که در سال های گذشته این مبالغ به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.