ظریف: اگر آمریکا و اروپا به تعهداتشان بازنگردند، قانون مجلس را اجرا می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: در صورتی‌که اروپا و آمریکا به تعهداتشان بازنگردند و در صورت تبدیل طرح مجلس به قانون، آن را اجرا خواهیم کرد.

اگر آمریکا و اروپا به تعهداتشان بازنگردند، قانون مجلس را اجرا می‌کنیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در نشست مجازی «گفتگو‌های مدیترانه‌ای» در خصوص اوضاع شیوع کرونا در جمهوری اسلامی ایران گفت: «اوضاع در ایران بسیار بد است. موج سوم کرونا در پاییز ایران را هدف قرار داد، زیرا با بروز ویروس‌های دیگری نیز همچون آنفولانزا همراه شد. ایران با جنگ اقتصادی مواجه است و ما با چیزی فراتر از محدودیت‌ها مواجه هستیم.»

وی در خصوص اقدامات غیرانسانی ایالات متحده در ممانعت از دسترسی ایران به امکانات پزشکی گفت: «ایالات متحده حتی به ما اجازه نمی‌دهد که از پول‌های خودمان در کشور‌های دیگر برای پرداخت واکسن کرونا استفاده کنیم. اگر چیزی غیر از این را بیان می‌کنند، دروغ می‌گویند. این اقدامات تلاش‌های ما برای مبارزه با این ویروس را با مانع مواجه کرده است و این اقدامات جنایت علیه بشریت است که در روز‌های پایانی دولت ترامپ در حال انجام است.»

ظریف در خصوص اوضاع شیوع کرونا در یمن نیز تصریح کرد: «در یمن نه تنها در زمینه شیوع کرونا اوضاع بسیار وخیم است بلکه در دیگر زمینه‌های انسانی همچون نیز اوضاع بسیار بد است. یمن با محاصره دیگری روبرو است که مانع دسترسی آنها به فراورده‌های غذایی و دارو می‌شود.»

توافقی که قبلاً درباره آن مذاکره کردیم، وارد مذاکره مجدد نخواهیم شد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ابراز تمایل بایدن برای بازگشت به برجام گفت: «آمریکا از برجام خارج شده است، اما از سازمان ملل خارج نشده است و باید به تعهدات خود در قبال شورای امنیت پایبند باشد. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت وجود دارد که آمریکا باید به آن پایبند باشد. دولت ترامپ این قطعنامه را نقض کرد. آمریکا تعهداتی در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ دارد که باید به آنها پایبند باشد. آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد در این زمینه شرط‌گذاری کند.»

ظریف ادامه داد: «ما در خصوص توافقی که قبلاً درباره آن مذاکره کردیم وارد مذاکره مجدد نخواهیم شد. تمام.»

تا زمانیکه غرب به اقدامات شرورانه در منطقه پایان ندهد باید خفه شود

وی در ارتباط با مسئله موشکی ایران که در برنامه هسته‌ای به آن اشاره‌ای نشده است، توضیح داد: «مسئله برنامه موشکی ایران و امنیت منطقه موضوعی بود که طرفین مذاکره به عمد انتخاب کردند به آن نپردازند و دلیل آن این نبود که می‌خواستند به ایران امتیاز دهند بلکه به خاطر آن بود که طرفین مقابل آمادگی نداشتند اقدامات شرورانه خود را در این حوزه متوقف کنند.»

دیپلمات ایرانی گفت: «یک نگاهی به مسلحه تسلیحات بیاندازید. سال گذشته، سلاح‌هایی که غرب به منطقه خلیج‌فارس عرضه کرد، بیش از سلاح‌هایی است که به دیگر نقاط جهان عرضه کردند. بیش از یکصد میلیارد دلار سلاح به این منطقه عرضه شد. آیا غرب آمادگی دارد این اقدامات شرورانه خود را کنار بگذارد؟.»

وی به سیاست‌های دوگانه غرب اشاره کرد و گفت: «آیا غرب آمادگی دارد اقدامات شرورانه خود را کنار بگذارد؟ غرب از جنگ یمن حمایت کرده است. غرب از الحاق سرزمین فلسطینان حمایت کرده است و گرچه رسماً از آن حمایت نکرده، اما در حقیقت از آن حمایت کرده‌اند. غرب از تروریسم اسرائیل حمایت می‌کند. به چه دلیل اسرائیل علیه ایران اقدامات تروریستی انجام می‌دهد مثل اقدام تروریستی که هفته گذشته علیه دانشمند ایرانی انجام داد و هیچ پیامدی برایش نداشته است و غرب آن را محکوم نکرده است؟»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس تصریح کرد: «آیا غرب آمادگی دارد اقدامات شرورانه خود را در منطقه متوقف کند؟ از آنجایی که آمادگی چنین چیزی را نداشتند ما این موضوعا (موشکی و امنیت منطقه) را کنار گذاشتیم. هر وقت آمادگی پیدا کردند به مسئله اقدامات شرورانه خود در منطقه رسیدگی کنند.. آنوقت می‌توانند درباره چیز‌های دیگر وارد گفت‌وگو شوند. اگر نمی‌توانند چنین چیز‌هایی را کنار بگذارند، پس خفه شوند.»

ظریف در سؤال بعدی در خصوص توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های خلیج‌فارس گفت: «سؤال من از همسایگان ایران این است که آیا آمادگی دارند که جنایات اسرائیل علیه ما را محکوم کنند؟ ما با یکدیگر همسایه هستیم و کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم. فکر نمی‌کنم که همسایگانمان تمایل داشته باشند به اسرائیل اجازه دهند که نبرد (علیه ایران) را به نزدیکی مرز‌های آنها بیاورد.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه در خصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده و اقدامات مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: «برجام به ایران اجازه می‌دهد در صورت عدم پایبندی دیگر طرفین، به صورت جزئی یا کلی به آن پایبند نباشد... کشور‌های اروپایی نمی‌توانند ادعا کنند که به این توافق پایبند بوده‌اند، پس ما برای خود حق کاهش تعهداتمان را قائل هستیم.»

وی در خصوص انفعال کشور‌های اروپایی در قبال ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران گفت: «قتل و ترور یکی از دانشمندان مورد احترام ما یک تجاوز بین المللی بود که باید محکوم بود و ما منتظریم که سه کشور اتحادیه اروپا یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس آن را محکوم کنند. برخی کشور‌ها این اقدام را محکوم کردند، اما سه کشور اتحادیه اروپا این اقدام کاملاً تروریستی را محکوم نکردند.»

ظریف در خصوص بازگشت ایران به تعهدات برجامی گفت: «در صورتیکه ایالات متحده و آمریکا به تعهدات خود در قبال برجام بازگردند، ایران آمادگی دارد مجدداً به تعهداتش بازگردد. راه چاره کاملاً ساده است، آنها به طور کامل به تعهداتش در قبال برجام عمل کنند، روابط اقتصادی ایران با دیگر نقاط جهان را به حالت عادی بازگردانند و شرط‌گذاری برای ایران را کنار بگذارند و در آن صورت ایران به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعهد دولت به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی ایران گفت: «در صورتیکه آنها (غرب و آمریکا) به تعهداتشان بازنگردند و در صورت تبدیل طرح مجلس به قانون، ما آن را اجرا خواهیم کرد و گزینه‌ای جز اجرای قانون نداریم».

ظریف در خصوص چشم‌انداز مذاکره دولت بایدن با ایران گفت: «ایالات متحده باید بدون پیش‌شرط به تعهداتش ذیل برجام همان‌طور که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آمده است، عمل کند. این آمریکا بود که از برجام خارج شد، بنابراین این کشور باید حسن نیت خود را نشان دهد. ما حسن نیت خود را نشان داده‌ایم بعد از آن ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام بازمی‌گردد. آمریکا مسئول تمامی خساراتی است که به جمهوری اسلامی وارد شده است.»

ایران آمادگی تبادل زندانیان را دارد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی گفت‌وگوی خود در خصوص تبادل زندانیان ایران و کشور‌های دیگر جهان گفت: «در حقیقت، ایران چندین پیشنهاد را در این زمینه روی میز گذاشته است. هر زمان که احتمال تبادل وجود داشته باشد، این کار انجام خواهد شد. ما در این فرایند مشارکت می‌کنیم. این به نفع همه خواهد بود. ما زندانیان ایرانی داریم که به صورت غیرقانونی در اروپا زندانی هستند. ما زندانیان ایرانی در آمریکا داریم که به صورت غیرقانونی بازداشت شده‌اند. زندانیانی در آفریقا داریم که دادگاه حکم آزادی آنها را صادر کرده، اما تحت فشار آمریکا همچنان در بازداشت به سر می‌برند. ایران آمادگی تبادل دارد. می‌توانیم فردا اقدام به این کار کنیم و حتی می‌توانیم امروز چنین اقدامی را انجام دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
هر توافقی به سرانجام برجام ختم میشه.

با خارجی مذاکره اشتباهه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چرا وقتی اونا عمل نمی کنن ما عمل کنیم
یه عالمه از دارو های لازم رو تو کشور با هسته ای میشد ساخت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بقول ایشان هرتوافقی بهتر از توافق نکردن است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
تازه بعد از دو سال ونیم بد عهدی میگه "اگه به تعهداتشون عمل نکنند!!!!". به خدا این دولت ضررش برای ایران از آمریکا و اسرائیل هم بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
جناب ظریف اول شبکه نفوذ در داخل را بشکن بعد برو مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
راستی جناب وزیر! کدام کشور رفتی که حتی 1 لیتر بنزین تو باک هواپیمات نریختن؟خودت خجالت نکشیدی ما مردم که شرمنده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۳:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
از suspend چه خبر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
پس چرا حرفی از گرفتن خسارت نزد؟؟؟
نکنه خسارت مردم ایران رو از جیب خودش میخواهد بدهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
هر موقع خسارت جنگ رو از عراق گرفتیم در مورد این هم صحبت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ما از عراقش نتونستیم خسارت بگیریم از آمریکا می خوای بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بادست خالی نوکر سرسپرده آمریکا رو بیرون انداختیم کودتا و نفاق داخلی رو کنار زدیم جنگ هشت ساله. ا با همان دست خالی اداره کردیم و سربلند بیرون آمدیم تمام قدرت‌ها و بسیاری از کشورها با تجهیزات و پولشان پشت صدام بودندوانها و به التماس برای پایان جنگ واداشتیم نمیدانم چرا بعضی‌ها می ترسند اینها یاغافلند یا خود رو به غفلت زده اند بدنیست برای کسانی که زمان جنگ نبودند یاد آوری کنم تمذم دنیا پشت سر صدام جنگ نیابتی راه انداختند و تمام تجهیزات نظامی پیشرفته را در اختیارش گذاشتند ازقبیل نظامی مالی تبلیغاتی و نهادهای بین المللی و اطلاعاتی و جاسوسی
هواپیماهای انواع میگ شوروی سوخوی چین و سوپراتانداردو میراژ فرانسه اطلاعات نظامی توسط ایوکسها ی انریکاوجاسوسی منافقین و موساد اسراییل تانک پیشرفته تی 72 شوروی توپ و خمپا ه اسراییلی و انگلیسی موشکهای ضد هوایی آمریکایی وموشک اگزوست فرانسوی مواد شیمیایی آلمان و یوگسلاوی سابق به اضافه دلارهای نفتی شیخهای جنوب و عربستان غول رسانه ای که بیشتر صد رسانه فارسی زبان برای فریب مردم که شاهد بودیم و هستیمگونه از کوچکترین خبری آنرا بزرگ میکنند و به خورد ملت میدهند و دنیا را فریب می‌دهند وبا افکار عمومی بازی میکنند با تمام اینها همواره شکست خوردند وام در حال حاضر جنگ داعش که جنگ نیابتی بود از طرف همین کشورها با ای تفاوت که چین و روسیه در جناح اونها نبود
این جنگ با کمک ایران وفاطمیون افغان وزینبیون سوریه وحیدریون پاکستان حشدال شغلی وارتشهای ازهمه گسیخته سوریه و عراق و فرماندهان قدس سپاه که مورد افتخار بسیاری از ملل جهان نه تنها ایران بلکه جهان اسلام ازجمله عراق و سوریه لبنان و افغان و پاکستان و... می باشد به پیروزی رسید ضمنا وضع تجهیزات نظامی ما با زمان دفاع مقدس بسیار متفاوت است تا جایی که پهباد پیشرفته دشمن رو می‌زنیم وتفنگدا های اورا اسیر میکنیم که از ترس خودشون رو خیس میکنند پایگاه اونها رو در عین الاسد می‌زنیم هیچ غلطی نمی کنندودر نهایت روی به ترور نیارند اگر ترسوها و به اصطلاح که خود را عاقل وعقل کل میدانند در کشور کنار بودند و دخالتی نداشتند کشور ما حالا خیلی جلو تر بود و جرات تحریم و تحقیر ما را نداشتن هرجا ضربه خوردیم از عقب نشینی ومماشات بود هرجا محکم ایستادن پیشرفت داشتیم پلمب تاسیسات هسته ای زمان خاتمی ودر نهایت به دستور رهبری پلبها شکسته شد تحریم سنگین زمان روحانی وپنج سال اجرای یک طرفه برجام که انشالله با طرح مجلس که به کمک دولت آمده تا طبق همان برجام تحریم‌ها شکسته شود نترسید به خدا تکیه کنی آن الله هم الغالبون ما مسلمانیم چرا خدارو باور نداریم به نقل از حاج قاسم در جمع فرماندهان هست که حاج قاسم به یکی از همراهان میگه کار خداوند و ببین چطور به ما عزت داده که فرمانده سپاه پنجم عراق چهارزانو در مقابل من ایستاده ومیگه شما به من بگو من چه باید بکنم سپاهی پجمی که در دفاع مقدس در عملیاتی که نزدیک مرز در همان قابلمه حد مرزی جنوب لشگر مرا کلافه کرده بود غول جنگ رو تبلیغات رسانه ای دشمن برای ترساندن ما راه انداخته و بعضی ها دانسته ویا ندانسته آن رو به زبان می‌آورند دشمن ما نادان هست پشمی نیست ولی مارا قبلاً آزموده هم در انقلاب هم در دفاع هشت ساله هم در جنگ با داعش و خودش می‌دونه که ورودش به جنگ ریسک بسیار بزرگیه و آنقدر هم احمق نیست چون می‌دونه اسراییل نابود میشه منافعش در سراسر دنیا حتی در. آمریکا به خطر می افته وجنگ دامن‌گیر منطقه وحتی ممکن جهان بشه دیدیم که حکومتهای سوریه و عراق را تا حدسقوط بر د ولی نتوانست کاری بکنه توجه شما رو به صحبت‌های آقای جعفر اصالتا تاجیکی رییس شورای راهبردی روسی در مصاحبه ی سیمای خودمانجلب میکنم در پاسخ به سوال خبر نگار ما مبنی بر اینکه روسیه از اتمی شدن ایران نمی ترسه که در جواب میگه ایران اتمی در همسایگی ما بهتر از ایران آمریکاییها این صحبت برای کسانی که در علم سیاست دستی دارند خیلی پر معناست یعنی روسیه اجازه نخواهد داد در مرزهایش قدرتی مثل ایران در خدمت آمریکا باشه همان طور که دوست نداشت دوستی مثل سوریه در کنار مدیترانه درخدمت آمریکا و اسراییل باشه ملت ما ترسی ندارم ولی تعداد معدودی که می‌ترسند وعتصمو بحبل الله جمیعا ولت تفرقو خداوند به مستضعفین وعده پیروزی داده این را شعار ندانید این واقعیت قرآن است
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا رحمتی
۱۲:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
تنها را فقط خروج از برجام و خروج از NPTهست آمریکا دوباره می خواد ایران علاف و سرکار بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۰۹:۳۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
دکترفقط به دادمابرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برجام و مذاکره با امریکا که تز این دولت بود رو مردم با رای خودشون انتخاب کردند و رهبری هم با اینکه گفتند من اعتمادی به غرب ندارم چاره ای جز اینکه بذارند کسانی که این تفکر رو دارند سرشون به سنگ بخوره رو نداشتند تا بلکی درس عبرت بگیرند و دیگه شعار مذاکره مذاکره و گفتگوی تمدن ها رو سر ندند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
چندمرتبه سرشان به سنگ بایدبخوره . کو عبرت گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
شما باید قانون نمایندگان ملت رو اجرا کنی مجلس از مردم است
باید حرف مردم رو اطاعت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آقای ظریف تورو قران برجام ول کنید دتبال چی هستین ایقد برجام برجام میکنید حالمون بهم میخوره .. بابا امریکا ول کنید چطو با قاتل عزیزترین ومحبوبترین ادم کشورمون میخایین دوستی برقرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خیلی جالبه چمدونش را بسته .دفتر دستکش زیر بقلشه.همه ی مشاورانش را هم امده کرده ولش کنی پر می کشه برا مذاکره و باج دادن حرفم میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آقایان دولتی مذاکره با آمریکا نتیجه ای ندارد از خواب بیدار شین شاید هم خود را به خواب زده ای چرا به فرمایشات رهبری توجه نمی کنیدمردم تابع رهبرند اگرنه شما رو دیگه تحمل نمیکنندبایداز آمریکا برای برگشت به برجام حتماضمانت اجرایی قانونی بگیرید و جریمه سنگین در غیر این صورت دو باره آب نباتی دست شما می ده که ته آن زهر ماره ضمنا شما باید شرط قرار دهید طوری که اگر به برجام برگشت به بهانه های واهی هیچکدام نتوانند خارج شوند و درصورت خروج هزینه سنگینی داشته باشد پدر دادگاه بین‌المللی قابل رسیدگی باشه این برجام هیچ ضمانت اجرایی نداردو مارا معطل کرده اندبیایید مثل رهبری ومردم محکم و قوی باشید مردم دو چیز بیشتر از شما نمی خواهندیکی ذرخط نظام و رهبری دوم صداقت و راستی و رفع تبعیض های ناروا اینقدر مثل بچه گول نخورید خداکنه که شما هم بازیگر آمریکا نبوده و نباشید
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده کاشمر
۰۸:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ظریف باید استیضاح و محاکمه شود 7 سال کشور را به عقب انداختند و به اسم برجام کلی اطلاعات محرمانه از مراکز هسته ای و نظامی و دانشمندان کشور در اختیار دشمنان نظام قرار گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
درود بر دکتر ظریف احسن ما اگه تو کشور چند تا مثل شما داشته باشیم که داریم کشور از این ملاکت نجات پیدا می کند مردم نباید بگذارند کشور دست تند روها بیفتد اکثر انها مزاحم دولت هستند و نمی گذارند کار کند
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
به نظر شماکسانی که در برابر زورگویان محکم ایستادن وانهارو عقب زدند تند روند یعنی اگر کسی آمد منزل شما فرزند یا یکی از اعضا خانواده ات روکشت شما میگی حالا صبر کنیم ببینیم چی میشه تندرویی خوب نیست میرم مذاکره می‌کنم میگی هرچه شما بگین چشم یا به شما گفتم حق نداری علم بیاموزید مگر آنچه ما میگیم تو حق نداری در منزل خودت غذا بپزید مگر آنچه ما میگیم در صورتی که خودشان آن غذارا پختند ودارندبعد شما می ی مذاکره میکنی میگم ترا بخدا بگذارید من هم غذای شمارو داشته باشم آیا این ذلت پستی نیست تا کی می خواهید دنباله رو بزدلان و وادادن ها باشین تا کی دنبال کانی که می خواهند گاو شیر ده باشین .گاو شیرده در استثمار بشره به او علف می‌خورانند و اورا می‌پوشند هروقت هم شیر نداد اورا ذبح میکننداقایون کند رو بسه دیگه شرم از خون شهدا کنید در برابر دشمن نابکار اگر نبایستی او ترا رها نمیکنه راستی اگه دزدی وارد خانه توبشه وترا تهدید کنه و همه چیزت رو بخواه ببره به عنوان یه کند رو چی می‌کنی .حتما غیرتت اجازه میده میگی ببر هرچی میخواهی ببر من با تو کاری ندارم بعد آیا این دزد قانع میشه یا میگه خوب حالا یه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
کور هم میشی انجام میدی
چون انجام ندی سه تا 25 سال زندان در انتظارت هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
حالا هم باید عمل کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
چی بگم اقای ظریف نکنه برین شروط رو قبول کنبن شما شرط بزارید نه اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
چی بگم اقای ظریف نکنه برین شروط رو قبول کنبن شما شرط بزارید نه اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سلام. قانون برای همه یکسان است و باید لازم الاجرا باشد.
امیدوارم ضمانت اجرایی مناسبی برای این قانون درنظرگرفته شده باشد و با عاملان سرپیچی از اجرای آن برخورد قاطع انجام شود.
Netherlands
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اقای ظریف مرد عاقلی هست نمیخواد کشور درگیر جنگ کنه چون خوب میدونه اگه از برجام خارج بشن و بازرسی هسته ای متوقف کنن دیر یا زود غرب و امریکا به بهونه هسته ای حمله نظامی به ایران میکنن مثل دوره ریاست جمهوری بوش که خواست ایران بزنه ظریف نمیخواد کشور درگیر جنگ و ملت از این بدبختر بشن اونایی که از طرح مجلس حمایت میکنن غمی ندارن چون بانکای خارج پر پول کردن اگه جنگی هم رخ بده فرار میکنن میرن و این وسط مردم بدبخت بیچاره گرفتار میشن قالیباف که همچین طرحی تصویب کرده توی استرالیا چه ساختمونی و املاکی داره و پسرش داره اداره میکنه جنگ هم بشه بلند میشه میره اونجا روحانی و ظریف به فکر کشور و مردم هستن که دارن جون میکنن که صلح کنن
Iran (Islamic Republic of)
Nj
۱۰:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ما جنگ نمیخوایم زندگی میخوایم ایرانی اباد میخوایم کشور نباید دست تندروها بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
شما که در ایران نیستی جنگ نمیشه ومذاک هم نمی کنیم زیرا مذاکره با تروریست وقاتل وعهدشکن بی معناست شما در همان کشور حال کن جنگ رو ما هنوز هم داریم مااونها رو شکست دادیم هم در کودتا هم در جنگ نفاق هم در جنگ عراق هم در جنگ اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
بارزمان
۱۵:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
آقا فرمودند جنگ نمی شود مذاکره هم نمیکنیم.....
جالب اینجاست معنی کار کردن و جون کندن رو هم فهمیدیم
دوست عزیز که با پرچم نامبارک انگلیس پیام میدی خیلی به بایدن و امثالهم دل نبند واقعا سگ زرد برادر شغاله دیگه چی باید پیش بیاد که شماها از تاریخ درس بگیررررید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بایدم قانون را اجرا کنید دولت مجری قانون است نه خودسرانه هرتصمینی را بخواد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خدا قوت دکتر خودتو ناراحت نکن‌ این بعضی ها بعدا میفهمن شما چکار کردین برای ایران خسته نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اقای ظریف چند سال هست ایران واقتصاد را مچل این برجام مسخره بازی هاشد بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
رامبد
۰۱:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
متاسفم برای این وزیر که بیشتر به فکر منفعت غربی ها هست تا ملت ایران..
باخنده کاری درست نمیشه ظریف جان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
امیدوارم که باز رهبری حمایت از مذاکره مجدد نکنند.
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سال دیگه این موقع برنج کیلویی 50 گوشت 200 و..... مبارک باشه
Iran (Islamic Republic of)
Qhashmari
۰۱:۱۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بعد از پنج سال عمل نکردن غربیها به تعهداتشان وزیر خارجه محترم ما منتظر است شاید در راه رضای خدا غربیها به تعهداتشان عمل کنند .
والله عمل نمیکنند، بالله عمل نمیکنند،
چرا دولت ما اجازه سو استفاده اروپا وامریکا از ایران را میدهند؟ درقبال رفع تحریم ها که هیچ وقت رفع نشد. این چنین دولتمردان باید محاکمه شوند وبه مردم ایران پاسخ بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
نمیتونید چهارتا قیمت ثابت نگهدارید شاخ و شانه می کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اگه میخواهیم همچنان با کلید تدبیر بچرخانیم تو قفل باید امریکا چند ماه پایانی کمک کنه تا ۸ سال بعد همانطور که اینا حرف گوش کردند از اونا که سرکار نبودند تا این نتیجه رقم بخوره حالا دیگه نمی دونیم ارباب داره میاد چی میخاد بوکونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
مشخصه رهبر گفت صلح نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بارزمان
۱۵:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
رهبری فرمودند مذاکره نمیکنیم ...نفرمودند صلح نمیکنیم!!!!
شما واقعا دل خوش به مذاکره اید؟؟!!!از مذاکرات قبلی چیزی عاید کشور شد آیا؟؟؟؟؟خودتون رو از خواب غفلت نجات بدید و به رهبر عزیزمون ایمان داشته باشید ...از ماجرای کربلا عبرت بگیرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم چه وقت میتواند تاریخ و ورق برگردد و دوباره بتوان حقایق را در تاریخ حد اقل خواند واقعا خسته شدیم از زندگی انتقام سخت کی خواهد بود شاید تو همه چی بشه صبر کرد حتی نابودی اسرائیل تا ۲۰ سال دیگه ولی برا انتقام هر ثانیه دیده وقتی سردار عالیرتبه اون هم در منطقه خاور که همیشه تنور جنگ دماغه به محض ترور باید موشکها اهداف را میزدند تا وقتی بگویند غلط کردیم این میشه قدرت پشت حرف الان مخ ما داره کم کم تعطیل میشه راست و دروغ و شعور مردم داره گم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
شما منتظر اروپا و آمریکا باشین ما مردم هم منتظر شما میشینیم . آخرچی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
عجب عجب عجببببببببب!!!!!!!!! این یکی رو ندیده بودم که دیدم!
۱۴۰۰ کجایی؟؟؟!!!!!!
احمدی نژاد جانم کجایی؟؟؟!!!!!
این دولت فعلی ایران عجیبترین دولتی هست که من تا به حال به عمرم دیدم!شرط گذاشتن و اجرا نکردن و ایجاد تاخیر در اجرای طرح مجلس اونم نه طرح معمولی بلکه طرحی که صد البته راهبردی و منطقی هستش و اجراش از نون شب هم واجب تره! شورشو واقعا در اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خجالت نکش بگو دوست ندارم طرح مجلسو اجرا کنم
انشالله تنها تو همین چند ماه باقی مانده به پایان کارتون تا هر اندازه که از دستتون بربیاد گلاب بر سر ملت میریزید
yjc اگه بجای این خبر یه اموزش اشپزی گذاشته بودید هم مفید تر بود و صد البته ارامش بخش تر بود! با تشکر :)
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۰:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
هر گونه بازگشت به این توافق از ریشه غلط،خیانت مجدد به مردم ایران هست.اینبار دیگ کوتاه اومدنی نیست این شرایط.باز منتظر بمونیم که ترامپ ۴ سال دیگ درنیاد که خارج شه و یکی دیگ وارد شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
این دیگه اوج شه!
ببین دولت چقدر صاحب منش! شده که واسه اجرای طرح مجلس اما و اگر میزاره
اقای قالیباف و نمایندگان شریف ملت ایران لطفا از موجودیت و اقتدار مجلس دفاع کنید و کسانی رو که این طرح به این مهمی و مفیدی و صد البته راهبردی رو اجرا نمیکنند به مجلس احضار کنید
پس ۱۴۰۰ کی از راه میرسه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
مگه قانون مجلس برگ کلم هست که میخوای اجرا نکنی!
عجب عجب عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
واقعا جالبه ها!!! اخه یه نفر نیست به این ظریف بگه مجلس هر چیز رو واسه اجرا تصویب میکنه نه واسه دکوراسیون!
مجلس اگه مجلس باشه باید مسئولین دولت رو بخاطر عدم اجرای مصوبه یا تاخیر و سهل انگاری در اجرای ان به بهارستان احضار کنه
مجلس باید محکم و مقتدر باشه و از اجرا شدن ۱۰۰ درصد و کامل هر طرحی که مصوب میکنه پشتیبانی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
جناب ظریف، شما باید به قانون مجلس عمل کنید، چه غرب به تعهداتش پایبند باشد چه نباشد. کاش به جای شرط گذاری برای مجلس، برای طرف های غربی شرط می گذاشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
شما کی هستید اجرا کنید یا نکنید....برجام بیست دقیقه ای این بلا سر ملت آورده که اجرا کردید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
از ان پی تی خارج شوید سریع بمب هسته ای را درست کنید وگرنه خون این ملت به گردن شما است
فقط نترسید.
Netherlands
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
به جاى اين همه اما و اگرها و شاخ و شانه كشيدن ها به اون قانون مجلس عمل كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
زودباش امریکا اروپا برنمیگرده جوابشون بده تومجلس چی میخای بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مردم این 10000 بار درست رای بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
کلا به همین خیال باشید که امریکا و اروپا به تعهدات شان برگردند فقط ممکن است نزدیک انتخابات ریاست جمهوری ایران شروع کنند به دانه پاشی تا بتوانند کسانی را تحت تاثیر قرار دهند که انتخابات را به سمت منافع خودشان متمایل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چی میگی باید اجرا کرد کاری به اون دروغگوها نداریم
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۲۲:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
لطفا برای اجرای قانون شرط نگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
در کشوری که تمام وزیرانش دوتابعیتی و تحصیلاتشان از کشورهای دشمنان است و تمام منابع و منافعشان در آمریکاست و فرزندان و خانواده آنها در آمریکا و کشورهای خارجی عیش و نوش میکنند آیا به نظرتان کدوم وزیر اونوقت میاد به ضرر کشور دشمن قدمی برمی دارد چون میدانند اگر برعلیه دشمن کوچکترین قدمی بردارند باید قید گرین کارت خود و فرزندان خود را بزنند .لذا هیچ وقت مصوبات مجلس را اجرا نمیکنند و تا بتوانند به نفع دشمنان قدم بر می دارند.مردم عزیز شمارا به خون پاک شهدا قسم ایندفعه در انتخابتان دقت کنید به کسی رای بدین که دغدغه رهبری و ملت را داشته باشد و انقلابی باشد و الا در غیر این صورت روز بروز و سال به سال باید دغدغه ما همان داشتن نون شب باشد و در دام گرانی و معیشتی که دولت برایمان درست کرده غرق خواهیم شد
-
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
یارومی رومی یا زنگی زنگی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
در کشوری که تمام وزیرانش دوتابعیتی و تحصیلاتشان از کشورهای دشمنان است و تمام منابع و منافعشان در آمریکاست و فرزندان و خانواده آنها در آمریکا و کشورهای خارجی عیش و نوش میکنند آیا به نظرتان کدوم وزیر اونوقت میاد به ضرر کشور دشمن قدمی برمی دارد چون میدانند اگر برعلیه دشمن کوچکترین قدمی بردارند باید قید گرین کارت خود و فرزندان خود را بزنند .لذا هیچ وقت مصوبات مجلس را اجرا نمیکنند و تا بتوانند به نفع دشمنان قدم بر می دارند.مردم عزیز شمارا به خون پاک شهدا قسم ایندفعه در انتخابتان دقت کنید به کسی رای بدین که دغدغه رهبری و ملت را داشته باشد و انقلابی باشد و الا در غیر این صورت روز بروز و سال به سال باید دغدغه ما همان داشتن نون شب باشد و در دام گرانی و معیشتی که دولت برایمان درست کرده غرق خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
این همه رهبر بزرگوارمون تو این ۸ سال گفتن مذاکره فایده ای نداره ، واقعا هم هیچی تغییری تو زندگی مردم نشد، حد اقل از خون شهید سلیمانی و فخری زاده خجالت بکشید ، اون دنیا حساب کتابی هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چه طوری میشه از حمله تروریستی به شهید محسن فخری زاده در روز روشن هیچ فیلمی در دسترس نیست؟و در اون لحظه تمام برق اون منطقه قطع و دوربینها از کار افتاده شدند
ولی
از سقوط هواپیمای اوکراینی در آن ساعت شب، به صورت اتفاقی فیلم گرفته شده بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خداکنه برگردن. مرد حسابی مگه ما شدیم آزمون و خطای غرب پست؟ باز بیان چند وقت تعهد بدن و باز برن بیرون مملکت رو به گند بکشن و دلار بشه60تومن؟!!! بس کن ظریف جون بس کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شماها باید نمایندگان آمریکا و اروپا تو ایران میشدین نه اینکه وزیر و رئیس جمهور ایران باشین
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۱:۱۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
ن پ میخای اجرا نکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
تشکر جناب ظریف ان شاالله موفق باشید کشور در عرصه روابط بین الملل مقاومت دیپلماتیک را مدیون شما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برخی ها که علم روابط بین الملل ندارند بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری توهین نکنند.
برخی ها که علم ندارند درواقع منطق هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخ تحریف
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۰۷:۵۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
زرشک !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دیپلمات ایرانی!!! گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
یادش بخیر یادمه یکسال پیش گفتی که فقط سه ماه به آمریکا و اروپا فرصت میدین که به وعده هاشون عمل کنن و اگر نکنن از تعهدات برجامی خارج میشیم...هنوزم داری فرصت میدی!!! چند سال میخای فرصت بدی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آقا این مصوبه مجلسه که دو ماه وقت داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خوبه الان که شورای نگهبان هم تایید کرده و برای اجرا اعلام شده دیگر باید اجرا شود مگر کار دیگری هم هست که باقی مانده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
یعنی شما که دم از قانون و قانونمداری می زنید اجرای مصوبه مجلس را منوط به اقدام اتحادیه اروپا می دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دولت خیلی غربگداهست هموطن
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۲۰:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا و سربازان داخلی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اروپایی ها وآمریکا چیزی نمی گن، شما وروحانی دارید میبرید ومیدوزید وبرای اونا شرط وشروط میذارید!؟! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مجبوری اجرا کنی چون قانون شده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
چقدر مطمئن هستند از مذاکره مجدد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد بی شناسنامه
۱۹:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مگه تو این هفت سال به تعهداتشون عمل کردند؟؟!! سریع مصوبه مجلس رو اجرا کنید نترسید گرین کارت تون باطل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۹:۲۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
هیچ وقت آمریکا اسرائیل روتنها نمیزاره.آمریکاروصهیونیستا اداره میکنن.چقدر مردم آمریکا رو کشتن دربرج های دوقلو؟ بخاطره اسرائیل.کندی بدلیل مخالفت مغزشو ترکوندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آقای ظریف اما و اگر نداره موظف هستید مصوبه مجلس رو اجرا کنید . یکبار دیپلماسی شما رو دیدیم برای همه ی زندگیمون کافیه.
مرگ یه بار شیون هم یه بار . تاکی باید تحمل کنیم من با 25 سال سن و مدرک کارشناسی تو همچنین کشور پر نعمتی باید بیکار باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مجلس کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
درودبرمجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ برآمریکا وآمریکاپرستان.ظریف تووظیفه داری دستور مجلس را اجراکنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
هنوز امید به انجام تعهد دارید؟؟؟ !!!! مملکت را بیش از این داغون نکنید . مطیع رهبر باشید تا اروپا و غرب به التماس بیفتند . با کجروی خودتان را به جایی نخواهید برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
ظریف عزیز دیگه طرف حسابت جو بایدن هست باید دقیق تر فکر کنی ترامپ نیست که یک کاری بکنه بعد بکشه عقب دارای با گرگ پیر رقابت میکنی عواقب کارهای نسنجیده ناشی بر میگرده به طرف مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
ممنون آقای ظریف
این نشونه ی هر چه بیشتر غیرت دینی و ملی شماست، حتما تا آخر پای سخنتون بایستید اونهاخیلی ترسو هستن و همشون هم طبق آیه‌ی:
« الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» اونها همه اولیا و به هم چسبیده هم اند واصلا یکی اند در برابر ما، و قطعا به تعهداتشان عمل نمیکنن، از نظر رهبری راه نجات توجه به داخل و ایستادگی از روی غیرت مثل جنابتان در برابر آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
وقتی مجلس قانونی تصویب کرد شما موظف به اجرا هستید. چرا ذهن مردم را دچار انحراف می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۱۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آفرین به ظریف اگه با مجلس یکی بشین به یه جایی میرسه این طرح
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۹:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شما و تيم مذاكرات تون اجرا كن بوديد
برجام رو بدون گرفتن ضمانت اجرا از طرف غربي(به خصوص امريكا) به ايران تحميل نمي كرديد
وضعيت بد حال حاضر مردم ايران به گردن شما و تيم تون هست
Italy
ایرانی
۱۸:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آقاي ظريف، ضعف عملکرد شما مقابل دشمن، او را اینقدر گستاخ کرد، اگر از اول به شروط رهبری عمل کرده بودید و گام به گام و یک تعهد در مقابل یک تعهد عمل می کردید این مشکلات برای کشور ایجاد نمی شد، بسیاری از این مشکلات نتیجه سوء مدیریت دولت است، اگر چه به ملت پاسخ ندادید، ولی شک نکنید که در دادگاه عدل الهی باسخگوی اینهمه فشار اقتصادی به ملت خواهید بود، این چند روز دنیا خواهد گذشت و ما میمانیم و اعمالمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
باز کی ضرر میکند مردم بیچاره
France
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
تا زمانی که آمریکا ترامپ را به دلیل جنایاتش به ایران تحویل ندهد (او بعد از ریاست جمهوری فقط یک شهروند عادی است) و نیز تا زمانی که آمریکا تعهدات قبلی خود را جبران نکند هیچ بازگشتی برای آنها در کار نخواهد بود. ایران برای بازگشت آمریکا عجله ای ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آقای وزیر قانون مجلس اجرا کنید. خارجیها بدعهد هستند و دروغگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
جناب آقای ظریف لطفا در اجلاس آتی در خصوص تعهد تضمینی پایبندی کشورها به برجام بطور تمام و کمال در صورت تغییر دولتها صحبت و تصویب شود.تا شبهات تکرار اقدام ترامپ در هر شش کشور برطرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۴۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شجاع، عاقل، با دانش، با تجربه و افتخار ایران
بعدها درباره تو همچون اسطوره ای یاد خواهند کرد
ما را ببخش که قَدرت را الان نمی دانیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۸:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
یعنی واقعا توقع دارید تروریست ها به تعهداتشان عمل کنند ؟ باید هرچه سریعتر قانون مجلس را اجرا کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آقای ظریف واقعا در مقابل اروپا و آمریکا ذلیلانه عمل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
این هنوز نفهمیده که غرب به ما نارو زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مجلس هم همین را میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شما در هر صورت باید قانون مجلس را اجرا کنید.
هر یک بندهای این قانون مدت زمان را تایین کرده است و باید در زمان تایین شده اجرا گردد. همچنین اگر اروپایی ها برگردند نیز این قانون تکلیف را مشخص کرده است. نباید برای اجرای این قانون خودتان شرط بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
به فرض محال اگر آمریکا به تمام تعهداتش ( برجام ) عمل کند
ما نباید هیچ مذاکره ای به خصوص موشکی یا دفاعی و منطقه ای و... با آمریکا داشته باشیم تمام .
حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرموده‌اند که ما مسلمانان نباید از سلاح خود غافل شویم . تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آقای دکتر!!!! می شود بفرمایید اروپاییها باید به چه زبانی به شما بگویند که به تعهدات برجامی خود عمل نمی کنند و تا کی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
بازم امید بستن به امریکا و اروپا
یعنی چی که قانون رو با اگر و اما اجرا میکنن مگه دلبخواهیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
آخه 4ساله داری همین حرف را می زنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
قانون مجلس باید بدون فوت وقت اجرا شود..!
تاخیر در این کار یک اشتباه بزرگ است و باعث سوء استفاده غربی ها خواهد شد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
قانون اما و اگر ندارد، مهلت داده شده فقط جهت از بین بردن بهانه جویی ها است. جناب وزیر یادتان نرود شما عضو قوه مجریه هستید، اگر در کار قانون در حیطه وظایف شما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
انقدر بشین و منتظر بمون تا بیان برجام برای ما اجا کنند خوش باوری
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۷:۵۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اگر آمریکا دارد ما را ذلیل می کند ما چرا به ذلالت تن دهیم
۱۲
آخرین اخبار