دیدار رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی با نماینده سازمان جهانی بهداشت

در راستای بهره مندی از تجربیات بین المللی پیرحسین کولیوند با کریستف هملمن دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کریستوف هملمن صبح امروز (پنجشنبه) ۱۳ آذرماه ۹۹، با حضور در سازمان اورژانس کشور با پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح آموزش، بیماریابى و جداسازى مدیریت کرونا، در مورد مسائل مختلف در زمینه ایجاد فضا‌های نقاهتگاهی با استفاده از تجارب بین المللی، دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار پیرحسین کولیوند از همکاری مستمر و همراهی همیشگى کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با سازمان اورژانس کشور قدردانی کرد.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا، با همکاری همه دستگاه ها، طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا، در قالب چندین گروه و با محوریت هر خانه یک پایگاه سلامت راه اندازی شد.

وی ضمن تشریح اهداف قرارگاه پشتیبانى این طرح گفت: اگر فردی در خانه‌ای مبتلا شود، همه اعضای آن خانواده درگیر بیماری خواهند شد که ما در این طرح اقدام به بیماریابی و جداسازی مبتلایان جهت قرنطینه در محیط هاى نقاهتگاهى خواهیم کرد.

پیرحسین کولیوند افزود: با توجه به استفاده از تجربیات ایجاد محیط‌های قرنطینه در ماه‌های اخیر، اولویت قرارگاه پشتیبانی این طرح در ایجاد محیط‌های نقاهتگاهی را استفاده از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها قرار دادیم.

در این دیدار، کریستوف هملمن ضمن ابراز خرسندى و تقدیر از اقدامات قرارگاه پشتیبانى این طرح، برای بازدید از مراکز مذکور و همکارى با این طرح اعلام آمادگى کرد و در ادامه مسائل مربوط به خرید کیت هاى تشخیصى و واکسن هاى آنفلوانزا مورد بحث قرار گرفت.کرونا


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار