۲۰ کیلومتر راه دسترسی زون انرژی‌های نوین در میل نادر نیمروز افتتاح شد

۲۰ کیلومتر راه دسترسی زون انرژی‌های نوین میل نادر امروز پنج شنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار سیستان و بلوچستان وجمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطاالله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های انرژی‌های نو منطقه سیستان ایجاد زون انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره بردن از ظرفیت‌های باد در منطقه هدف‌گذاری شد و پس از تکمیل مطالعات تخصصی با توجه به قدرت باد در میل نادر این منطقه به عنوان مکانی برای ایجاد این زون انرژی تجدیدپذیر در نظر گرفته شد.

عطاالله اکبری بیان کرد: ایجاد زیر ساخت های مناسب برای بهره وری کارآمد همواره قابل توجه بوده و در این رابطه سازمان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را انجام می دهد.

او  ادامه داد: خاکبرداری ۸۲ هزار متر مکعب،خاکریزی ۴۳ هزار متر مکعب، زیر اساس ۴۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب، ابنیه فنی (پل) ۳۹ دستگاه برای ساخت این راه دسترسی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این راه ۲۸۰ میلیارد ریال بوده گفت: شرکت پارت سازان هامون کار پیمانکاری این مسیر را انجام داده است.

در ادامه این مراسم خط ۴۰۰ کیلوولت میل نادر شهرستان نیمروز و پست موقت ۶۳/۲۰ این ناحیه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: ارزش اعتباری این طرح یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال است.

علیرضا پرنده مطلق بیان کرد: طول این خط ۵۰ کیلومتر مدار بوده و ظرفیت پست ۳۰ مگاولت آمپر است.

او افزود: افزایش ظرفیت تولیدی برق استان، ایجاد و امکان انتقال توان تولیدی مزارع بادی منطقه میل نادر به شبکه سراسری، امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه های بادی به افغانستان و فراهم ساختن زیر ساخت های سرمایه گذاری از جمله مزایای این پروژه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار