مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از  معرفی گرگان به عنوان پایلوت شهر در دسترس معلولین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  احمدتجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: به‌منظور حفظ و ارتقای منزلت شهروندی برای حمایت از افراد دارای معلولیت به تمامی مراکز و تاسیسات حوزه گردشگری، دستور کار استاندارد سازی مراکز برای رفاه حال معلولین و افراد کم توان جسمی ابلاغ شده است.

او افزود: نظارت بر مراکز و تاسیسات گردشگری در حال اخذ مجوز، انجام شده و در صورت عدم استانداردسازی تاسیسات ویژه معلولین، به واحد مذکور پایان کار داده نخواهد شد.

تجری ادامه داد: ایجاد رمپ برای دسترسی آسان در بنا‌های تاریخی و احداث سرویس بهداشتی فرنگی در موزه‌های استان از دیگر اقدامات این دستگاه است.

او گفت: راه اندازی میز خدمت در طبقه اول، آسان‌سازی مسیر‌های دسترسی، ایجاد رمپ و خدمات رسانی از طریق سایت برای سهولت دریافت خدمات اداری در اداره کل و ادارات چهارده شهرستان صورت گرفته است.

تجری افزود: طبق سنوات گذشته با بازگشایی مجدد نمایشگاه‌های صنایع دستی از حضور هنرمندان صنایع دستی دارای معلولیت در نمایشگاه‌ها حمایت ویژه خواهد شد.

اوبا بیان اینکه آموزش صنایع دستی ویژه معلولین و برگزاری پاراتور در دستورکار است، گفت: مقرر شده گرگان به عنوان پایلوت شهر در دسترس معلولین معرفی شود و طرح آن در حال بررسی و انجام است.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.