خبری خوش برای فعالان صنعت گردشگری در یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ثبت نام مرحله دوم تسهیلات گردشگری، از طریق سامانه کارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در پی ابلاغ حمایت دولت در اعطای تسهیلات بنگاه محور به کسب و کار‌های آسیب دیده در حوزه گردشگری، ثبت نام متقاضیان و فعالان صنعت گردشگری استان یزد از طریق سامانه کارا در حال انجام است. 

او افزود:  به منظور حمایت از تاسیسات و فعالان گردشگری که در طول مدت شیوع بیماری کرونا دچار رکود یا تعطیلی شده اند  تسهیلات بانکی بنگاه محور به متقاضیان اعطا می‌شود.

خورشیدی ادامه داد: این فرایند به استناد ابلاغیه معاون  اقتصادی ریاست جمهوری و براساس هماهنگی صورت گرفته بین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدویندشده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تأکید کرد: در این مرحله تاسیسات و فعالان گردشگری که قبلا در سامانه جامع آمار و اطلاعات وزارت متبوع و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به درج مشخصات اقدام نموده اند، قادر خواهند بود تا از طریق سامانه کارا درخواست تسهیلات را ارائه و از طریق بانک‌های عامل نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

او مهلت تنفس تسهیلات بنگاه محور را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ و با نرخ ۱۲ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تسهیلات مذکور با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره واحد‌ها تعیین شده و از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود که در سامانه هنگام ثبت نام به متقاضی اعلام خواهد شد.

خورشیدی یادآور شد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول موفق به اخذ تسهیلات اشتغال محور شده اند، دراین مرحله صرفا می‌توانند نسبت به دریافت ما به التفاوت مبلغ تسهیلات مصوب اقدام نمایند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مرحله اول اعطای تسهیلات، بیش از ۱۰۰ واحد یا فعال گردشگری سطح استان با میزان اشتغال ۵۹۰ نفر، موفق به اخذ تسهیلات با مبلغ بیش از ۸۶ میلیارد ریال از طریق سامانه کارا شده و تسهیلات خود را بطور کامل دریافت نموده اند که بیشترین دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال محور به ترتیب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی، راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار