برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل از وقوع قحطی در برخی از بخش‌های یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص یمن از وقوع شرایطی شبیه قحطی در این کشور خبر داد.

این سازمان روز پنجشنبه اعلام کرد شرایطی شبیه قحطی بار دیگر در بخش‌هایی از یمن پدیدار گشته و تقریبا نیمی از یمنی‌ها در حال تجربه سطح بالایی از ناامنی غذایی هستند. این در حالی است که آژانس‌های امدادی هشدار داده اند که زمان برای جلوگیری از یک قحطی زدگی بزرگ، در حال از دست رفتن است.

بر پایه این گزارش، حدود ۴۵ درصد از جمعیت یمن با سطح بالایی از ناامنی غذایی روبرو هستند.

همچنین از این تعداد، ۳۳ درصد از جمعیت در بحران به سر می‌برند، ۱۲ درصد در حالت امدادی هستند و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در وضع فاجعه باری به مانند اوضاع قحطی هستند که این، نشان دهنده بدترین سطح در رده بندی این سازمان جهانی به شمار می‌رود.
بر پایه گزارش سازمان جهانی غذا، چشم انداز برای سال آتی بدتر نیز هست. بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱، ۵۴ درصد از یمنی ها- که حدود ۱۶.۲ میلیون نفر را شکل می‌دهند- احتمال می‌رود که از سطح بالایی از ناامنی شدید غذایی رنج برند.

همچنین آن‌هایی که از وضعیت فاجعه بار رنج می‌برند، احتمالا به ۴۷ هزار نفر افزایش یابد.

«دیوید بیسلی» (David Beasley) مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) در سخنانی گفت: این آمار هشدار دهنده، باید زنگ بیدارباشی برای جهان باشد.

او همچنین در حساب رسمی توییتری خود نوشت: اشتباه نکنید؛ ۲۰۲۱ حتی بدتر از ۲۰۲۰ برای یمنی‌هایی که آسیب پذیرترند، خواهد بود. قحطی هنوز می‌تواند پیشگیری شود؛ اما این فرصت با گذشت هر روز از بین می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
تمامی کشورهای اسلامی منطقه جهان اسلام و تمامی آزادهاندیشان خردمندان عادل در سر تا سر جهان باید از هر طریقی که می توانند به مردم و کودکان یمن کمک رسانی کنند به صورت مداوم چون جنگشان جنگیست تحمیلی از طرف آل سعودی خائنین فاسقین فاسدین جنایتکاران باطل بر حق یمنیها و هر مسلمانی و آزاده اندیش عادلی حق را یاری رساند خداوند او را یاری میرساند در هر دوعالم فانی و باقی .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار