سپاهان اصفهان به مصاف نفت مسجدسلیمان می رود

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان خواهد رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هفته پنجم از دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز یکشنبه ۱۶ آذرماه با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمودی به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان خواهد رفت.

سپاهان اگرچه لیگ بیستم را با شکست آغاز کرد، اما در ادامه راه مقتدر ظاهر شده و خود را به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی معرفی کرده است. این تیم روز یکشنبه باید در پنجمین گام از فصل جدید رقابت‌ها آماده مصاف با نفت مسجدسلیمان شود. دیداری سخت و حساس که در صورت پیروزی شاگردان نویدکیا، با توجه به نتایج بازی‌های رقبای اصلی سپاهان، یعنی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در کنار نتیجه بازی گل‌گهر و پیکان، می‌تواند فاصله زردپوشان را با صدر جدول کاهش داده و جایگاه آن‌ها در جدول بهبود ببخشد.

شاگردان نویدکیا در حالی آماده مصاف با نفت مسجدسلیمان می‌شوند که در ۴ هفته نخست ۲ برد و یک تساوی و یک شکست کسب کرده و با ۷ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی جای دارند. سپاهانی‌ها هفته گذشته مقابل سایپا به میدان رفته و با وجود بازی خوبی که ارائه دادند، با تساوی یک-یک متوقف شدند.

تقابل سپاهان و نفت مسجدسلیمان را می‌توان ابتدای پیچ خطرناک لیگ برای زردپوشان دانست. سپاهان در هفته‌های ششم تا نهم، ۳ بازی سنگین مقابل تیم‌های پرسپولیس، فولاد و نساجی در پیش دارد و بازی با تیم مس رفسنجان تنها تقابل نسبتاً آسان آن‌ها در این مدت به شمار می‌آید. از طرف دیگر رقابت نزدیک تیم‌های نخست تا هشتم جدول در کنار حضور ۵ مدعی جدی در لیگ بیستم فرصت کوچک‌ترین اشتباهی را از سپاهانی‌ها گرفته و همین امر، می‌تواند کار را برای آن‌ها تا حد زیادی سخت کند، اما سپاهان نشان داده که به سادگی از موقعیت پیش‌آمده برای کم کردن فاصله‌اش با صدر جدول نمی‌گذرد.

سپاهان این روز‌ها در اوج قرار دارد؛ زردپوشان اصفهانی که فصل گذشته نیز از مدعیان جدی قهرمانی بودند و در نیم‌فصل دوم این عنوان را به پرسپولیس واگذار کردند، با بازیکنانی که به این تیم اضافه شدند، لیگ بیستم را خوب آغاز کرده و در ۴ هفته ابتدایی نه تنها نتایج نسبتاً خوبی به دست آورده، بلکه بازی به بازی به فرم ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوند.

نگاهی به چند دیدار گذشته این تیم به ویژه بازی‌های آن‌ها مقابل سایپا و تراکتور، گویای این واقعیت است که بازیکنان سپاهان با تفکرات سرمربی خود به خوبی عجین شده و درک نسبتاً کاملی از وظایف خود در زمین و حرکات سایر هم‌تیمی‌های خود پیدا کرده‌اند.

جذب بازیکنان موثری مانند اسماعیلی‌فر، علی‌محمدی و نژادمهدی در نقل و انتقالات پیش‌فصل توسط سپاهان در کنار حفظ ستاره‌های فصل گذشته خیال نویدکیا را برای اجرای تفکراتش راحت کرده است. یکی از تفاوت‌های دلنشین سپاهان با فصل گذشته، تنوع تاکتیک‌های هجومی این تیم در کنار اشتیاق و حضور پر‌تعداد بازیکنان در حمله است. امری که سبب شده مهاجمان تیم بهره‌وری بهتری از موقعیت‌های ایجاد شده داشته و تا به این جای فصل یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار داشته باشند.

در آن سو تیم نفت مسجدسلیمان قرار دارد که لیگ را نسبتاً خوب آغاز کرده و با کسب ۳ تساوی پیاپی و یک شکست با ۳ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و به دنبال متوقف کردن سومین مدعی لیگ است. طلایی‌پوشان مسجدسلیمان که با تغییر کادر فنی و آمدن مجتبی حسینی به عنوان سرمربی، دچار تغییرات زیادی شده‌اند، تیمی جوان و جنگنده هستند که در فاز دفاعی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته‌اند.

نقطه قوت شاگردان حسینی، در خط دفاعی آن‌ها است. سبک بازی تخریبی و دفاع تیمی و منظم آن‌ها موجب می‌شود که به راحتی گل نخورده و بهترین خط حمله‌ها را زمین‌گیر کنند. طلایی‌پوشان مسجدسلیمان با همین شیوه در ۳ هفته ابتدایی لیگ مقابل تراکتور، سایپا و پرسپولیس، ۳ مساوی ارزشمند را کسب کردند.

از طرف دیگر، بازیکنان نفت مسجدسلیمان در فاز تهاجمی سعی دارند که با ارائه یک بازی مستقیم و ارسال‌های بلند، ضربات ایستگاهی و کرنر‌ها به گل برسند.

تقابل سپاهان و نفت مسجدسلیمان را می‌توان دیدار سخت و حساس برای هر ۲ تیم دانست. سبک تدافعی بازیکنان نفت مسجدسلیمان در کنار چمن بی‌کیفیت ورزشگاه خانگی آن‌ها با توجه به نوع بازی سپاهانی‌ها می‌تواند برای شاگردان نویدکیا دردسرساز شود و باید منتظر ماند و دید در این مسابقه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.