آیت الله اعرافی در سخنان آدینه ای:

مسئولان به دنبال تدابیر جدید برای کاهش مشکلات اقتصادی باشند

امام جمعه قم گفت:مشکلات اقتصادی کنونی را باید تحمل کرد اما مسئولان باید به دنبال تدابیر جدید برای کاهش این مشکلات باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه مجازی نماز جمعه قم، مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: در دوران کرونا هزاران نفر در قم بیکار شدند و سختی‌های مردم علاوه بر معضل گرانی و تورم چندین برابر بیشتر شد.

او افزود:سختی ها و مشکلات اقتصادی کنونی را باید تحمل کرد اما مسئولان باید به دنبال تدابیر جدیدی برای کاهش سختی ها و این مشکلات باشند.

اعرافی  ادامه داد: کرونا مسائل دینی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده است و در این شرایط باید خانواده‌ها به نحوی برنامه ریزی کنند که این مباحث سبب افت تربیتی و معنوی آن‌ها نشود.

امام جمعه قم  بیان کرد: کرونا نشان داد انسان بسیار آسیب پذیرتر از چیزی است که فکر می‌کند و هر لحظه ممکن است زندگیش به پایان برسد.

او گفت: در این شرایط آسیب پذیر تنها امری که نجات بخش و مایه سعادت است؛ تقوا و حفظ حریم‌های الهی است.

اعرافی افزود: انتخابات آمریکا نباید موجب دلسردی مسئولان از ادامه مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌ها و خواسته‌های آن‌ها شود.

خطیب جمعه قم ادامه داد: اگر امروز ما در برابر توان موشکی خود کوتاه بیاییم آن‌ها به سراغ صنایع دیگر ما می‌روند و خواستار محدودیت در سایر حوزه‌های پیشرفت ایران می‌شوند.

او گفت: عقب نشینی در برابر دشمن مساوی است با از دست دادن سنگر به سنگر موفقیت‌های چهار دهه گذشته کشور.

اعرافی ادامه داد:صهیونیست جهانی نمی‌خواهد خیزش انقلاب اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بیش از این توسعه یابد.

خطیب جمعه قم با اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده نیز گفت: این شهید مصداق جمع بین علم و اخلاق و مظهر تعامل دین و حوزه و دانشگاه بود.

او افزود: اساتید و دانشجویان کشور ما علم اندوزی و پیشرفت را مهم بشمارند و مسیر پرافتخار علمی کشور را ادامه دهند.

اعرافی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به دنبال کاربردی کردن علوم باشند و با اقدامات خود بتوانند مشکلات کشور را برطرف نمایند.

او عنوان کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند با شجاعت، حکمت و قاطعیت انتقام سختی از ترور سردار سلیمانی و محسن فخری زاده گرفته و پاسخ محکمی به آن‌ها بدهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار