آیت الله حسینی بوشهری در سخنان آدینه ای:

دولت و مجلس برای رفع گرانی‌ها چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه قم گفت:دولت و مجلس برای نوسانات قیمت کالا‌ها و رفع مشکلات معیشتی مردم چاره اندیشی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ،امام جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای که به دلیل  قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی مجازی ایراد شد، با تاکید بر ضرورت چاره اندیشی دولت و مجلس برای نوسانات قیمت کالا‌ها و رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: برای ملت ما زیبنده نیست که ما هر روز دچار نوسانات قیمت باشیم و قیمت‌ها روزبه‌روز بالا برود.

او افزود : چرا باید در گمرکات ما کالا‌ها در آن ماه‌ها نگهداری شود؟ مگر این مسئولان از این مسایل خبر نداشتند؟ که تازگی‌ها می‌شنویم که فلان کالا از گمرکات ترخیص و وارد بازار شده است؛ این کوتاهی‌ها و قصور‌ها به پای کسانی نوشته می‌شود که در مسئولیتی که برعهده دارند، نسبت به آن مسئولیت کوتاهی و کم لطفی می‌کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به بیانات ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور روسای قوا تشکیل شد، گفت: ایشان روی مسایل کسری بودجه، سرمایه گذاری، جهش تولید و معیشت مردم انگشت گذاشتند و فرمودند که راه حل مشکلات کشور نه به خاطر این که راه حل نداریم و نمی‌توانیم به این راه حل‌ها برسیم، بلکه همت جدی می‌خواهد، تلاش پیگیرانه لازم دارد و اگر احیانا مسئولان مربوطه دقت و تلاش بکنند و تمام نیرو و توانشان را به کار ببرند، ما مشکلی نخواهیم داشت.

خطیب جمعه قم گفت: تحریم‌های تلخ و واقعی بر ملت ما تحمیل شده است، اما برای گذر از این تحریم ها؛ یک راه رفع تحریم هاست و دو این‌که مسیری را برویم که این تحریم‌ها را خنثی کنیم.

حسینی بوشهری گفت: راهی که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌دهند؛ می‌فرمایند باید کاری کنیم که بر تحریم‌های دشمن غلبه پیدا کنیم، چون به دنبال رفع تحریم رفتیم و به نتیجه‌ای نرسیدیم، کاری کنیم که در داخل و ظرفیت‌های داخلی خودمان، این مسایل را حل کنیم.

او گفت: مردم امروز حقیقتا مشکل دارند، من در همه صحبت هایم لازم می‌دانم که گله‌گذاری‌های مردم را بیان کنم، مردم به ما که می‌رسند، سخت گلایه‌مند هستند و می‌گویند که ما چیزی برای انقلاب کم نگذاشته ایم، فرزندان‌مان را تقدیم انقلاب کرده ایم و خودمان آمادگی لازم برای موقعیت‌های خاص انقلاب داریم، اما چرا باید کار به جایی برسد که بخشی نسبتا قابل توجه از مردم برای زندگی و امرار معاش‌شان درمانده شوند، البته مردم کمک می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌ها به مواسات مومنانه سفارش کرده اند، مسئولان هم تلاش‌هایی دارند، ولی این تلاش‌ها در خور  این ملت عزیز و رشید ما نیست، ان شاءالله امیدواریم بیشتر توجه کنند.

ضرورت الگوگیری نمایندگان مجلس از شهید آیت الله سید حسن مدرس

حسینی بوشهری با اشاره به روز ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: شهید آیت الله مدرس، شخصیتی شجاع بود که در مقابل زورگویی‌های رضاخان قلدر ایستاد و اگر بخواهیم یک نماینده اسلامی و انقلابی معرفی کنیم، آیت الله مدرس حقیقتا دارای این ویژگی ها است.

او با بیان این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما باید از سخنان و رفتار آیت الله مدرس الهام بگیرند، گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است که برخی‌ها به آن دچار و مبتلا شوند، توقعاتی است که برایشان به وجود می‌آید و در نتیجه لب فرو می‌بندند و آن جا که باید سکوت کنند، سکوت نمی‌کنند و آن جا که باید سخن بگویند، سخن نمی‌گویند.

حسینی بوشهری گفت: امیدواریم که این مجلسی که انتظارات فراوانی برای مردم ما ایجاد کرده است، آن چه در توان دارند، برای رفع تنگنا‌ها و مشکلات معیشتی مردم اقدام کنند.

بسیج نه زمان و نه مکان می‌شناسد

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسیج از برکات این نظام الهی است.

او افزود: بسیج یک سلسله وظایفی دارد؛ وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی مردمی را برعهده دارد و در نتیجه باید یک ارتش مردمی را در دل بسیج بتوانیم ساماندهی کنیم.

حسینی بوشهری ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نقش بسیج را یک نقش بی بدیل و برجسته می‌بینیم، آن دفاع قهرمانانه در دوران دفاع مقدس و بعد هر مناسبت و هر مسئله‌ای برای جامعه ما پیش آمده است، می‌بینیم که از پیشگامان حرکت به سمت خدمت و خدمت‌رسانی به جامعه و دین خدا، همین بسیجیان بی‌مدعا هستند و این مسئله مهمی است.

او افزود: بسیجی در قالب یک لباس و فرم مشخص نیست؛ بلکه روحانیت، دانشگاهیان، اصناف، مردان، زنان و تمام طبقه‌های جامعه می‌توانند بسیجی باشند؛ منتهی بسیجی بودن، اخلاق بسیجی دارد، چون بسیج یک فرهنگ در جامعه اسلامی و انقلابی ما است.

حسینی بوشهری با بیان این‌که بسیج در میدان‌های ملی ورود می‌یابد، گفت: امروز پزشکان و کادر درمان با تمام وجود بسیج شده اند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها امروز به عنوان شهدای سلامت در جامعه قلمداد می‌شوند.

او ادامه داد: امروز طلاب و دانشجویان همه در این میدان ملی که مسئله حفظ جان وسلامت مردم است، ورود پیدا کرده اند، این است که بسیج نه زمان و نه مکان می‌شناسد و بسیج تکلیف‌‎محور است و هرجا احساس تکلیف کند، در آن جا حضور پیدا می‌کند.

او  همچنین به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اشاره و بیان کرد: امروز نیروی دریایی ما قابل قیاس با روز‌های آغازین جنگ تحمیلی نیست، امروز با امکانات پیشرفته‌ای که با ابتکار و خلاقیت فرزندان این کشور در اختیار دارد، در عرصه‌ها و آب‌های بین المللی حضور جدی و قدرتمندانه دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار