عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز:

مطب پزشکان خانواده‌ی فارس ۲ روز تعطیل است

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز از تعطیلی مطب پزشکان خانواده فارس در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ آذر به دلیل پاسخ ندادن به مطالبات این گروه از سوی دستگاه‌های مسئول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیامک متقیان پور با اشاره به اینکه ۱۲۵۰ پزشک خانواده شهری (عمومی و تخصصی) در فارس بیان کرد: این تعداد پزشک، ٩٨ درصد جمعیت شهری استان فارس را پوشش می‌دهند.

او ادامه داد: این قشر طی ٩ سال گذشته جفای بسیار زیادی را متحمل شده‌اند، یکی اینکه بیمه حقوق و سرانه را با تاخیر می‌دهند و سرانه حداقلی سالانه را هم افزایش نداده‌اند به ویژه طی سال‌های ٩٨ وامسال که معیشت این قشر دچار مشکل زیادی شد و دخل و خرج آنها در مطب‌ها و مراکز درمانی مطابقتی ندارد.

متقیان‌پور بااشاره به اینکه مطالبات دیگری چون کسورات بیمه‌ای داشتیم و در پی آن چندین بار اعتراض مدنی انجام شد، عنوان کرد: ١٦ مهرماه امسال ۵۰۰ نفر از پزشکان خانواده در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تعطیلی مطب‌ها تجمع کردند اما آنچنان که باید و شاید به مطالبات ما رسیدگی نشد و به ناچار طی دو روز آینده مراکز پزشکان خانواده در کل استان تعطیل خواهد شد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز، یک طومار از سوی پزشکان خانواده امضاء و با طرح مشکلات برای وزیر بهداشت ارسال شده است.

متقیان‌پور گفت: ساعت ١٠ صبح روز شنبه ۱۵ آذر ابتدا مقابل بیمه سلامت فارس و سپس در مقابل دفتر اسناد پزشکی بیمه تامین اجتماعی فارس تجمع مجدد خواهیم داشت اما به دلیل شرایط کرونایی تعداد محدودی از پزشکان خانواده به نمایندگی از دیگر پزشکان بدون شعار تجمع خواهند کرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار