وقتی کاشانی ها هنوز مرغ را چند نرخی می‌خرند

این روزها قیمت مرغ در کاشان سر به فلک رسیده و با وجود آنکه مسئولان از توزیع گوشت مرغ خبرهایی دادند اما هنوز در عمل نتیجه را مشاهده نمی‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این روز‌ها قیمت مرغ روایت‌های مختلفی دارد و در گوشه به گوشه هر شهر و دیار مرغ و تخم مرغ قیمت‌های مختلفی دارد و همین موضوع باعث شده است تا شهروندان دچار سردرگمی شوند چراکه در برخی نقاط مرغ را تا ۴۰ هزار تومان خرید می‌کنند.

شهرستان کاشان نیز از این وضعیت نابسامان مستثنی نیست و بر همین اساس مردم در هر واحد صنفی مرغ را از هر کیلو ۱۵ هزار تومان تا ۳۲ هزار تومان خرید می‌کنند و این موضوع باعث شده است تا کُمِیتِ مدیریت قیمت مرغ هنوز لَنگ بزند و نابسامانی در جامعه هنوز وجود داشته باشد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از سویی خبر از توزیع ۱۲ تُن گوشت مرغ گرم طی مذاکره با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد بود و اظهار داشت: این اقدام باعث می‌شود تا قیمت مرغ در شهرستان کاشان شکسته و روند نزولی پیدا کند.

این میزان گوشت مرغ در سه نقطه شهر توزیع شد در حالی که تا به امروز نیز شهروندان مرغ را تا ۳۲ هزار تومان خرید می‌کردند و این موضوع نشان می‌دهد که یک جای کار هنوز مشکل دارد چراکه قیمت مصوب مرغ بنا بر اعلام مسئولان ۱۸۵۰۰ و در اظهار نظر دیگری ۲۰۴۰۰ تومان است.

رضا مظلومی از سوی دیگر اعلام کرده است که از هفته آینده در شهرستان کاشان ۱۵ تن گوشت گرم مجدد توزیع می‌شود؛ وی تاکید کرد: در تامین گوشت مرغ گرم و منجمد در شهرستان کاشان هیچ مشکلی وجود ندارد و در همین راستا نیز گوشت مرغ منجمد نیز تهیه شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه ۳۸ تن مرغ منجمد نیز تهیه شده است، افزود: این میزان مرغ منجمد به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استانی به فروش می‌رسد و این میزان گوشت مرغ نهایتا تا پایان هفته توزیع می‌شود و مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد.

عباس یکی از شهروندان کاشانی با بیان اینکه در روز گذشته مرغ را با قیمت هر کیلو ۳۲ هزار تومان خرید کردم، اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن گوشت قرمز بیشتر به گوشت مرغ روی آوردیم، اما در این روز‌های خرید با این قیمت‌ها قدرت خرید از ما گرفته شده است.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه هر روز سفره ما کوچکتر و کوچکتر می‌شود، افزود: مسئولان باید برای معیشت مردم فکری کنند؛ هر مشکل و گرانی که در سال‌های اخیر ایجاد تحمل کردیم، اما دیگر توان و کِشِش افزایش بیش از حد قیمت‌ها را نداریم؛ ما شرمنده زن و بچه خود هستیم و نمی‌دانیم که چگونه نیاز‌های زن و فرزندانمان را پاسخ دهیم.

او با بیان اینکه هرچه صرفه جویی و مدیریت می‌کنیم حقوق کارگری ما کفاف یک ماه ما را نمی‌دهد، ابراز داشت: صدای ما به گوش مسئولان نمی‌رسد؛ از گوشه و کنار خبر توزیع مرغ را شنیده و دیده‌ایم، اما متاسفانه هیچ تاثیری در قیمت‌ها نداشته و ما همچنان مرغ را با قیمت ۳۲ هزار تومان خرید می‌کنیم.

محمد یکی دیگر از شهروندان کاشانی با بیان اینکه من با حقوق سه میلیون تومان و این قیمت‌ها کدام نیاز زندگی را می‌توانم تامین کنم، اظهار داشت: آیا مسئولان از زندگی مردم خبر دارند یا فقط در حرف ابراز همدردی می‌کنند و از این وضعیت ابراز تاسف می‌کنند؟

این شهروند کاشانی با بیان اینکه همین چند سال قبل حتی میتوانستیم بخشی از حقوق خود را پس انداز کنیم، افزود: در برهه‌ای که در آن قرار داریم حقوقمان شاید به نیمه‌های ماه برسد و نمی‌دانیم نیمه بعدی ماه را چگونه سَر کنیم تا ما به آخر برسد و بتوانیم چِندر غاز حقوق بگیریم.

او با بیان اینکه باید مسئولان اقدام عملی انجام دهند، ابراز داشت: جلسه گرفتن و مصوبه و این قضایا دردی از مردم دوا نمی‌کند؛ مردم از مسئولان عمل می‌خواهند دیگر زمان وعده و وعید و حرف تمام شده است؛ دیگر امیدی به زندگی نیست و مردم صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه آیا کسی هست که در این برهه از زمان با دل خوش زندگی کند؟، گفت: ما زندگی نمی‌کنیم فقط تلاش می‌کنیم تا زنده بمانیم؛ آیا مسئولان به این درک از سطح زندگی مردم و شهروندان رسیدند که فرق زندگی کردن با زنده ماندن یک شهروند چیست؟

هادی نادری، با بیان اینکه عده‌ای از مرغدار‌ها از نهاده‌های با نرخ دولتی استفاده کردند، اظهار داشت: همین موضوع باعث شده است تا ارائه شده آنان قیمت پایین‌تری داشته باشد و بر همین اساس این نوع مرغ با نرخ ۱۸۵۰۰ توزیع شد.

او با بیان اینکه برخی دیگر از مرغداران از نهاده‌های دامی با نرخ آزاد استفاده می‌کنند، قیمت مرغ آنان بالاتر است، افزود: در کاشان، اما مرغ‌های توزیع شده در کاشان با نرخ ۲۹ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان توزیع شده است و بر همین اساس تصمیم گرفته شده است تا برای تعادل در بازار مرغ منجمد با نرخ ۱۵ هزار تومان در هر کیلو توزیع شود.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان کاشان با بیان اینکه روند گرانی در شهرستان کاشان تا جوجه‌ریزی مجدد مرغداران ادامه دارد، ابراز داشت: متاسفانه مسئولان دیر به فکر افتادند و سویای مورد نیاز مرغدار تامین نشد و بر همین اساس مرغداران نیز جوجه‌ریزی نکردند و بر همین اساس این گرانی تا جوجه‌ریزی مجدد ادامه دارد.

او با بیان اینکه در برخی از نقاط کاشان مرغ با نرخ ۲۲ هزار تومان و در برخی دیگر ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان کاشان با کنترل قیمت‌ها و بازرسی از واحد‌های صنفی مختلف تلاش می‌کند تا قیمت مرغ تا جوجه‌ریزی بعدی فراتر از قیمت فعلی نرود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.