پیشرفت ۸۲ درصدی خط ریلی یزد - اقلید

مجری طرح احداث راه آهن یزد - اقلید، پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: عزم و اراده جدی برای بهره‌برداری از این طرح اولویت‌دار دولت تا پایان سال ۹۹ وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد منجمی در حاشیه بازدید از این پروژه در ایستگاه اقلید گفت: کل طرح به طور میانگین ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل ۹۴ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی و ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی و فضاسازی ایستگاهی در طول مسیر است.

او افزود: این طرح دارای ۲۷۰ کیلومتر مسیر اصلی است و در فاز اول بهره برداری، ۱۰ کیلومتر خطوط ایستگاهی نیز تکمیل می‌شود.

منجمی ادامه داد: ایستگاه‌های ابرکوه و مهریز در استان یزد ایستگاه‌های درجه یک و مسافری این طرح هستند و ایستگاه اقلید تنها ایستگاه این پروژه در استان فارس است.

منجمی ادامه داد: در فاز نخست فاصله بین ایستگاه‌ها ۴۰ کیلومتر است که در فاز نهایی آن این مقدار با افتتاح ایستگاه‌های جدید به ۲۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است، افزود: دولت در این پروژه تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و پیش بینی می‌شود تا پایان طرح بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هزینه شود.

مجری طرح راه آهن یزد - اقلید با بیان اینکه در محدوده استان فارس ریل گذاری به صورت کامل انجام شده است، افزود: با احداث تقاطع غیرهمسطح با بزرگراه اصفهان - شیراز، این پروژه در این استان تکمیل می‌شود.

او ادامه داد: این طرح مصوبه سفر رئیس جمهوری است که ۲۵ کیلومتر از این پروژه در استان فارس و ۲۴۵ کیلومتر دیگر در استان یزد قرار دارد.

منجمی ادامه داد: این پروژه بزرگ ملی به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیرش قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالاست و در سال اول بهره برداری بیش از سه میلیون تن بار را حمل خواهد کرد.

منجمی با اشاره به اینکه ایستگاه اقلید حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور است، افزود: بهره برداری از این پروژه، سه قطب گردشگری شیراز، یزد و اصفهان را به صورت مستقیم ارتباط می‌دهد.

او افزود: راه آهن یزد - اقلید، مسیر ریلی شیراز - مشهد را ۳۲۰ کیلومتر کاهش خواهد داد که این مهم مدت زمان سفر را چهار ساعت کاهش می‌دهد.

منجمی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تامین و تخصیص اعتبار این پروژه با همت بیشتر پیمانکار، این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

منجمی با بیان اینکه تخصیص اعتبار این طرح با پشتیبانی مسوولان استان فارس بوده است افزود: استاندار فارس و دیگر مسوولان این استان، همچنین نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از این پروژه بسیار حمایت کردند که لازم می‌دانم از آن‌ها سپاسگزاری کنم.

سعید کرمی پیمانکار این طرح نیز گفت: پروژه راه آهن یزد اقلید و همچنین راه آهن چابهار به زاهدان از مهمترین پروژه‌های اولویت دار است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجرا است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار