راه اندازی ۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی سردشت

فرماندار سردشت از راه اندازی ۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اقصی نخشی‌پور فرماندار سردشت گفت: ۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال برای ۲ روستای واقع شده در مناطق جنگلی این شهرستان مرزی به صورت رایگان نصب و راه‌اندازی شد.

نخشی‌پور اظهار داشت: این تعداد آبگرمکن خورشیدی در ۲ روستای "شندره" و "سارتکه" از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در منطقه‌ای کاملا جنگلی واقع شده نصب و راه‌اندازی شده است.

او  اضافه کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها از محل اعتبار‌های صندوق توسعه ملی و صیانت از جنگل‌های زاگرس هزینه شده است و برعهده منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و روستاییان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به خانه خود را پرداخت می‌کنند.

فرماندار سردشت اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی این تعداد آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگلی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جهت تامین سوخت و استفاده بهینه از انرژی انجام گرفته است.

نخشی‌پور با بیان اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی می‌تواند ۷۰ درصد استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد، افزود: با توجه به اینکه سردشت دارای بیش از ۳۰۰ روز آفتابی و روستا‌های سخت‌گذر و دورافتاده است از ظرفیت مناسبی برای نصب این نوع آبگرمکن برخوردارست.

او  بیان کرد: خوشبختانه روستاییان این شهرستان استقبال خوبی از نصب این نوع آبگرمکن‌ها داشته و تاکنون با احتساب این ۲ روستا در ۱۰ روستا دارای منطقه جنگلی بیش از ۲۵۰ آبگرمکن به صورت کاملا رایگان از سوی اداره منابع طبیعی توزیع و نصب شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.