در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشف کرونایی جدید در آذربایجان شرقی!

پژوهشگر اکولوژی گفت: در سال۱۳۱۶ اولین کرونا از کوه‌های البرز کشف و توصیف شده بود، اما در تابستان امسال (تیرماه ۹۹) زیر گونه دیگری از آن در کوه‌های بزقوش آذربایجان شرقی کشف و ثبت شد.

کشف کرونا جدید در کشور/آذربایجان شرقی میزبان این کرونای جدیدعلیرضا نادری پژوهشگر اکولوژی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال۱۳۱۶ اولین کرونا از کوههای البرز کشف و توصیف شده بود اما در تابستان امسال (تیرماه ۹۹ )  زیر گونه دیگری از آن در کوه های بزقوش آذربایجان شرقی کشف و ثبت شد.

او افزود: کرونا نام پروانه ای است از خانواده لیکنیده lycaenidae که زیستگاه آن فقط در منطقه البرز گزارش شده بود.  این پروانه جدید زیرگونه ای جدید از خانواده lycaenidae است و نام علمی آن Neolysandra corona lucida است.

این پروانه شناس  اظهار کرد: این پروانه در اوایل تابستان به وسیله گیاه شناسی به نام عادل رمضانی دیده و عکاسی شد و برای بررسی علمی بیشتر برای من ارسال شد.

او افزود: در سفر میدانی و تحقیقی به منطقه مورد اشاره (کوه بزقوش در آذربایجان شرقی) در ارتفاع ۳٠٠٠ متری پروانه مورد نظر را مشاهده و تعدادی از جمعیت این گونه را برای مطالعه جمع آوری کردم.

کشف کرونایی جدید در آذربایجان شرقی!

او گفت: با مطالعه و بررسی این حشره و مقایسه با سایر گونه های نزدیک به آن از سایر نقاط کشور به این نتیجه رسیدم که زیر گونه جدیدی است.

نادری در پایان گفت: این پروانه جدید با مشاوره و تایید پروانه شناسان اروپایی به عنوان زیرگونه جدیدی به نام lucida برای کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ديگه حالمون از هر چي كروناست به هم ميخوره
آخرین اخبار