رها سازی ۲ پرنده شکاری در فسا

دبیر انجمن جنگل‌سازان شهرستان فسا، گفت: یک بهله سنقر تالابی و یک بهله سارگپه از جمله پرندگان شکاری پس از تیمار و نگهداری در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر حسین آقاجانی دبیر انجمن جنگل‌سازان شهرستان فسا، بیان کرد: یک بهله سنقر تالابی از حدود ۶ ماه پیش برای تیمار تحویل انجمن‌ جنگل سازان فسا داده شده بود که پس از اطمینان از سلامتی آن در یکی از زیستگاه‌ های شهرستان فسا رهاسازی شد.

او، تصریح کرد: سنقر تالابی، منقاری نه چندان ضخیم، دم و پاهایی بلند و بال‌هایی کشیده و زاویه‌دار دارد.

آقا جانی، ادامه داد: سنقر پرنده‌ای شکاری، روز پرواز و از خانواده عقاب سانان است و به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین‌های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می‌کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می‌سازد.

دبیر انجمن جنگل‌ سازان شهرستان فسا، افزود: یک بهله سارگپه که دوستداران محیط زیست برای تیمار به انجمن‌ جنگل سازان فسا تحویل داده بودند، پس از رسیدگی و اطمینان از سلامت آن به زیستگاه‌ خود در طبیعت بازگردانده شد.

او، اضافه کرد: سارگَپه پرنده‌ای شکاری از راسته شاهین‌ سانان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه می کند و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت دارد.

آقا جانی ، اظهار کرد: این پرنده کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد و گردنی کلفت و بال‌های پهن و دم کوتاه است.

دبیر انجمن جنگل‌ سازان شهرستان فسا، از مردم  درخواست کرد گزارش در مورد هر گونه حیوان آسیب دیده یا تخلف زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار