۲ طرز تهیه شیرینی کاکا ساده با کدو حلوایی و بدون کدو حلوایی

در گزارش زیر طرز تهیه شیرینی کاکا را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از انواع دسر و شیرینی ساده خانگی با کدو حلوایی یا کدو تنبل کاکا کدو حلوایی است. اگر تا حالا شیرینی کاکا نخورده‌اید یا نپخته‌اید، همین حالا دست به کار شوید. مواد اولیه شیرینی کاکا با کدو حلوایی و بدون کدو حلوایی که در واقع یک نوع شیرینی کوکی است آنقدر ساده و دم دستی است که به راحتی می‌توانید برای پختن این شیرینی خوشمزه گیلانی به خصوص برای شب یلدا اقدام کنید. برای پختن آن، به فر هم نیاز ندارید. این کیک تابه‌ای گیلان، با طعم‌ها و مواد اولیه مختلفی تهیه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کاکا ساده با ماست، کاکا ساده با آرد گندم و کاکا ساده با آرد برنج اشاره کرد. در ادامه طرز تهیه شیرینی کاکا با کدو حلوایی و بدون کدو را در ادامه بخوانید.

مواد لازم

آرد گندم: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

کدو حلوایی: ۱ عدد متوسط

شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

گلاب یا شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

دارچین، هل، گردوی خرد شده: به مقدار دلخواه

تخم مرغ: ۱ عدد

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کاکا با کدو حلوایی

کدو‌ها را بعد از شستن و بیرون آوردن تخمه‌ها، به شکل قطعات مربعی خرد می‌کنیم و در یک قابلمه با مقداری آب و کمی شکر می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا نرم شود. بعد از پختن، پوست آن را جدا می‌کنیم و کدو را به شکل پوره، له می‌کنیم و در یخچال می‌گذاریم تا کمی خودش را بگیرد.

تخم مرغ و وانیل را به هم می‌زنیم تا کرم رنگ شود و بافت پفکی بگیرد. بعد شکر و سپس گلاب را اضافه می‌کنیم. آرد را الک می‌کنیم تا کاملا نرم شود و به مخلوط اضافه می‌کنیم. گردو و پودر هل را به مواد می‌افزاییم. می‌توانید از کشمش هم در طرز تهیه شیرینی کاکا با کدو حلوایی استفاده کنید.

در یک تابه تفلون، روغن را داغ می‌کنیم و مواد را به شکل دایره‌ای قرار می‌دهیم، البته اگر دوست دارید می‌توانید کل مواد را کف تابه بریزید تا سرخ شود. وقتی سطح شیرینی کاکا با کدو حلوایی حباب‌دار شد، طرف دیگر را سرخ کنید. به این ترتیب کاکا را به آسانی سرخ کنید و بعد از اینکه از حرارت افتاد، سرو کنید.


طرز تهیه کاکا بدون کدو حلوایی و بدون فر

مواد لازم

آرد برنج: ۱ لیوان دسته دار

شیر: ۱/۲ لیوان دسته دار

شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار

کشمش و گردو خرد شده: ۱/۴ لیوان دسته دار

پودر دارچین: ۱ قاشق چای خوری

پودر هل: ۱ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

تخم مرغ: ۱ عدد

زعفران دم کرده: به میزان دلخواه


طرز تهیه بدون کدو حلوایی

شیر را در یک ظرف بزرگ بریزید و آرد برنج را در چند مرحله به آن اضافه کنید و به هم بزنید. سپس بیکینگ پودر را اضافه کنید و همه مواد را آنقدر به هم بزنید تا آرد کاملا شکل خمیری به خودش بگیرد. در این مرحله شکر را اضافه کنید.

تخم مرغ را به مواد داخل ظرف اضافه کنید. حالا نوبت به زعفران دم کرده، کشمش و گردو است. میزان استفاده از آن‌ها به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد و اگر هر یک از آن‌ها را از دستور پخت حذف کردید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و روغن را در آن بریزید تا به اندازه کافی گرم شود. مواد را درون ماهیتابه سرخ کنید.


فوت و فن‌های طرز تهیه کاکا با کدو حلوایی و بدون کدو

*می توانید به جای شیر از هر آبمیوه‌ای که دوست دارید، استفاده کنید.

*در طرز تهیه کاکا گیلانی با ماست، به جای شیر از ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی ماست استفاده کنید.

*استفاده از پودر هل و دارچین به عنوان یک طعم‌دهنده، اختیاری است و می‌توانید آن را از دستور پخت حذف کنید.

*هنگامی که شیرینی کاکا با کدو حلوایی و بدون کدو را در ماهیتابه سرخ می‌کنید، بهتر است روی ماهیتابه را به مدت ۵ دقیقه دم‌کنی بگذارید و حرارت را تا حد ممکن پایین بیاورید تا به قول معروف مغز پخت شود و بعد از سرخ شدن یک سمت، دم‌کنی را بردارید و اجازه بدهید طرف دیگر سرخ و برشته شود.

*فراموش نکنید که هر چه ضخامت شیرینی کاکا کمتر باشد، بهتر است.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشاه
۰۰:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خیلی ممنون