وزیر میراث فرهنگی به ماجرای ریزش پل دختر ورود کرد/ اعتبار پانصد میلیون تومانی برای مرمت بنا

فرو ریختن بخشی از پل دختر کرج، پای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور را به البرز کشاند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در بازدید از پل تاریخی کرج ضمن تاکید بر حفاظت ویژه از این پل گفت: برای حفظ این پل تاریخی دستورهای لازم داده شد تا در شرایط بارندگی میزان خرابی و فرو ریختگی بیشتر از این نشود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افزود: پانصد میلیون تومان بودجه از محل اعتبارات استانی برای مرمت این پل اختصاص داده شده است که در صورت نیاز اعتبارات بیشتری تامین خواهد شد تا کارشناسان ضمن سبک سازی این پل، این یادگار ارزشمند دوره صفوی را در کرج حفظ کنند.

مونسان  همچنین در آیین گشایش فروشگاه صنایع دستی کرج حضور یافت و گفت:  البرز به لحاظ ظرفیت های تاریخی و طبیعی و همچنین تولید صنایع دستی فاخر بسیار غنی است اما در زمینه جذب گردشگر ناکام بوده است که برای تقویت صنعت گردشگری البرز، توسعه زیرساختهای لازم در دستور کار است و به همین منظور از طرح هتل پنج ستاره در ورودی جاده چالوس حمایت های ویژه ای صورت گرفته تا این طرح به زودی به مرحله بهره برداری برسد.

او همچنین توسعه مراکز اقامتی روستایی در البرز را از برنامه های مهم برای توسعه زیرساخت های گردشگری البرز دانست و افزود: از راه اندازی مراکز بوم گردی حمایت می کنیم تا گردشگران بتوانند ضمن بهره مندی از ویژگی های طبیعی البرز، در توسعه پایدار و رونق اقتصاد گردشگری البرز سهم داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  کشور گفت:  تمام تلاش ما این است تا مسافران عبوری از البرز ، این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

انتهای پیام /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.