در جلسه شورای شهر صورت گرفت؛

سه تغییر در آیین نامه نامگذاری معابر و اماکن شهری

اعضای شورای شهر تهران به سه اصلاحیه در آیین نامه نامگذاری معابر و اماکن پایتخت رأی مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در جریان برگزاری دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران طرح آیین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران را بررسی و اصلاح کردند.

در جریان این بررسی محمد جواد حق شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح توسط ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر به امضا رسیده و کلیات آن در جلسات قبلی به تصویب رسیده است، گفت: کارشناسان به سه تغییر در این آیین نامه رسیدند که اضافه شدن دبیران شورایاری هر منطقه در این اصلاحیه از آن جمله است.

وی افزود: بر همین اساس به فراخور هر منطقه از دبیر شورایاران آن منطقه دعوت می‌کنیم به واسطه اشرافی که بر روی محله دارد در تغییر نام و انتخاب نام جایگزین به ما کمک کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مقرر شد نماینده‌ای از فرهنگستان ادب بدون حق رأی و تنها برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات کمیته شرکت کند.


بیشتر بخوانید


حق شناس خاطرنشان کرد: قبلا این کمیته هفت نفره در صورت حضور سه عضو رسمیت می‌یافت که اکنون رسمیت جلسه از حضور سه نفر به ۵ نفر افزایش یافته است.

در ادامه بهاره آروین عضو دیگر شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم هم سطح سازی ترکیب کمیته نامگذاری گفت: چرا باید دبیر شورایاری هر منطقه در جلسات حضور داشته باشد، در حالی که ما دارای تشکیلات ستاد شورایاری هستیم و باید یک نفر از ستاد شورایاری اضافه شود.

با وجود اعتراض آروین در نهایت پیشنهاد اضافه شدن یک نفر از ستاد شورایاری در کمیته نامگذاری به تصویب رسید و اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق با سه تغییر در آیین نامه نامگذاری معابر شهر تهران موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار