مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران برگزار شد

مراسم روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین بزرگداشت روز دانشجو با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور تعداد محدودی از دانشجویان در دانشگاه تهران  برگزار شد.

امسال این مراسم با وجود شیوع ویروس کرونا در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به ‌صورت مجازی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

مهمان ویژه مراسم بزرگداشت روز دانشجو خانواده شهید دکتر فخری زاده بود که در این مراسم با ادای احترام به مقام شامخ شهدا از خانواده این دانشمند شهید تقدیر شد.

محمدحسین معصوم زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: صدای ما را از یکی از سخت‎ترین صفحات تاریخ چهل و چند ساله‎ی جمهوری اسلامی می‎شنوید، از دوره بحران تدبیر و امید؛ دوره‎ای که نه مسئولینش تدبیر دارند و نه مردمش امید. گویی هیچ چیز بر جای خود قرار ندارد و ترکیب همه چیز دگرگونه است. مسکن و سرپناهی که مسئولین باید برای مردم تامین کنند و انقلاب ما وعده‌اش را به مستضعفین دادند، بر سرشان خراب می‎شود. اعضای هیئت مدیره کارتل‎های بزرگ اقتصادی در میانه‎ی تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی، نه بر مبنای میزان تخصص و تعهد که بر مبنای ساعات انجام وظیفه در ستادهای انتخاباتی گزینش می‎شوند. هپکو و هفت‎تپه خصوصی می‎شوندو شرکت ملی حفاری در میانه راه خصوصی‎سازی است، اما استقلال و پرسپولیس با منابع عمومی اداره می‎شوند. راهکارمان برای مدیریت بازار خودرو برگزاری لاتاری است.

او افزود: معتقد به بازار آزادیم اما به واردات غذای سگ، ارز چهارهزار و دویستی تخصیص می‎دهیم. معلمان اگر فکر می‎کنند دستمزدشان کم است، باید بروند خودشان فکری به حالشان کنند، اما دستمزد شهرزادها را از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان می‎دهیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: دوره دوره‎ی عجیبی است، شعار استقلال ملی می‎دهیم اما مهم‎ترین پیروزی دستگاه اجرائی کشورمان، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. در سیاست خارجی از یک سوراخ ده بار گزیده شده‎ایم اما هنوز در پی بستن با کدخداییم.

او ادامه داد: برای نجات فرهنگ و علوم انسانی در الهیه و فرشته مدرسه تاسیس می‎کنیم و شهریه ده‎ها میلیونی می‎گیریم، آن هم در ملکی که متعلق به یک نهاد عمومی است. در پاسخ به هر سوال کوچک و بزرگی هم فورا به رهبری ارجاع می‎دهیم و حتی به روی خودمان هم نمی‎آوریم که بعد از بیست سال استفاده از منابع عمومی، حداقل وظیفه‎ای که داریم ارائه یک گزارش عملکرد است چیزی بیش از سیاهه مسئولینی که فرزندانشان در مدرسه ما تحصیل کرده‎اند. دستگاه‎های فرهنگ‎سازی با بودجه‎های هزاران میلیاردی ایجاد کرده‎ایم، به اندازه اوباشِ شبکه‌ی قمار استانبول‌نشین در سبک زندگی جوانان تاثیر نداریم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: همه‌ی این‌ها منجر به ناامیدی بخش عمده‌ای از مردم شده است. دانشگاهی که می‌بایست تحول‌آفرین و امیدآفرین باشد به کم‌ترین سطح اثرگذاری رسیده‌است. رهبر انقلاب فرموند خدا لعنت کند کسانی را که می‌خواهند دانشگاه سیاسی نباشد؛ اما در لایه‌های مختلف این تلاش در جهت بی‌دغدغه کردن دانشجویان مشاهده می‌شود. حس بی‌اعتمادی به دانشجویان و جریانات دانشجویی و برنامه‌هایی برای ضعف آنان از جانب بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها در حال اجراست. دانشگاه با این سیاست‌ها نمی‌تواند اثرگذار بماند.

او ادامه داد: قریب به یک‌سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد اما واکنشی در حد آن ضربه داده نشد. وعده‌ها و شعارهای سختی داده شد و هیچ‌یک اجرایی نشد. شهید عزیز ما فخری زاده در وسط خیابان‌های پایتخت به آن شکل ترور شد. دوباره وعده‌های برای تقابل داده شد ولی این‌بار حتی طرفداران حکومت نیز با دیده‌ی تردید به آن نگریستند. طرحی که به اسم مقابله در مجلس مطرح شد، با روش‌های مختلف توسط خود آن مجلس که صفت انقلابی را روی خود می‌گذارد اخته و بی‌اثر و تبدیل به پازلی برای مذاکره شد. رویکرد برخورد با دشمن این‌گونه نیست. باید تکلیف خود را روشن کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران عنوان کرد: رویکرد کژدار و مریز تنها برای ما مضرات به همراه دارد و دست دشمن را برای وارد کردن ضربه‌های بیش‌تر باز ‌می‌کند. اقتداری که بیش از چهار دهه برای وصول به آن تلاش شده و خون‌ها ریخته شده نباید این‌گونه لگدمال شود.

او تصریح کرد: آخر انذار میدهیم، ناامیدی و احساس تحقیر در بین مردم دو لبه‌ی قیچی‌ست که می‌تواند ارمان‌های ما را برباد دهد. هرچند ما همچنان امیدواریم و معتقدیم تمام این معضلات و مشکلات راه‌کار دارد. راهکاری درون‌زا و متکی به ظرفیت‌های درونی کشور و ما هنوز امیدواریم به آن آرمان‌هایی که ۶۷سال پیش از ما سه شهید گرفت.

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دخترم روزت گرامی باد دانشجوی بابایییییی
آخرین اخبار