ترور دانشمندان ایرانی و پیشرفت هسته‌ای؛ تیر خلاص دشمنان که به هدف نخورد

حذف یک به یک دانشمندان ایرانی به دست دشمن، تراژدی دردناکی برای جامعه ایرانی است، اما یک پیام روشن دارد و آن هم موفقیتی است که خون آن‌ها را به جوش می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ترور شخصیت‌های هسته‌ای در ایران به سلسله ترور‌های هدفمند در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ می‌گویند که طی آن شخصیت‌های برجسته‌ای مانند مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، مسعود علی محمدی، رضا قشقایی فرد و داریوش رضایی نژاد به شهادت رسیدند.

در پی این ترور‌ها فریدون عباس دوانی، نظامی بازنشسته، سیاست‌مدار و مدیر اجرایی ایرانی که هم‌اکنون به‌عنوان نماینده کازرون در مجلس یازدهم فعالیت می‌کند و ریاست کمیسیون انرژی مجلس را برعهده دارد همچنین  در دولت نهم، در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود، از سوء قصد دشمنان، جان سالم به در برد.

 حال بعد از چند سال گذر از این اتفاقات تلخ، این بار تیر هدف به محسن فخری زاده  از دانشمندان پرتلاش هسته‌ای و دفاعی ایران اصابت کرد و این دانشمند ایرانی جان خود را در مسیر جهاد علمی برای افزایش اقتدار ایران اسلامی از دست داد و به شهادت رسید.

شهید محسن فخری زاده مهابادی، سال ۱۳۳۶ در قم متولد و در ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند به دست عاملان استکبار به شهادت رسید. او با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای، به عنوان یک شخصیت علمی در میان دانشگاهیان شناخته شده بود و با ارائه خلاقیت‌های نوین سعی در افزایش روز افزون پیشرفت علمی کشور داشت؛ اما خون دشمنان از توانایی بالقوه او به جوش رسید و از آن جایی که چشم دیدن چنین شخصیتی را نداشتند او را به شهادت رساندند.

توجه به اهمیت علم انرژی هسته ای در تمام دانشگاه ها

پس از این سلسله جنایت‌های خبیثانه، رشته علمی انرژی هسته‌ای در تمام دانشگاه‌ها  اهمیت پیدا کرد و سالانه تعداد بسیار زیادی از جوانان راهی این رشته شدند تا ادامه دهنده مسیر علمی شهدای این عرصه باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت تمام از دانشمند هسته‌ای، شهید فخری زاده، به عنوان یک فرد برجسته ایرانی نام برده است و باید بدانیم که هدف از ترور چنین شخصیت‌های علمی ایران جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور ماست، چرا که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی تنها افرادی را هدف ترور قرار می‌دهند که از حیث علمی و پایبندی به انقلاب و ارزش‌های اسلامی دارای ویژگی‌های برجسته و خاصی باشند که نظیر آن‌ها به هیچ عنوان در دنیا وجود نداشته و ندارد.

واکنش ما در زمینه شهادت دانشمندان هسته‌ای به دست نظام بیگانه تنها این است که در راهبرد‌های کلان کشور حتما متوجه نظر و دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم تا بتوانیم در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته و در این عرصه روز به روز نسبت به دیروز رشد کنیم.

دشمن فکر می‌کند که با ترور دانشمندان ایرانی انگیزه جوانان ما را برای توسعه روند علمی کشور متوقف کرده و همت آنان را خدشه دار خواهد کرد، اما باید بدانیم که نه تنها هدف چنین شخصیت‌های بی ارزشی تحقق نخواهد یافت، بلکه انگیزه جوانان ایرانی برای ادامه مسیر شخصیت‌هایی چون فخری زاده افزایش پیدا کرده و آنان با تحقق چنین امری می‌کوشند تا مسیر آنان را دگرگون ساخته و در مقابل دشمنان با قرار دادن سنگ بزرگی یادبود شخصیت‌های بزرگ علمی را زنده نگه‌داشته و در مسیر پیشرفت علمی کشور چه بسا بیش از آنان تلاش کرده و  برای همیشه هدف بیگانگان را در خصوص ترور دانشمندان ایرانی با خاک یکسان کنند.

دانشگاه‌ها با پرورش روز افزون استعداد‌های علمی همانند شهید فخری زاده باید بکوشند تا یاد و نام این افراد بزرگوار را برای همیشه زنده نگه‌دارند و دانشجویان هم تلاش خود را در جهت توسعه پیشرفت علمی و فناورانه کشور بالا ببرند.

شاید احتمال دهید که مهندسی هسته ای و فیزیک هسته ای یک معنی می دهند، اما مهندسی هسته ای علاوه بر فیزیک هسته ای با رشته هایی از قبیل شیمی، مکانیک و متالورژی در ارتباط است. رشته مهندسی هسته ای به معنای دانش فرآیند های هسته ای و کاربرد آن‌ها در توسعه تکنولوژی های مختلف و تولید برق هسته ای است.

سال‌های زیادی از تاسیس مهندسی هسته‌ای نمی‌گذرد و همین عامل به معنای نوپا بودن این رشته است، در جهان هم مهندسی هسته‌ای هنوز یک رشته نو پا به حساب می‌آید، اما پیشرفت‌هایی که چشمگیری که در این رشته صورت گرفته است باعث شده تا این نو پا بودن زیاد به چشم نیاید.


بیشتر بخوانید


مروری بر ترور دانشمندان هسته ای ایران/ شتاب گرفتن پیشرفت هسته ای با هر ترور دانشمندان

مسیر علم و دانش با شهادت دانشمندان هسته‌ای، تعطیل نمی‌شود

سلسله خیانت های دشمنان در حق دانشمندان ایرانی ادامه دارد و گاه با دستگیری و بد اخلاقی و گاه با حذف آن دانشمند نمایان می‌شود اما آنچه هنوز در میان جامعه نخبگانی ایرانی جریان دارد، حس خودکفایی و توانایی است که خط بطلان بر اهداف شوم و خونبار دشمنان می‌کشد.

به دنبال این موضوع مهدی پور فتح، معاون پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترور شهید محسن فخری زاده و تاثیر آن بر روند علمی کشور، اظهار کرد: جای تاسف است که برترین دانشمندان ایرانی را در تمام حوزه‌ها طی سال‌های گذشته از دست داده ایم. بروز این اتفاقات بسیار نگران کننده است اما شهادت این دانشمندان باعث توقف روند علمی کشور نخواهد شد و افراد بسیاری باید در زمینه علمی باعث پیشرفت کشور شوند یعنی در این زمینه بایستی قدم های جدی تری توسط افراد زیاد برداشته شود.

او تصریح کرد: هر استادی در جنبه تخصص خود تعدادی دانشجو پرورش می‌دهد و هر کدام از ما در اطراف خود دانشجویانی را داشته ایم که مسیر پیشرفت و تلقی را تا مرحله دانشمند شدن و انتقال علم به دیگران طی کرده اند و در صورت ادامه پیدا کردن این مسیر، کشور همواره از همه نظر پیشرفت خواهد کرد.

معاون پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه  باید از جوانان و دانشمندان ایرانی مراقبت کرده و از توانایی‌ها و استعداد‌های آنان نهایت بهره را ببریم، گفت: مسیر علم و دانش به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود و با شهادت دانشمندان هسته ای لازم است تا افراد و دانشجویان پویاتر و فعال‌تر عمل کنند؛ استادان در این زمینه باید حامی دانشجویان بوده و آنان را در مسیر درست تربیت کنند.

او تاکید کرد: حمایت و حفاظت از دانشمندان ایرانی به علت نقش امنیتی آنها در کشور باید به صورت جدی عملی شود.

مروری بر ترور دانشمندان هسته ای ایران/ شتاب گرفتن پیشرفت هسته ای با هر ترور دانشمندان

ترور دانشمندان ایرانی، قطع کننده زنجیره علمی نیست

فتح الله امی، رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ترور شخصیت‌های برجسته و دانشمندان هسته‌ای هیچ تاثیری بر روند پیشرفت علمی کشور نخواهد داشت.

او افزود: دانشمندان کشور با وجود تمام تحریم‌ها مسیر خود را ادامه می‌دهند؛ چراکه هیچ مرزی ندارند و تنها به پیشرفت فکر می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم تصریح کرد: هدف دشمنان از ترور دانشمندان هسته‌ای، ایجاد رعب و وحشت در کشور است.


بیشتر بخوانید


مسیر ترور و شهدای این استراتژی خونین، همواره داغی بر دل جامعه ایرانی می‌گذارد، اما نبوغ علمی و حمایت قابل توجه و در حد و اندازه فعالیت‌شان، کمترین حقی است که می توان برای این قشر قائل شد تا بار دیگر یوغ استکبار بر کشور را متحمل نشویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بمب اتمی را بسازید // از هیچی هم نترسید // مردن یه دفعه شیون هم یدفعه
آخرین اخبار