چین ماهواره جدید رصد زمین را با موفقیت پرتاب کرد

چین امروز با موفقیت یک ماهواره رصد زمین به نام گائوفن _۱۴ را به فضا پرتاب کرد که می‌تواند از اجسام زمینی در سراسر جهان با وضوح بالا عکس بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چین روز یکشنبه با موفقیت ماهواره رصد  جدیدی را پرتاب کرد که می تواند از اجسام زمینی با وضوح بالا در سراسر کره زمین عکس بگیرد.خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داده است که این ماهواره از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین پرتاب شد و ماهواره گائوفن-۱۴ توسط موشک حامل Long March-3B به مدار فرستاده شده است.

ماشین پرتاب ( Chang Zheng-3B)  برای پاسخگویی به تقاضای بازار پرتاب ماهواره بین المللی، به ویژه برای ماهواره هایی که دارای برق قدرت بالا و سنگین  هستند در سال ۱۹۸۶ آغاز به کار کرده است و  توسعه آن بر اساس مبارزه با فناوری اثبات شده است .Chang Zheng-3B از Chang Zheng-3A ساخته شده و قدرتمندترین وسیله پرتاب ناوگان پرتاب فضایی چین است.

CZ-3B دارای مخزن های پیشرانه بزرگ شونده ، سیستم های کامپیوتری بهبود یافته ، یک بار ترانزیت بزرگتر از قطر ۴.۲ متر و چهار تقویت کننده تسمه ای در مرحله اصلی است که کمک بیشتری در مرحله اول پرتاب می کند.

این موشک می تواند یک ماهواره ۱۱۲۰۰ کیلوگرمی  یا یک محموله ۵۱۰۰ کیلوگرمی را به مدار زمین سنکرون (دسته‌ای از موتورهای الکتریکی برق متناوب) پرتاب کند. خودرو پرتاب CZ-3B / G2 (نسخه پیشرفته) از CZ-3B با یک مرحله هسته طولانی تر و تقویت کننده های تسمه ای توسعه یافته ،ظرفیت GTO را تا ۵۵۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


در ۱۴ مه ۲۰۰۷، اولین پرواز CZ-3B / G2 با موفقیت انجام شد و NigcomSat-1 را با دقت به مدار از پیش تعیین شده فرستاد. با قابلیت پرتاب ۵۵۰۰ GTO کیلوگرم ، CZ-3B / G2 به پرتاب ماهواره های ارتباطی سنگین GEO اختصاص یافته است و اما گائوفن- ۱۴ یک ماهواره نوری نقشه برداری استریو است. در این گزارش آمده است که این نرم افزار می تواند تصاویر استریوی را با دقت بالا در سطح جهان به دست آورد ، نقشه توپوگرافی دیجیتال در مقیاس بزرگ ترسیم کند ، مدل های ارتفاعی دیجیتال ، مدل های سطح دیجیتال و تصاویر ارتوفوتو دیجیتال تولید کند و اطلاعات جغرافیایی اساسی را ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.