هفته درخشان لژیونرهای فوتبال ایران؛

بازگشت سردار به ورژن آقای گلی/ طارمی فیکس شد، صیادمنش گل زد

لژیونرهای فوتبال ایران این هفته عملکرد خوبی در تیم‌های خود داشتند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بر خلاف فصل گذشته در این فصل کمتر پیش آمده که چند بازیکن لژیونر ایرانی به طور همزمان عملکرد خوبی در یک هفته داشته باشند، اما این هفته لژیونرهای فوتبال ایران عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند. درخشش در فوتبال ایران شاید به چشم بیاید اما قطعا بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند بیشتر در چشم اهالی فوتبال قرار دارند و با نمایش‌های درخشان می‌توانند نظر دراگان اسکوچیچ را برای حضور در تیم ملی جلب کنند.

سردار آزمون

بدون شک سردار آزمون بهترین لژیونر فوتبال ایران در هفته گذشته بود‌. آزمون در دیدار تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و اورال هر کاری که دلش خواست انجام داد و یک تنه باعث پیروزی شاگردان سماک شد. سردار آزمون در پیروزی ۵ بر یک زنیت هت‌تریک کرد. او همچنین یک پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت. سایت چمپیونات روسیه در ارزیابی فنی خود نمره عالی ۸.۵ از ۱۰ را به آزمون داد.

سردار آزمون که فصل گذشته آقای گل لیگ روسیه شده بود این فصل به دلیل مصدومیت‌های متعدد از سایرین جامانده بود اما با ۳ گلی که مقابل اورال زد، ۹ گله شد و به صدر جدول گلزنان صعود کرد. آرتم زیوبا، هم‌تیمی سردار آزمون با ۸ گل زده در رده دوم قرار دارد. لارسون و پونسه بازیکنان اسپارتاک مسکو هم ۸ گله هستند.

مهدی طارمی

مهاجم ایرانی سابق ریوآوه که فصل گذشته یکی از بهترین گلزنان لیگ پرتغال بود، این فصل در یک ترانسفر جذاب راهی پورتو شد تا قابلیت‌های خود را در این تیم بزرگ نشان دهد. مهدی طارمی که در ابتدای فصل به نوعی یک بازیکن نیمکت نشین بود و در دقایق پایانی وارد زمین می‌شد، به نظر می‌رسد رفته رفته جایگاه خود را پیدا کرده و می‌تواند به مهره ثابت خط حمله پورتو تبدیل شود.

طارمی در دیدار تیم‌های فوتبال پورتو و توندلا که به پیروزی ۴ بر ۳ پورتو ختم شده بود، گل چهارم تیمش را به ثمر رساند تا نقش مهمی در پیروزی پورتو داشته باشد. طارمی در جام حذفی پرتغال برای پورتو گل زده بود. پورتو تیمی است که به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا هم صعود کرده و طارمی می‌تواند با درخشش بیشتر، در این رقابت‌ها هم به طور ثابت برای آبی و سفید پوشان بازی کند.

اللهیار صیادمنش

مهاجم اسبق استقلال یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران در چند سال گذشته بوده است. با این وجود او در فنرباغچه ترکیه موفق نشد، قابلیت‌های خود را به معرض نمایش بگذارد و در اغلب بازی‌ها نیمکت نشین بود. صیادمنش در فصل نقل و انتقالات تصمیم گرفت با چالش جدیدی رو به رو شود، به همین دلیل به تیم زوریا لوهانسک اوکراین منتقل شد.

صیادمنش هنوز در تیم زوریا جا نیفتاده و معمولا کار را از روی نیمکت آغاز می‌ کند‌. او با این وجود در دیدار تیم‌های زوریا لوهانسک و لسترسیتی در چارچوب مسابقات مرحله گروهی لیگ اروپا، تک گل ۳ امتیازی زوریا را به ثمر رساند. صیادمنش دقیقه ۸۱ وارد زمین شد و دقیقه ۸۴ دروازه لسترسیتی را باز کرد. البته زوریا لوهانسک با توجه به نتایج رقم خورده از لیگ اروپا حذف شد.

شهاب زاهدی

ستاره خط حمله المپیک دونتسک این فصل نیز همانند فصل گذشته یکی از ارکان اصلی موفقیت این تیم است. شهاب زاهدی این هفته در نظرسنجی AFC دومین لژیونر برتر آسیا شد. مهاجم سابق پرسپولیس و ماشین سازی در پیروزی ۳ بر یک المپیک دونتسک مقابل رخ لویو در هفته دوازدهم لیگ اوکراین ۲ گل زد و به تیمش کمک کرد تا ۲۶ امتیازی شود و در رده ششم جدول قرار بگیرد. زاهدی با ۸ گل زده در ۱۱ بازی آقای گل این فصل لیگ اوکراین است. از نگاه کارشناسان او در این فصل عملکرد خوبی داشته و می‌تواند در فهرست بعدی دراگان اسکوچیچ هم قرار بگیرد.

رامین رضاییان

مدافع راست تیم فوتبال الدحیل در ابتدای فصل چندان نتوانست عملکرد خوبی در این داشته باشد و مورد انتقاد رسانه‌های قطری قرار داشت اما با گذشت زمان توانست توانایی‌های خود را نشان دهد و به یکی از مهره‌های کلیدی تیم ثروتمند قطری تبدیل شود. رامین رضاییان در پیروزی ۴ بر یک الدحیل مقابل الخریطیات گل دوم الدحیل را به ثمر رساند و بارها با نفوذ از جناح راست یاران پژمان منتظری در تیم الخریطیات را اذیت کرد. رضاییان که در اردوهای اخیر تیم ملی حضور نداشته شاید بار دیگر مدافع راست تیم ملی شود.

روزبه چشمی

مدافع سابق استقلال خیلی زود در تیم ام صلال جای خود را پیدا کرد و به مهره‌ای قابل اعتماد در تیم ام صلال تبدیل شد. او این هفته با وجود شکست ۳ بر یک ام صلال مقابل السد، موفق شد تک گل تیمش را به ثمر برساند. روزبه چشمی که توانایی بازی در قلب خط دفاع و هافبک دفاعی را دارد معمولا مورد توجه سرمربیان قرار می‌گیرد. ام صلال در جدول لیگ ستارگان قطر با کسب تنها ۴ امتیاز قعرنشین است و کاندیدای اول سقوط محسوب شود. چشمی اگر می‌خواهد در لیگ ستارگان قطر ماندگار شود باید با اثبات توانایی‌های خود به تیم دیگری منتقل شود.

کریم انصاری فرد

مهاجم تیم آاک که تک گل تیم ملی ایران مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ را زد پس از تجربه ناموفق حضور در السیلیه قطر بار دیگر در یونان احیا شده و قصد دارد به دوران اوج برگردد. کریم انصاری فرد با وجود اینکه در بازی شب گذشته مقابل پاناتینایکوس طی ۸۲ دقیقه‌ای که در زمین بود کمکی به تیمش نکرد، اما در بازی قبل مقابل آستراس تک گل آاک را زده بود. انصاری فرد که قبلاً هم سابقه بازی در لیگ یونان را داشته به نظر می‌رسد در این کشور آرامش بیشتری داشته و بازی او با شرایط این لیگ همخوانی بیشتری دارد. آاک از لیگ اروپا حذف شده و تنها در لیگ داخلی باید با تیم‌های حریف رقابت کند.

صادق محرمی

یکی از بازیکنان لژیونر فوتبال ایران که خیلی در دید نیست صادق محرمی است که در این فصل کاملا نسبت به فصل گذشته متفاوت کار کرده و تقریبا جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کرده است. محرمی در پست دفاع راست دیناموزاگرب کرواسی طی بازی‌های اخیر غیر قابل نفوذ بوده و در لیگ اروپا هم مهره قابل اتکایی برای تیم دیناموزاگرب بوده است. عملکرد محرمی به حدی خوب بوده که سایت معروف کروات‌ها (اسپورت ۲۴) به تمجید از او پرداخته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۰۸:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
هیچکدوم تیمهاشون در حد لیگ ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۹:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
در حد دسته دوم ایران هم نیستن
آخرین اخبار