محب: پس از صلح، به سرکوب داعش در افغانستان تمرکز خواهد شد

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: در صورتی که گفتگوهای صلح به‌پیروزی بینجامد، نیروهای نظامی دولت به سرکوب جنگجویان گروه تروریستی داعش در افغانستان تمرکز خواهند کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس گفت: در صورتی که گفتگوهای صلح به‌پیروزی بینجامد، نیروهای نظامی دولت به سرکوب جنگجویان گروه تروریستی داعش در افغانستان تمرکز خواهند کرد.

این گزارش به نقل از مشاور امنیت ملی افغانستان افزوده است که حملات اخیر گروه تروریستی داعش خیلی مرگبار و تخریب کننده بوده و در میان مردم وحشت ایجاد کرده است.

محب اظهار داشت: دولت در حال حاضر تلاش دارد که از حملات داعش در شهرهای بزرگ جلوگیری کند.

حمدالله محب اضافه کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در ارتباط به توانایی برای دفاع از کشور به خودکفایی نزدیک شده، اما به گفته وی در بخش مالی نیاز به کمک‌های بین‌المللی دارند.

محب افزود: «همین اکنون که با شما صحبت می‌کنم ۹۶ در صد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام می یابند. آنها معلومات استخبارتی دریافت می‌کنند و آن را برای انجام عملیات ارزیابی می‌نمایند و مجرمین دستگیر شده در عملیات را به عدالت می‌سپارند. این گام‌های کوچک نیست. ما تلفاتی را در این راه متقبل می‌شده ایم و اکنون در استفاده از قوت‌های خود به عملیات مستقلانه نزدیک شده ایم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار