باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی تیربار‌ اتوماتیک با هوش مصنوعی شهید فخری ‌زاده را ترور می‌کند

پس از ترور شهید فخری زاده نام سلاحی به نام تیربار اتوماتیک بر سر زبان‌ها افتاد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعه ۷ آذر ماه بود که خبر ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان دفاعی و هسته ای کشورمان به دست عوامل سرویس های جاسوسی بیگانه همچون موساد بر سر خط خبرها قرار گرفت. بلافاصله پس از این اتفاق بود که گمانه زنی ها درباره نحوه ترور شهید فخری زاده آغاز و مطالب بسیاری درباره نحوه ترور این شهید در فضای مجازی و محافل غیر رسمی منتشر شد. 

تیربار اتوماتیک

ترور شهید فخری زاده، آیا پای عامل انسانی در میان است؟

در مراسم تشییع و تدفین شهید فخری زاده در امامزاده صالح (ع) تهران دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که شهید فخری زاده مورد هدف اقدام تروریستی قرار می‌گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید.

تیم حفاظت می‌دانست در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت‌های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند.

متاسفانه عملیات، عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با بکارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت؛ اما سرنخ‌هایی وجود دارد. ضمن اینکه کسی که این طراحی را انجام داده برای ما مکشوف است که کیست و سابقه اش چیست. حتما منافقین در این اتفاق نقش داشتند. حتما عنصر جنایتکار این امر، رژیم صهیونیستی و موساد است.

دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه نیز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد که ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، اما انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه تیربار بود. ما بررسی کردیم و دیدیم که تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبوده، ۱۳ تیر از تیربار شلیک شده است؛ تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری زاده زوم بوده است و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند. این تیربار فقط روی چهره شهید فخری زاده متمرکز بوده و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتی متری شهید بوده تیر نخورده است.

همین موضوع باعث شد تا مردم با عامل دیگری در ترورها به نام عامل مکانیکی و کامپیوتری همچون سایر عوامل دخیل در ترور ها مثل استفاده از بمب های انفجاری، سلاح های انفرادی و سایر روش ها آشنا  شوند.

تیربار اتوماتیک

تیربار اتوماتیک از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ 

تیربار اتوماتیک یا معادل انگلیسی آن (Weapon Remote Station) - ایستگاه تسلیحاتی کنترل از راه دور - نوعی از سیستم‌های شلیک گلوله‌های جنگی است که از طریق فرمان‌های متعدد کامپیوتر به دوربین و مدار الکترونیکی که در درون این تیربار جای‌گذاری شده است عمل می‌کند. این جایگاه‌های کنترل از راه دور غالبا برای کنترل آتش سلاح‌های کالیبر سبک و متوسط بر روی انواع خودرو‌های زرهی، سکو‌های زمینی مانند برجک‌های مرزبانی، خودرو‌های رزمی سبک و حتی خودرو‌های غیرنظامی نیز قابلیت نصب دارد و در حقیقت یک پایه ثابت شده است که سامانه‌های اپتیکی شامل هدف‌گیری و مسافت‌یاب بر روی آن نصب شده تا پذیرای سلاح مورد نیاز یگان عمل کننده بر روی آن برای کنترل از راه دور باشد.

این نوع تیربار‌ها تقریبا همه بخش‌های سایر تیربار‌ها را دارند و به نظر می‌رسد که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با سایر تیربار‌ها مجهز شدن آن‌ها به سیستم اپتیک و چند قطعه الکترونیکی خاص مانند محور گردان، تجیهزات ارتباطی با ماهواره و هماهنگ کننده بخش‌های متفاوت با یکدیگر است.

تیربار اتوماتیک

چند نمونه از تیربارهای اتوماتیک در جهان وجود دارد؟

شرکت های تولیدکننده این نوع از تسلیحات و تجهیزات در دو نوع خصوصی و نظامی در جهان فعالیت می کنند. از این تیربار در انواع مختلف دریایی، زمینی و پدافندی تولید و استفاده می‌شود.

تیربار اتوماتیک SICWS ۲

یکی از شرکت هایی که مشغول به تولید این نوع از تیربارهاست شرکت merrill نام دارد که نمونه ای از این تیربارها را تولید می کند.  نمونه تولید شده در این شرکت تیربار SICWS ۲  نام دارد که یک تیربار اتوماتیک طراحی شده برای تانک M۱A۲ آبرامز است که بر بالای برجک آن نصب و تعبیه می شود.

تیربار اتوماتیک

این تیربار اتوماتیک می تواند با استفاده از محورهایی که در قسمت زیرین آن تعبیه شده که دید و یا قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بدون مانع و دقت بالای آتش را برای فرمانده فراهم کند. این تیربار می تواند با استفاده از سامانه CITV یا GPS اهداف خود را انتخاب کرده و با آن‌ها درگیر شود.

تیربار اتوماتیک

این سیستم از ویژگی هایی مانند سیستم تحرک بهبودیافته، قابلیت بهبودیافته در دید اهداف، قابلیت بارگیری سریع و فشنگ‌گذاری سریع‌تر و همچنین ورودی آزیموت دستی برخوردار است. 

تیربار اتوماتیک Arrow ۱۲

شرکت دیگر در حوزه طراحی و ساخت تیربار‌های اتوماتیک, یک شرکت خصوصی در سنگاپور به نام AST است. معروفت‌ترین محصولی که این شرکت در حال تولید آن است تیربار اتوماتیک Arrow ۱۲ نام دارد که در نمایشگاه امنیت داخلی ۲۰۱۹ در ویتنام رونمایی و معرفی شد. پس از این رونمایی بود که این سیستم مورد توجه بسیاری از دولتمردان ویتنامی و ارتش این کشور قرار گرفت.

تیربار اتوماتیک 

طبق اعلام شرکت سازنده, این سامانه در دو نوع اتوماتیک و دستی طراحی شده است که ایمنی سربازان را فراهم می کند. این تیربار از اجزایی مانند سیستم های الکترواپتیکی دوربین های دید در شب و روز، فاصله سنج لیزری و رایانه بالستیک تشکیل شده است که به کامپیوتر داخلی آن کمک می کند تا در هنگام عمل از پایداری و دقت بالایی برخوردار باشد. این تیربار طبق استاندارد‌ نظامی MIL-STD-۸۱۰ برای شرایط داخلی و دریایی طراحی شده است.

تیربار اتوماتیک

این تیربار توسط یک پنل کنترل می شود که کاربر می تواند از طریق آن تیربار Arrow ۱۲ را کنترل و عملیاتی کند. این تیربار می تواند با گلوله های کالیبر ۷/۶۲، ۱۲/۷ و ۱۴/۵ میلی متری مسلح شود. وزن نمونه دریایی این تیربار در حدود ۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده و می تواند در بازه دمایی ۲۰- تا ۷۰+ درجه فعالیت کند. 

تیربار اتوماتیک

تیربار اتوماتیک HITROLE Leonardo Naval

این تیربار از انواع تیربار‌های اتوماتیک دریاپایه ساخت شرکت لئوناردو ایتالیاست که توسط یک دستگاه کنترل از راه دور و توسط یک کاربر کنترل می‌شود. کاربر می‌تواند بدون اینکه تحت تاثیر آسیب‌های احتمالی این تیربار قرار بگیرد نوع عملیات‌ها از جمله پرکردن خشاب‌ها و تنظیم قطعات آن را اجرا کند.  

تیربار اتوماتیک

این سامانه نیز همچون سایر تیربارهای مشابه خود می تواند توسط چند حسگر متفاوت هدف را شناسایی و منهدم کند. در این تیربار از سیستم هایی مانند یک دوربین تلویزیونی مخصوص روز، سنسور دید در شب، لیزر ردیاب خودکار و مجموعه ای از سنسورهای مختلف استفاده شده است که در یک محفظه ضد آب قرار دارند. 

تیربار اتوماتیک

تسلیحات این سامانه نیز از انواع تیربار با خشاب ۳۲ گلوله‌ای با کالیبر ۱۲/۷ میلی‌ متری است که این امکان وجود دارد تا تیربار آن در سریع ترین زمان با یک نارنجک انداز اتوماتیک ۴۰ میلی ‌متری جایگزین شود. وزن این سیستم نیز در ۲۲۰ تا ۲۶۰ کیلوگرم اعلام شده و می‌تواند یا محور برقی خود تا ۱۵۵ درجه گردش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلاح فوق العاده پیشرفته ای است. قابل توجه بعضیا
Germany
میعاد
۲۰:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
این اسلحه خودکار دوربین حرارتی داره که حتی حیوانات را شکار نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
پس راننده تریلی که یه داستان دیگه میگفت !!!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر DBA
۰۳:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
انشالا انتقامی سخت بگیریم ، سر مسلمانان جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران را در جهان بالا بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
امیر عبدالهیان گفته تروریستها دستگیر شدن شما میگید هوش مصنوعی بود توسط ماهواره کنترل میشده پس گلوله های روی شیشه جلوی ماشین و بدنه ماشین چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
۰۰:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
این قضیه بو داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من نمیدونم ی نظامی دانشمند که عمری کار نظامی و تسلیحاتی کرده وقتی به ماشینش تیراندازی شده چرا از ماشین پیاده میشه و وسط خیابون خودش رو هدف تیربار قرار میده چرا از حادثه فرار نکرد میخواست به محافظان اطلاع بده خوب با ماشین دور میزد و اژحادثه میگریخت! اگر از ماشین پیاده نمیشد و فقط کنار جاده می ایستاد تا محافظان بیان قطعا اتفاقی نمیوفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقیعت بگید دوربین هوشمند کارای نداره توانای قفل شدن روی تصور یه شخص متحرک وجود نداره مگر توسط یک قطعه کنترلی مانند جی پی اس که در لباس ...کا رگذاری شده باشد.....
Netherlands
سام
۲۳:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
رو لباس ضد گلوله خاص باید بیشتر کارشه برای افراد خاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
صد رقم تز وتحلیل دادن. یعنی هنوزنفهمیدن
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا عجیبه جناب شمخانی طوری از جدیدبودن روش ترور شهیدفخری زاده حرف میزنه که انگار اصلا ازوجودهمچی سلاحی وطرزکارش وموارداستفاده ش کاملا بی اطلاع بودن که میگن اینبار دشمن از یه شگردجدیدونوین استفاده کرده یعنی انتظاردارن بااین همه پیشرفت که دنیادرضمینه ساخت سلاح داره بازم ازروشهای همیشگی برای ترور استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۲۳:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان این سلاح 1با اینترنت پر سرعت ماه واری2از ایترنت اتراف ان بسورت کامل قرار دارد فراکانس ارسال میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
از حالا به بعد حفاظت از دانشمندان باید با توجه به شیوه های جدید ترور انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
سیدولی
۲۲:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برای مراکز حساس هسته ای نظامی امنیتی باید یه ماهواره ای می گذاشتند اطلاعات کافی داشته باشند این مغزها برای کشور خیلی ارزش دارندکه راحت پرپر میشوند.
Japan
نادر
۲۲:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خداوند لعنت کند کسی که دانشمندان ما ن شهید میکنند
Iran (Islamic Republic of)
طیبی
۲۲:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تیربار اتوماتیک،باشه، نیسان رو که اتومات نبود یه کسی در اون قسمت جاده پارکش کرده سوال بزرگ اینه چطور ماشین شهید دقیقا در مقابل تیر بار توقف کرده با توجه به فیلمی که نشان دادن شیشه مثلثی عقب سمت راننده جای گلوله بودش بعبارتی اگر ماشین هدف ۵متر یا ۱۰متر جلوتر ویا عقب تر میاستاده امکان هدف گیری دقیق نداشته تیربار که ثابت بوده ، فقط در این زمان بندی باید نمره بیست به تروریستها داد. البته اصلاً قابل درک نیست و امکان نا پذیر
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چیزی که فکر منو مشغول کرده ماشین هم از بغل و هم از جلو تیر خورده تیر بار که مستقیم زن هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
والله ماتاجایی که سوادمون اجازه میده یه تیربارقدیمی حداقل بالای دوهزارتیردردقیقه شلیک میکنه اگه زمان حمله اولیه رو حداقل ده ثانیه درنظربگیریم بایددپیست تاسیصدتیرشلیک شده باشه یه کلاشینکف رورگباردست روماشه بره سی تا تیرش تموم شده حالا دوازده تا تیراز یه تیرباربهروز ومدرن و الکترونیکی یه تعوریه خام ومجهوله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقای شمخانی شما بودی که میگفتی بساط حفاظت از شخصیت‌ها باید جمع بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یه چاقو همرات باشه سریع می‌گیرند و اعمال قانون میکنن
چطور همچین صلاح پیشرفته ای وارد کشور میشه ...نصب میشه..و شلیک می‌کنه... مگه میشه مگه داریم...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگر این تیربار تمام اتوماتیک رو به دست اوردید مهندسی معکوسش کنید و علیه کسانی که دانشمندان کشور ما را ترور میکنند و علیه امریکا و اسراییل استفاده کنید خوب غنیمتیه اگه دست نیروهای نظامی ایران افتاده مهندسی معکوسش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
هر چی سنگه زیر پای لنگه تا مادامی که ضعیف عمل میکنیم و تا مادامی که سه قوه داریم و باید یک هدف را دنبال کنند ، شصت هدف دنبال میشود که چهل تای آن یا شاید بیشتر در جهت تضعیف دیگری و یا به موازات دیگری است همینه ،این شهید بزرگوار جانش رو و ما ها ایشون رو از دست دادیم و داریم زمان و فرصت های اقتصادی زیادی را سر همین مسائل به سادگی از دست میدهیم که شاید آخرین مصداق اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در قبال برجام باشد و.... خدا بیامرزد شهید رجائی را که میگفت اعمال من را در آخرت در تعداد ملت (جامعه اثر پذیر )میسنجند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اقا فهمیدیم بیخیال بشید لطفا چقدر میخواین بگین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ولی هم از جهت جلو ماشین هم از جهت کنار ماشین گلوله خورده بود دوما روز اول صدا و سیما با یک راننده کامیون مصاحبه کرد گفت پنج شش نفر تروریست در صحنه دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اخه چطور میشه این تیربار پشت نیسان جا داد اونم به طوری که هم مخفی باشه هم دید داشته تا بتونه چهره رو تشخیص بده
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۲۱:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگه اول نیسان منفجر شد تیربار هم خراب میشه.چطور ماشین حاجی را نگه داشتن؟که اون بیاد پایین و مورد اصابت قرار بگیره؟مگه اینکه کسی اول شلیک کنه تا ماشین متوقف بشه.جای سوال واقعا.دقت تیر بار اینقدر دقیقه تو فاصله ۵۰ ۶۰ متر ۲۵ ساتت خطا نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این چطوری وارد کشور شده و اگه واقعا خبر داشتن تو اون منطقه قرار ترور بشه چرا زمینی اوردنش خب یه هلیکوپتر یا با هواپیما میرفت اصلا غیر قابل تصور و فهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یک قطعه از این تیربار در نیسان آبی را نمایش بدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این اسلحه با این تکنولوژی هیچ لاشه ای ازش نمانده که مردم باور کنند ،و شلیک قوسی هم داشته ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی موسوی نژاد
۲۰:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر اسرائیل جنایتکار
مرگ بر آمریکا
مرگ بر منافقین

روحت قربن رحمت الهی ای شهید والا مقام‌
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ببخشید یه سوال الان اون تیربارایی که میگن کجاس کجا نصب بوده عکساش کو چرا فقط حرفش هست مدرکی نیست نکنه پرواز کردن رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وزارت اطلاعات باید مستقیم زیر نظر رهبری باشد،
تمام مشکلات حل میشه
ردیاب ناتو تکنولوژی قبلا روی بازوی چپ کتش بجای مدال نصب کرده بودند.بهمین سادگی،اگر آن روز کت دیگه ای پوشیده بود این اتفاق نمی افتاد
،ایشان ماها تحت تعقیب بوده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اینها همه شون که سایز فوق العاده بزرگی دارند با وزن بالا چطور اوردنش ایران کسی ندیده !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگر تیم محافظت تیم بود نباید شهید از ماشین پیاده میشد. باید اونها حواسشون می‌بود بعدشم نیروهامگه نباید تقسیم باشه یه عده عقب ویه عده جلو. بعد توی خبر نوشتید که میدونستند که می‌خواهد عملیات ترور اتفاق بیفتد بعد نباید مسیرشون عوض کنند. نباید بیشتر حواسشون باشه. والا مانمیدوننیم چی بگیم هروز یکی را ترور میکنن بعدش میگن ما میدونستیم چنین عملیاتی میخواسته اتفاق بیفته......
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنتشان کنه به عذاب علیم خداوند گرفتار بشن با این کار فرمان قتل خودشون رو ادمکشهای قصی القلب امضا کردن انتقامی سخت میخواهیم زود چون زود دیر میشود ودیگر فایدهای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دروغهای مصاحتی!؟! ترورهای مصلحتی!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حالا می‌دانستید !!!
وای به وقتی که ندانید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا راست گفتی خداپدرتا بیامرزه حالا یعنی میدونستن اگه نمیدونستن فکرکنم کل شهر ترور میشد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چطور ممکنه یکی تیر بار اتو ماتیک بیاره و توجاده نصب کنه چطور ؟؟؟؟ مملکت مگه بی در و پیکره ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۱۹:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سردار تور را به خدا پیگیری کنید مگه نمیگند خبر داشتیم پس چرا در مسیر شهید، تامین جاده نگذاشتند و مسیر چک و کنترل نشده شما باشید به یک نیسان کنار جاده که هیچ کسی آنجا نبوده شک نمی کردید یک گشت کلانتری هم اینا میدونه که وجود چنین نیسانی را بررسی کنه این از الفبای حفاظت از شخصیت است. خودیها هم خوش بینانه کوتاهی کردند عزیز
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۹:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقا محل ترور را میدانستند .آقا با مسلسل اتوماتیک زدند با ماهواره زدند خب یکی جواب بده وقتی وانت مشکوکی در گنار خیابان پارک است یک نیمساعت زودتر نمیشه از راهنمایی و رانندگی خواست وانت را به محل دیگری منتقل کند و وانت را بازرسی و پرونده اش را از مرکز سؤال کند.معلوم است عوامل اطلاعاتی مجزا و با نیروهای انتظامی نه برنامه ریزی دارند و نه ارتباط خاص اگر در نیروهای انتظامی واحدی نبوده اقلا حالا این ارتباط تنگاتنگ را عملی کنید با دستگاه های اسکن خاص محموله خودرو های پارک شده و در حال حرکت باید اسکن انجام شود را وارسی کنید این عمل باید توسط پلیس انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
l
۱۸:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یه عده همچین سلاحی رو آوردن تو کشور و این ها نفهمیدن !!!
Iran (Islamic Republic of)
پممنتا
۱۸:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اینا همع از قبل برنامه ریزی شده بوده اقا جان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شما پس خواب بودید که ابن تیربار رو آوردن وارد کشور کردن به به راحتی ترور می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
از کجا آمده این سلاح وامونده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگر با هلیکوپتر منتقل می شدند چی؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۸:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
جای سوال زیاد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه اشغال ها ی ادمکش
Iran (Islamic Republic of)
حسن مرادی
۱۷:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
جای سواله که شما اگه از عملیات واحتمال آن با خبر بودید، چرا یک وسیله هوایی(هلیکوپتر) برای ایشان آماده نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
انتقام کی می گیرید آیا کسی هست جواب من بدهد ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اون وقت اسلحه ای با این حجم و با این عظمت را یک تروریست چجوری آورده ایران؟یعنی این هیولا را از خارج اوردن؟یعنی مگر میشه همچین غولی را دزدکی از خارج کشور وارد کرد و تا تهران انتقال داد و روز روشن توی پایتخت مستقرش کرد؟اگر حادثه با این سلاح اتفاق افتاده باشه پس هیچ ربطی به نیروی خارجی ندارد و هرچه بوده از داخل بوده
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۷:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ما را ازمرگ نترسانید ما ملت امام حسینیم وفقط از خدا می‌ترسیم وبه امید خدا تا آخرین قطره خون در مقابل هر دشمنی خواهیم جنگید ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سردار باورش سختا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
فقط یکی بگه این غول تشن چطور اومده ایران
Iran (Islamic Republic of)
کفایت خلف زاده
۱۶:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چ امنیتی ما داریم اینا صلاح چطور وارد کشور کردن اصلا باور کردنی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سردار اگه به این شهید قبل از حرکت هدار دادند چرا برای برسی کسی نرفته تیر بار به این گندگی مگه میشه روی وانت نیسان کسی نبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چگونه است موقع ورود به مکانهای معمولی لای پای زن و مرد را جستجو می کنند. این دستگاه چگونه به صحنه امده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
میشه اینطوری بیان کرد و گفت که یه بیشعور ( منظور دستگاه تیربار + یه عده انسان ) بر باشعور (یه نفر دانشمند + محافظ ها) غلبه کرد.
یه بیشعور بر باشعور غلبه کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به نام خدا
مرگ بر منافق و مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آل سعود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
پس چرا شاهدین میگن اول صدای انفجار اومده بعد صدای تیراندازی
Germany
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اکر ماشینش ضد گلوله بود این اتفاق نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ماشین زد گلوله بود صدای انفجار از نیسان اومد اومدند برون بعد تیراندازی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چطور توانسته اند این تیربار اتوماتیک وارد کشور کنند نیروی انتظانی وامنیتی ها باید جوابگو باشند ،چرا کسی توبیخ نشد
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگه با تیربار اتوماتیک ترور شده پس چطوری پسر شهید میگفت از فاصله چهار یا پنج متری 4-5 گلوله به شهید شلیک شده اگه واقعا اینجوری باشه پس میتونسته یکی از اون محافظا شلیک کرده بهش که پسرش میگفت از این فاصله نزدیک شلیک شده کسی دیگه که اون دوربر نبوده تیربار هم فاصله اش زیاد بوده با شهید پس این گلوله ها از کجا اومدن از فاصله نزدیک
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کاربرهایی که از آمریکا پیام می دهند مثل شیطون فقط شبهه ایجاد می کنند و چیزهایی می نویسند که دو زار ارزش ندارد
تو آنجا بودی از فاصله 4_5متری و دیدی
وقتی ماهواره آمریکا را روی سر خاورمیانه با موشک زدیم ترورهای اسرائیل کمتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا حیفه که چنین عزیزان ودانشمندانی را به این راحتی از دست بدهیم اینها سرمایه ها و ثروت ملی و دینی کشور هستند ما باید قدر آنان بدانیم و بیشتر مراقبشان باشیم واز آنان محافظت کنیم، چه بسا آنها انسانهایی متواضع وفروتن ومظلومی هستند که صادقانه و بی ادعا زحمت کشیدند ومظلومانه به شهادت رسیدند، اما آنها نه تنها به خانواده شان بلکه به مردم ایران متعلق هستند، و واقعا جای خالی شان حس می شود، آنها بازوان توانمند رهبری وانقلاب اسلامی هستند، روحشان شاد و نام ویاد شان گرامی وراهشان پر رهرو باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگه ماسک زده بود چهره اش توسط هوش مصنوعی شناسایی نمی شد. الان زنده بود. ماسک یادتون نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این حرف های ا همش از جهالت است نرم افزارهایی دارند حتی فقط دو چشم شما را داشته باشد تمام تصویر صورت شما را شناسایی می کند... نرم افزار ساده اش روی گوگل هست
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام
۱۴:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراعیل
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسراعییییییییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
داداش اسرائیل اینجوری نوشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
نتیجه هوش مصنوعی آنها از هوش ما ایرانیان با هوش تر است.
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و مرگ بر آل سعود
۲۱:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به نام خدا
همه کشورهای زورگو و ظالم یک طرفند و کشور جمهوری اسلامی ایران یک طرف . حتی بخشی از جدا شدگان از این ملت( منافقین) هم اون طرف. با توجه به این موقعیت بعضا برخی از طرحهای شان به نتیجه می رسد ولی بدانید که آمریکا کثیف به همین زودی باید برود و گرنه گورش کنده است. مرگ بر انگلیس و مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعأ اگه شهید از ماشین پیاده نشده بود ترور نمیشد، باید تو این زمینه ها آموزش لازم به دانشمندان داده شود
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یه همچین تجهیزاتی چطوری وارد کشورشده؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حالا هی بگید آمیرکا هیچ غلطی نمی توان بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ما نمیگیم آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ثابت کردیم که واقعا آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه . با هر ترور ما قویتر میشیم این یک اصل ثابته
Canada
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من بعید میدونم از طریق ماهواره کنترل میشده. به احتمال زیاد یک یا دو تا پهپاد از سمت جنگِ قره باغ وارد کشور شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اصلا اون تیم محافظت که جلوتر از این ماشین داشته میرفته و مسیر رو چک میکرده ؛ چطوری اون نیسان آبی که زیر تیر اصلی برق شهر بوده رو ندیده و حتی بهش مشکوک هم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این موضوع خیلی پیچیده ست آدم مغزش هنگ میکنه.چراماشین دانشمند هسته ای نباید ضدگلوله باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حالا بترسید از جون خودتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
واقعا چرا لباسش. ضد گلوله نبود تا این همه عزیز یکی یکی از دست بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
نیسان دیگه دوستت ندارم! قبلنشم هیشکی دوستت نداشت!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من نمیدونم اصلا چرا شهید از ماشین پیاده شده این چه پروتکل حفاظتی هستش آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شهید از ماشین پیاده میشه تا بهش گلوله بخوره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وقتی دشمن مکار و هزار چهره رو دستکم میگیرم. این چنین عزیزانی رو از دست میدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اون تیربار هوشمند بوده و با ماهواره از راه دور کنترل میشده
کسانی که نیسان را تدارک دیدند تیربار گذاشتند سر راه گذاشتند هم قابل شناسایی نمیشوند ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این اقدام یک گاف بزرگ امنیتی بوده،هست و خواهد بود.چطور وارد کشور شده؟چطور فهمیدند آن روز شهید بزرگوار از آنجا رد میشده؟چطور تجهیزات را آنجا برده اند؟چطور وانت مسروقه را شماها کشف نکردید؟چطور مسلسلی که صرفا روی شهید زوم کرده بود و ایشان هم که از خودرو سالم پیاده شده بود ایشان را ترور کرد؟چطور تیم حفاظت ایشان زمانی که منبع شلیک آشکار و نمایان بود و صرفا تمرکزش روی شهید عزیز بود نتوانستند نیسان را منهدم کنند؟......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وچطور خودروی این شهید در همان مکانی باید توقف کند که تیر بار آنجا قرار داشت ؟؟؟؟؟؟ایا این از قبل برنامه ریزی شده نبود که خودرو باید در همام مکان توقف کند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اینا دنبال ترور رهبری هستند و واکنش ما محکم نبوده این خطر دور از عقل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بنظر من سیستم این تیربادر بسیار پیچیده تر از آنچه تصور میکنید بر اساس ویژگیهای بیولوژیکی و ژنتیکی فخری زاده شلیک می کرده نه صرفا بر اساس چهره فخری زاده! که ای خود زنگ خطری برای ترورهای بعدی و هشداری برای استفاده از نیروی متخصص در تیم محافظان جهت شناسایی این موارد و جلوگیری از تکرا این حوادث است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حفظ دانشمندان و دست آوردهای آنها ، مهمترین مقابله با دشمن است .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آخه این چطوری وارد کشور شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ما عاجزانه از مسیولین صدا و سیما و رییس گمنامها درخواست میکنیم که ماهواره و تیربار و هوش مصنوعی که اخیرا دستگیر شده اند را برای تنویر افکار عمومی بیارن تلویزیون و اعترافاتشون را پخش کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یعنی یک دستگاه تیربار اتومات با اون حجم و با وزن ۲۶۰ گیلو رو از عراق یا افغانستان وارد ایران کردن هیچ کسی نگفت این دستگاه به این بزرگی از کجا آمده؟ قاچاقچی با یک کیلو مواد مخدر گیر به دام میافتد. اما این وسیله به این بزرگی رو هیچ کسی نمیبینه؟ آخه دست ساز هم نیست. امنیت ملی زیر سئوال میره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
من فکر کنم ایشون با یه تیر بار داخلی شهید شدند، اونم به دست خودی ها ،
انصافا چطور باورکنیم یک تیر بار اتوماتیک وارد کشور شده و کسی متوجه نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۱:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تا کی میخواهید به مردم دروغ بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چرا تیربار اتوماتیک انقدر براتون عجیبه؟... انگار تا حال اسمش به گوشتون نخورده!
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۰:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
پس اون گزارش چی بود پخش کردید که راننده تریلی میگفت ۱ نفر از رو به رو داخل جاده به من شلیک میکرد؟میگفت چند نفر هم اطراف بودند!
Canada
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
محافظا بودن دیگه. الکی شلیک میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
امان از ضعیف شدن سیستم اطلاعاتی در این ۸ سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا
توی سیستم های اطلاعاتی قبلی سابقه نداشت که 5 نفر از دانشمندان هسته ای ترور بشن
واقعا متاسفم توی این هشت سال یک نفر ترور داشتیم
Canada
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگه تو این هشت سال یک نفر رو در داخل کشور ترور کردن، قبل از اون تو هشت سال دوره ی قبل ۴ نفر رو ترور کردن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ع
۱۸:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چقدر روایت متفاوت ... جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باید بدنبال اون راننده نیسان باشند که ماشینشا فروخته به تروریستها فرار کرده
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یک ماهواره به فضا بفرستیم تا امواج فرستنده های ماهواره ای را برای ما ثبت و ضبط کند
و مرکز تحقیقاتی مخصوص تحلیل امواج ماهواره ای ایجاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
راهکار قرن بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
عجب راهکاری. چطوره یه قدم جلوتر بذاریم پیشنهاد کنیم که یه ایستگاه فضایی داخل آسمان ایران کار بذارند. دوتا پلیس بشینم اونجا و از تمام امواج ماهواره ای که میخان وارد مرز هوایی ایران بشند بازرسی و بازجویی کنند تازه واسه اینکه خرج ایستگاه فضایی هم در بیاد و خودکفا بشیم میتونیم یه مأمور گمرک هم به اون دوتا پلیس آدم فضاییمون اضافه کنیم و از تمام امواج ماهواره ای عزیز که قصد ورود به مملکت رو دارند اخذ مالیات کنیم. علی رکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تیر بار چه طور وارد کشور شده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
با این توجیهات نمیشه ضعفمون تو حفاظت را پوشش بدیم،
گیرم که سیستم هوشمند نبود و چهار نفر هم اونجا بودن با ۴ تا تیربار، اونوقت چی؟
واسه چی ماشین دانشمندان ما ضد گلوله و یا ضد موشک نیست؟
در حالی که شاید فرمانداران شهرستانها هم از ماشین ضد گلوله استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۰:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدا رحمتش کنه اما سوال بنده اینه اگه تیم حفاظت می‌دانست در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. پس چرا اجازه دادند که در اون منطقه بخصوص بروند.و اگر این ترور با بکارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد. اولا چرا متوجه اون سلاح که حجمی بزرگ داره نشدند . و اصلا اطلاعات با اون همه نیروی زبده و برخورداری از پیچیده ترین لایه های حفاظتی متوجه ورود این سلاح به کشور نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مهمتر اینکه اگر ترور به کمک هوش مصنوعی بوده مشخصات لازم برای شناسایی و قفل کردن تیربار روی این شهید عزیز چطوری به دست دشمن رسیده؟ اطلاعاتی مثل تصویر به روز و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یادش بخیر آن سریال گاندو بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برجام یادت نره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۰:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چی باعث شد وارد ایران بشه
آخرین اخبار