راه اندازی اولین یگان حفاظت میراث فرهنگی دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه

رئیس اداره میراث فرهنگی دشت آزادگان و هویزه گفت: اولین یگان حفاظت میراث فرهنگی دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه راه اندازی شد.

علی عبیاوی رئیس اداره میراث فرهنگی دشت آزادگان و هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین یگان حفاظت میراث فرهنگی دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه در اداره میراث فرهنگی راه اندازی شد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این یگان، گام مهمی جهت حفاظت از آثار باستانی، تاریخی و ثبت ملی شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه برداشته شد، افزود: پس از درخواست راه اندازی یگان حفاظت میراث فرهنگی این ۲ شهرستان، محمدرضا جلالی نژاد با حکم سید حکمت اله موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به عنوان اولین فرمانده این یگان انتخاب شد.

عبیاوی یکی از مهمترین اهداف یگان حفاظت میراث فرهنگی را مبارزه با حفاران غیرمجاز آثار باستانی و برخورد قضایی با متجاوزان به محوطه‌های تاریخی، باستانی و ثبت شده ملی شده عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این اداره امید می‌رود در آینده افرادی از علاقمندان و میراث بانان عضو نهاد‌های مردم نهاد به عنوان پاسبانان میراث فرهنگی جذب این یگان شوند تا بتوانیم با قدرت و صلابت از تاریخ شکوهمند کشورمان محافظت و پاسداری کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۱:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
احسنت دستتون درد نکنه