ساماندهی ۲ هزار گروه برای اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس

استان فارس در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در کارزار با کرونا، افزون بر ۲ هزار گروه حمایتی، نظارتی و مراقبتی را برای اجرای دقیق این طرح ساماندهی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تمرکز طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است. این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، اجرا می‌شود.

این طرح هم‌اکنون با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شیراز و دیگر شهر‌های استان فارس در حال اجرا است.

مرحله اول طرح شهید سلیمانی گام مراقبت است که طبق تفاهم با وزارت بهداشت، قرار است در سطح استان فارس، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب، در اختیار این طرح قرار بگیرند.

در این مرحله از اجرای طرح مراقبین سلامت به در منازل مراجعه و بسته بهداشتی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوار‌ها ارائه می‌کنند؛ اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست هم اندیشی اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، اجرای این طرح ملی را راهکاری برای پیشگیری و کنترل کروناویروس عنوان کرد.

مهرزاد لطفی، طرح ملی شهید حاج «قاسم سلیمانی» را یکی از طرح‌های بزرگ کشور خواند که کمک بسیار شایانی به مجموعه سلامت می‌کند.

لطفی، ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مجموعه سپاه فجر استان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح ملی شهید حاج «قاسم سلیمانی» گفت: اجرای موفقیت آمیز و تاثیرگزار این طرح، گواه همکاری بین بخشی و مشارکت و همراهی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آموزش دقیق تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکید و کرد و افزود: امیدواریم استان فارس با اجرای دقیق این طرح ملی، بار دیگر در سطح کشور بدرخشد.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست، گفت: مجموعه سپاه فجر استان با تمام توان و ظرفیت در مقابله با کرونا با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری دارد.

سرهنگ محمد رجبی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سپاه فجر استان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ۶۰۶ قرارگاه سلامت محله، ۷۸۸ تیم مراقبتی، ۸۴۶ تیم حمایتی و ۳۶۸ تیم نظارتی در سطح استان سازماندهی شده است.

او در خصوص اقدامات سپاه فجر استان، نیرو‌های اجرایی طرح، مراکز قرنطینه محلی مانند مساجد، مدارس و حسینیه ها، بسته‌های معیشتی، تیم‌های نظارتی مشترک بین سپاه و دانشگاه، همکاری سازمان‌های مرتبط در اجرای این توضیحاتی ارایه داد.

سرهنگ رجبی اقدامات انجام شده از سوی سپاه فجر استان در طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» را با محوریت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز تحت پوشش آن عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ضمن تقدیر از همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی به دلیل حمایت‌های شبانه روزی و همه جانبه با مجموعه دانشگاه، هدف اصلی این طرح را شناسایی موارد مثبت بدون علامت و حمایت از بیماران و خانواده آنان بیان کرد.

عبدالرسول همتی افزود: با توجه به لزوم برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی، لازم است جلسات هماهنگی قرارگاه شهرستانی شیراز، به صورت روزانه برگزار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت: ثمره اقدامات در حوزه پیشگیری را می‌توان در کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران مشاهده کرد.

علی اکبری با بیان اینکه با ورود موج سوم کروناویروس، علاوه بر تخت‌های اختصاص یافته قبلی، ۹۰۰ تخت جدید نیز به بخش‌های کووید۱۹ اضافه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار