روند کاهشی، اما شکننده کرونا در خراسان جنوبی

هرچند اوضاع کرونایی استان رو به بهبود نهاده، اما مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره شاهد صعود آمار ابتلا نباشیم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با وجود اینکه روند ابتلا در استان کاهش یافته، اما واقعیت این است که در صورتی که ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم و به محدودیت‌ها توجه نکنیم دوباره شاهد رشد آمار خواهیم بود.

او افزود: براساس رتبه بندی که دیروز اعلام شده بود خراسان جنوبی در بحث کل موارد بستری روزانه افراد مبتلا به کرونا از رتبه سوم و پنجم به رتبه هفدهم کاهش پیدا کرده است.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین موارد بستری مثبت در سطح استان، کاهش و به رتبه بیستم جدول رسیدیم.

برخی ازمجموعه‌های دولتی نیز با اجرای برخی طرح‌ها مانند طرح تفکیک پروانه‌های ساختمانی، محدودیت‌ها را نقض کرده و باعث تجمع افراد شدند.


بیشتر بخوانید


این در صورتی است که اصناف و کسبه مغازه‌ها را بسته اند، اما برخی مجموعه‌های دولتی باز هستند دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در این خصوص تصریح کرد: هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت محدودیت‌ها هستند و باید هرگونه تجمع را به حداقل برسانند.

خاموش شدن شمع وجود ۳ تن دیگر بر اثر کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ تست جدید کرونا در خراسان جنوبی گرفته شد که با مشخص شدن نتایج آن، ۸۶ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شدند.

او افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۳ مبتلای دیگر به کرونا در خراسان جنوبی فوت کردند که با این ۳ نفر، تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

شریف زاده تصریح کرد: هم اکنون نیز ۲۴۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۳۳ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۴۰ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند و متأسفانه حال ۱۴ نفر آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.