۶ هزار و ۶۶۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:در بارش‌های هفته جاری گروه‌های راهداری این اداره کل ۶ هزار و ۶۶۰ کیلومتر - باند از راه‌های استان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی  گفت:در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روز‌های اخیر در تمامی راه‌های استان بیش از ۹۱۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.

اوافزود: هم اکنون تنها تعداد محدودی از راه‌های روستایی در مناطق سخت عبور شهرستان‌های اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، مراغه، میانه، سراب، هریس و هشترود بسته است که تلاش می‌شود در سریعترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

اوگفت: در بارش‌های هفته اخیر ۲۴۱ راه روستایی در شهرستان‌های مختلف استان برف روبی شده است و نیرو‌های راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۰۷ دستگاه خودرو که به عناوین مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی امسال را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

علیزاده  یادآوری کرد: یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی نیز در برف روبی راه‌های استان طی این مدت مشغول فعالیت بودند.

او راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست، باخبر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار